Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 402 av 613 FørstFørst ... 302 352 392 400 401 402 403 404 412 452 502 ... SisteSiste
Viser resultater 10.026 til 10.050 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #10026
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av BAS Vis post
    Du kan gjerne kjøpe den og bygge om til USA front igjen om du vil....? Men om du vil kan jeg gjerne ringe å spørre deg om lov neste gang....
    Så, så... Dette er jo en forholdsvis enkel sak å endre på hvis ønskelig, altså ingen ødeleggelse. Attpåtil dreier det seg jo om elementer som hører til spesifikasjoner for Europa (om ikke akkurat Norge 1983).

    Men for folk som er interessert i å ha eller kjøpe slike gamle litt spesielle biler, er ofte originalt utseende et poeng. Og det er dessuten mange som liker å bygge om til USA-front. Så da er det et opplagt spørsmål: Blir denne USA-bilen mer attraktiv på det norske markedet ved å bygge om til europeisk type front?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  2. #10027
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard Re: Godbiter fra bilannonsesidene

    Hadde det nå iallfall vært samme farge på de nye skjermene så skulle jeg ha skjønt det. Vært finere med us-front.

    Sent from my GT-N7100
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  3. Takk Marius Skau takket for denne posten
  4. #10028
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    US-utgave av S90 med lav km

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40421244

    Han var raus med bilder, men fikk man ikke denne med 204hk også, eller var det bare 180hk siste åra?
    Mener vi har sett denne før.

    Det må da vel være altfor mange emblemer på denne, både utenpå og inni? Ellers fin bil, men trolig klart for høy pris.

    Jeg må ta forbehold om spesifikasjoner for det amerikanske markedet, men her hos skal det i hvert fall ha vært både 180 og 204 hk fra samme sylindervolum på S90/V90. 180 hk erstattet 2,5 170 hk.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  5. #10029
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Skjåk
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Så, så... Dette er jo en forholdsvis enkel sak å endre på hvis ønskelig, altså ingen ødeleggelse. Attpåtil dreier det seg jo om elementer som hører til spesifikasjoner for Europa (om ikke akkurat Norge 1983).

    Men for folk som er interessert i å ha eller kjøpe slike gamle litt spesielle biler, er ofte originalt utseende et poeng. Og det er dessuten mange som liker å bygge om til USA-front. Så da er det et opplagt spørsmål: Blir denne USA-bilen mer attraktiv på det norske markedet ved å bygge om til europeisk type front?

    Legger merke til at det er mange med sterke og egne meninger her på forumet.
    For meg er en 240 turbo med Europafront mer sjelden enn en med USA front...
    De Skandinaviske bilene er vel som oftest brukt opp av ungdommer eller rustet opp.
    Jeg har stående 13 søk USA Volvoer , så for meg er det ingen sjeldenhet.
    Flere USA Volvoer er på tur inn.
    Har ved flere tilfeller sett at det har blitt ytret at mine biler e for dyre...
    Men det e ingen kjøpetvang..
    Kanskje det er derfor en del av mine biler blir solgt ut av landet igjen?
    Det virker som at bilen dere diskuterer i dag forsvinner til Holland.
    Mange av dere tenker sikkert ikke over at innlandsfrakt i USA , båtfrakt , provisjon til min kontakt i USA og terminalgebyr i Norge kommer på 22 til 25,000.-
    Bilene skal kjøpes.
    Av salgssummen er jeg momspliktig.
    Så ta salgssummen på 47,500.-
    Hvor mye tror dere jeg sitter igjen med??

    Hvor mange av dere tørr å legge ut penger i forskudd for en bil dere ikke har sett?
    Bilen dukker opp etter 2 måneder. Selger i USA har gradert seg i hode og rass med en perfekt Bill of sale.
    Noen kan sikkert være heldige.... Andre kan bli lurt.... Noen ser kanskje ikke noen bil i det hele tatt.
    Jeg er så heldig å ha en kontakt jeg kan stole på.. Men selv vi har akkurat blitt lurt ...
    Jeg har kjøpt en 242 turbo som ennå ikke har dukket opp.
    Men regner med å få ordnet opp. Min kontakt i USA viser ansvar og har tatt den økonomiske tapet.
    Han vet hvor kjeltringen jobber , og jeg skal love dere ! Han slipper ikke unna!
    Dere kan gjerne prøve å organisere sånne problemtilfeller fra Norge , eller dra bortover og ordne opp.
    Kanskje er noen av dere heldige og har en seriøs samarbeidspartner , slik som jeg har...

  6. Takk GMV, gaupe, jacobsen, Volvo-turbo, locked, NikolaiB, de_icer, kimove, Harry takket for denne posten
  7. #10030
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Skjåk
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Hadde det nå iallfall vært samme farge på de nye skjermene så skulle jeg ha skjønt det. Vært finere med us-front.

    Sent from my GT-N7100
    Hadde sikkert ikke skadet med en hellakkering.
    Solbrent originallakk fra California har ingen glans.
    Som du sikkert ser på bildene.

  8. #10031
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Enig med Mr.Bas her, det er mange "bedrevitere" og "forståsegpåere" men stort sett så er ingen av de er villige ta den risikoen med import av et ubesiktiget køretøy for frykten av å bli lurt/svindlet.
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  9. #10032
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Godt svar fra Bøhle, medregnet et rimelig poeng når det gjelder spørsmålet om ombygging til europeisk front - selv om man ikke uten videre trenger være enig.

    Men svaret er vel også, som han antyder, rettet mot mange og mye som han har vært utsatt for tidligere, altså når det gjelder det med pris? Selv om det var et par kommentarer om det her også. Jeg er fullstendig enig, det er ingen kjøpetvang - og ser man på hele regnestykket, kan slike biler ikke selges mye billigere hvis de som bruker tid og tar risikoen, skal sitte igjen med et aldri så lite overskudd selv. Her dreier det seg tross alt om versjoner som man ikke så lett får tak i her hjemme. En slik kjøper man fordi at man har interesse av det. Det vil mange synes det er verdt å betale 10-20-30 lapper ekstra for. De som ikke synes det, har nok annet å velge i.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #10033
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av BAS Vis post
    Du kan gjerne kjøpe den og bygge om til USA front igjen om du vil....? Men om du vil kan jeg gjerne ringe å spørre deg om lov neste gang....
    So det er du som eig bilen? Du treng ikkje ringa, eg bestemmer ikkje kva du skal gjera med bilane dine Eg syns berre det var litt rart at du sette på skjermar med fargeforskjel viss dei om var der hadde rett farge og var i orden. Og so er det jo ikkje so lett å veta kva front dei som kjøper bilen vil ha, og då er det jo mtkje lettare for folk her å få tak i ein europeisk front og skifta enn å få tak i ein USA-front for å skifta tilbake. Men det er greit, du gjer som du vil, eg ska ikkje blanda meg opp i det.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  11. #10034
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard Re: Godbiter fra bilannonsesidene

    Sitat Opprinnelig postet av BAS Vis post
    Legger merke til at det er mange med sterke og egne meninger her på forumet.
    Velkommen til internett.

    Sent from my GT-N7100
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  12. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  13. #10035
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Folk treng ikkje å vere så lei seg, det kjem ei heilamerikansk 245 turbo på marknaden etter kvart, attpåtil med heilamerikanske takstativet
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. Takk ovlov86 takket for denne posten
  15. #10036
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=40428709

    Æsj daa, ikke gromt i det hele tatt.

  16. #10037
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Skjåk
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Folk treng ikkje å vere så lei seg, det kjem ei heilamerikansk 245 turbo på marknaden etter kvart, attpåtil med heilamerikanske takstativet

    Rålekkert. Om du er interessert har jeg et sort takstativ fra en USA turbo.

  17. #10038
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av elephant Vis post
    http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=40428709

    Æsj daa, ikke gromt i det hele tatt.
    Den der var faktisk utrolig grom!
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  18. #10039
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Den der var faktisk utrolig grom!
    Absolutt!

  19. #10040
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    US-utgave av S90 med lav km

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40421244

    Han var raus med bilder, men fikk man ikke denne med 204hk også, eller var det bare 180hk siste åra?
    I USA hadde de vel aldri 204hk
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  20. #10041
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av BAS Vis post
    Legger merke til at det er mange med sterke og egne meninger her på forumet.
    For meg er en 240 turbo med Europafront mer sjelden enn en med USA front...
    De Skandinaviske bilene er vel som oftest brukt opp av ungdommer eller rustet opp.
    Jeg har stående 13 søk USA Volvoer , så for meg er det ingen sjeldenhet.
    Flere USA Volvoer er på tur inn.
    Har ved flere tilfeller sett at det har blitt ytret at mine biler e for dyre...
    Men det e ingen kjøpetvang..
    Kanskje det er derfor en del av mine biler blir solgt ut av landet igjen?
    Det virker som at bilen dere diskuterer i dag forsvinner til Holland.
    Mange av dere tenker sikkert ikke over at innlandsfrakt i USA , båtfrakt , provisjon til min kontakt i USA og terminalgebyr i Norge kommer på 22 til 25,000.-
    Bilene skal kjøpes.
    Av salgssummen er jeg momspliktig.
    Så ta salgssummen på 47,500.-
    Hvor mye tror dere jeg sitter igjen med??

    Hvor mange av dere tørr å legge ut penger i forskudd for en bil dere ikke har sett?
    Bilen dukker opp etter 2 måneder. Selger i USA har gradert seg i hode og rass med en perfekt Bill of sale.
    Noen kan sikkert være heldige.... Andre kan bli lurt.... Noen ser kanskje ikke noen bil i det hele tatt.
    Jeg er så heldig å ha en kontakt jeg kan stole på.. Men selv vi har akkurat blitt lurt ...
    Jeg har kjøpt en 242 turbo som ennå ikke har dukket opp.
    Men regner med å få ordnet opp. Min kontakt i USA viser ansvar og har tatt den økonomiske tapet.
    Han vet hvor kjeltringen jobber , og jeg skal love dere ! Han slipper ikke unna!
    Dere kan gjerne prøve å organisere sånne problemtilfeller fra Norge , eller dra bortover og ordne opp.
    Kanskje er noen av dere heldige og har en seriøs samarbeidspartner , slik som jeg har...
    Flere gode poenger, og artig at du gidder å engasjere deg her. For min del har jeg ofte lurt på hvorfor ikke 240/260'ene du tar inn ikke blir dyrere, og det er fint at noen "gidder" å berike oss med biler som vi ikke har så mye av. At du tjener noe på hver bil er vel unt. Og det virker å være en slags forum-syke å klage på at noe folk uansett ikke skal kjøpe er for dyrt.

    Jeg likte forresten dette eksemplaret ekstra godt fordi den første gjeve Volvoen jeg hadde var tilnærmet identisk, og en original 84 245 Turbo -og som du sier her var den både rustet opp, og ihelkjørt allerede før jeg fikk den
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  21. Takk BAS takket for denne posten
  22. #10042
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Den der var faktisk utrolig grom!
    Race stuk. Men sotede framlykter var ikke så pent.

  23. #10043
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Støtter BAS med innlegget (#10029) hans ovenfor!

    Tror at vi "Volvo-junkies" skal være glade for at han "støvsuger" USA for 80-talls Volvoer, og velger å importere de han synes å være verdt å ta inn til Norge.

    Jeg kjøpte min US 242 Turbo av han og er meget godt fornøyd med kjøpet.

    Stå på!
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  24. #10044
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    I USA hadde de vel aldri 204hk
    Hva var det da på 960 91-94?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  25. #10045
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Hva var det da på 960 91-94?
    Nja, den tror jeg hadde 204 - men alle av den "nye" typen hadde en eller annen form for 3,0 180-ish hester. Ikke sikker på om det er samme som kom i S/V90 her, tror egentlig ikke det, uten å ha noe særlig med referanser til å støtte det opp utover tidligere leste (amerikanske) forumposter og biler som er importert fra USA jeg har sett her hjemme. For å gå litt tilbake til bilen vi var inne på liker jeg bruken av ordet "forskjønninger" Han har riktig nok med "etter egen smak" i samme setning, så da kan han ikke henges for det, men i min verden er ekstra emblemer og universal-tilbehør fra Bilxtra akkurat det motsatte av forskjønning
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  26. #10046
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Mulig det er litt ekstra med den S90en, slik at noen av emblemene faktisk hører til der. Men her går mengden av dem over i det smakløse. Akkurat som at det er SÅ viktig å vise at dette er en S90, ingen 960. Så en ting han kan gjøre for å få bilen mer salgbar, er altså å kvitte seg med litt "dill". Dessuten er den nok fortsatt litt dyr...
    Sist endret av larsverm; 19/03/13 kl 00:45
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  27. #10047
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Mulig det er litt ekstra med den S90en, slik at noen av emblemene faktisk hører til der. Men her går mengden av dem over i det smakløse. Akkurat som at det er SÅ viktig å vise at dette er en S90, ingen 960. Så en ting han kan gjøre for å få bilen mer salgbar, er altså å kvitte seg med litt "dill". Dessuten er den nok fortsatt litt dyr...
    Ingen av Executive-emblemene har noe på denne bilen å gjøre. En ganske smakløs bil med "jalla-løsninger" overalt, slik som at ene enderøret er plassert i utsparringen på venstresiden, den hjemmelagde midtkonsollen baki, sølvlakkert hengerfeste og kopp, alle de malplasserte emblemene osv.
    Bilen i seg selv uten alt dette er meget pen, men som du nevner kanskje litt i dyreste laget.

  28. #10048
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Godbiter fra bilannonsesidene

    Executive fins på s90, det var vel der det starta, men har aldri sett merka på bilen, kan nok vere på andre marknadar.

    Uansett, så er ikkje dette executive-interiøret, det har dei langsgåande pølsene i rygg og sete. Det er elles det mest vanlege i desse bilane i USA, det som står her, er uvanleg og av lågare klasse.

    På desse bilane, var det få val, det dreia seg om pakkar, som var type winter package, som inkluderte setevarme og sperre, samt ei som inkluderte luke m.a., muligens kalla comfort. Vi hadde meir å velje i her heime.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  29. #10049
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Den bilen har jo vært til salgs kjempelenge. OG så lurer jeg på hvordan det er å kræsje med den som passasjer, når det første du får i fjeset ikke er airbagen, men et executive-merke med airbag bakpå.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  30. #10050
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Den bilen har jo vært til salgs kjempelenge. OG så lurer jeg på hvordan det er å kræsje med den som passasjer, når det første du får i fjeset ikke er airbagen, men et executive-merke med airbag bakpå.
    Passasjer-airbag er somregel berre tøys, du heng i beltet, og vil vanlegvis ikkje nå fram til airbagen, på førarsida er det ei god løysing. Uansett, så flagrar dekselet opp, når airbagen kjem ut.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 402 av 613 FørstFørst ... 302 352 392 400 401 402 403 404 412 452 502 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •