Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  767
Side 39 av 77 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 ... SisteSiste
Viser resultater 951 til 975 av 1906

Tråd: volvo242, 18x12" rota, 2,9 16v turbo, Holinger RD6 sekvensiell, Ny sesong :D 02.04.18

  1. #951
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    catcams fjærer og alu retainere 3500kr fra mobeck, si fra om du skal ha

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  2. #952
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Hadde samme problemet med racingdempere jeg også. Der ble bunnlokket tatt av og så ble røret kappet av de mm det var for langt.

  3. #953
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    catcams fjærer og alu retainere 3500kr fra mobeck, si fra om du skal ha

    /MGP
    må vel ha det som trengs! men jeg må vente litt på "finanser" før du bestiller!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  4. #954
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R_ekle Vis post
    Hadde samme problemet med racingdempere jeg også. Der ble bunnlokket tatt av og så ble røret kappet av de mm det var for langt.
    hva med bærekula da? bunn på dempern stopper jo i muttern / boltn til kula før muttern i topp er skrudd helt ned :P

    sære greier det hær, tror jeg bare fikser et par skiver under stoppringen og filer av litt på bærekula
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  5. #955
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    hva med bærekula da? bunn på dempern stopper jo i muttern / boltn til kula før muttern i topp er skrudd helt ned :P

    sære greier det hær, tror jeg bare fikser et par skiver under stoppringen og filer av litt på bærekula
    bunnlokket på demperen ble tatt, røret på demperen ble kortet ned de mm som trengtes for å få mutteren skikkelig på, åså ble bunnlokket på demperen satt på igjen. Med det så passet alt som vanlig. KM Teqhnics som gjorde det til meg den gangen.

  6. #956
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde samme problem. Endte opp med å frese ut stoppern i bunnen på fjørbeinet å lage en som var tynnere. Hadde ikke lyst å begynne å kappe å herje med de nye demperne.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  7. #957
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Intercoolern ble ferdig i dag! ink fester osv.. Ble relativt fornøyd :P

    Grunnen til at det er rør fra cooler og til wiggins klemmene er at det skal være mulig å få de av å på med radiatoren imellom rørene!



    Forstillinga er på plass

    mangler vel bare mansjetter på tannstanga og adapterplater, kaliper og skive nå!


    i morgen står bakakseln får tur, den skal ut å gjøres ferdig! (kaaaanskje inn igjen?)
    Sist endret av volvo242; 07/04/13 kl 02:51
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  8. Takk Larsgunnar, yengis takket for denne posten
  9. #958
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Som vanlig ser det veldig bra ut!

  10. #959
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard volvo242, 18x12" rota, 2,5 16v turbo, MVE sekv. dogbox++ tar igjen div tamper

    Tøft


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #960
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    fikk sveisa på orginale nedre fester på akslingen i dag (kappa av en gammel 240 aksling) og laget Panhard stag feste på akslingen!

    Og så har jeg malt akslingen og bærebruene med arcanol :P har ikke tid til å levere de til pulverlakk nå, får bli neste vinter..



    har også begynt å demontere diff, så spærra blir vel montert i morgen
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  12. #961
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hvorfor ikke watt link når du er så godt i gang? må jo være greit at de svære hjula dine holder seg akkurat der de skal stå?

  13. #962
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    hvorfor ikke watt link når du er så godt i gang? må jo være greit at de svære hjula dine holder seg akkurat der de skal stå?
    i hovedsak pga jeg hverken har tid eller penger denne sesongen og ettersom at bilen kun er malt matt svart under så er det ikke noe problem å ettermontere det neste vinter, å bare male over :P

    uansett så er den bøtte stiv så det er nok begrenset hvor mye den akselen dær flytter seg uansett
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  14. #963
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, grei sak å ettermontere da ja

  15. #964
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    ble kort økt i verkstedet i dag gitt! men fikk montert inn Lock right spærra og satt alt inn i akslingen igjen da! til og med fylt olje
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  16. #965
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut :-)
    Er det samme som aussie locker? Går under mange navn tror jeg

  17. #966
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Høres bra ut :-)
    Er det samme som aussie locker? Går under mange navn tror jeg
    samma greia ja, men tror det er en annen produsent
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  18. #967
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Okei litt irriterende med klikkinga da, men den funker bra

  19. #968
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Okei litt irriterende med klikkinga da, men den funker bra
    klikkinga passer jo godt med motorstøyen og rettskåret girboks så det blir vel en symfoni i lyder i den bilen uansett :P

    har kjørt med sånn spærre før og jeg syntes ikke den klikkinga var så ille
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  20. #969
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Jojo, sant nok :-)
    Joda, er fullt levelig med klikkinga :-)

  21. #970
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    gir den bakakslingen din 15min kjøring med den motorn haha, om den holder bremsinga :P

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  22. #971
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    gir den bakakslingen din 15min kjøring med den motorn haha, om den holder bremsinga :P

    /MGP
    hehe, time will show :P

    tipper det blir sviktstål akslinger innen kort tid moser kunne lage om jeg sender over målene

    å så er det utrolig hva det tåler når skiten sitter fast å ikke hopper rundt i 35 år gamle foringer :P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  23. #972
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Jeg tenkte og kjøpe offroadaksler fra andre sia av dammen. kom på 6500. bedre enn Sellholm type 14k

  24. #973
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    unikardang selger mooser aksler til volvo akslingene, 6500kr for 2. lagervare hjå dei.. De eg kjører
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  25. #974
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ja det er samme type som Teigen tenker på, bare annen importør..
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  26. #975
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hvor mye tåler de stiikkakslingene kontra originale?

Side 39 av 77 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. larset: Volvo 940GL+T Worklog. Nå med godkjenning.
    By larset in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 127
    Siste post: 09/05/16, 09:52
  2. Bredding av stålfelger
    By OHKorpan. in forum Generelt / Alle modeller
    Svar: 79
    Siste post: 07/09/15, 13:10
  3. Frydenberg`s 940 bruksbil update 2/3-11
    By Frydenberg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 29/08/11, 09:08
  4. Bredding av stålfelg
    By Volvo-245- in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/08/11, 11:13
  5. Bredding til 240
    By Alek in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 22/09/10, 14:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •