Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 7 av 8 FørstFørst ... 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 196

Tråd: Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)

  1. #151
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    er det ikke nok å bare dreie ned litt på diffen så speedoring kan punktes på? uten å kappe den i 2 altså
    Hvis det finnes sånn type ring med så mange "tenner" så.

    De diffene jeg har åpnet så har det sitter et hjul nedi med tenner tett i tett og såg for meg at dette ikke ble laget i sånn "stor" ring som det er på 240

    På 242'n min fikk jeg dreid diffen. Ringen som ble satt på har 12 triggerhull. Jeg vet ikke hvor mange det er på 940 sin jeg. Kjekt om speedometeret går riktig etterpå å


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    denne typen du mener med tagger? dette er fra 95 945D24tic (48tenner)


    bytta fra slik

    til denne typen med flat ring på en kompis sin 945, måtte seff bytte sensor og dette er fra 96 945 med d24tic (48 triggerhull)



    han har nå kjøpt truetrack å der ser vi at den må dreies ca 0,3mm for at speedoring skal passe


    edit: sifra vis jeg skal fjærne bildene

    edit2: speedoring fåes kjøpt hos volvo viss man kuker det til
    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 04/12/12 kl 03:03
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  3. #153
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ahh. Takk

    Jeg vil tro jeg har sånn som er øverst, og trenger da en sånn som er nederst antagelig
    Hva koster en slik ring hos Volvo ?

    Jeg har ikke kjøpt noe sperre til vogna enda men helt plutselig så kommer jeg over en
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #154
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Ahh. Takk

    Jeg vil tro jeg har sånn som er øverst, og trenger da en sånn som er nederst antagelig
    Hva koster en slik ring hos Volvo ?

    Jeg har ikke kjøpt noe sperre til vogna enda men helt plutselig så kommer jeg over en

    nedertse er vanlig slyngdiff hadde ikke bilde av truetracen. mener det var rundt 600kr han betalte for den
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  5. #155
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Du har vel ikke delenummeret på den bare liggende å slenge?
    Sitter den nederste triggerringen i vanlig 1031 akslinger?

    Jeg må nok skaffe meg ei sperre til neste vinter i hvertfall. Det er kjedelig å kjøre turbobil med singeltracker :(
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #156
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Du har vel ikke delenummeret på den bare liggende å slenge?
    Sitter den nederste triggerringen i vanlig 1031 akslinger?

    Jeg må nok skaffe meg ei sperre til neste vinter i hvertfall. Det er kjedelig å kjøre turbobil med singeltracker :(
    har desverre ikke delenr :/
    den på nederste bildet sitter i 1041 akslinger. har bare sett med tagger i 1031, så det skal jeg si usikkert.
    eneste forskjellen mellom 1031 å 1041 er 1041 har diffsperre (slyngediff)

    var kjedelig å ikke komme seg noen vei pga manglende sperre ja, derfor vi bytta

    edit: søkte litt og kom over denne. andre inlegger står delenr http://forum.vccn.no/showthread.php?...-700-900/page3
    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 04/12/12 kl 04:45
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. Takk Zeeker takket for denne posten
  8. #157
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Så de heter 1041 kun fordi det sitter sperre i dem? Lite teit da, hehe

    nummer og url er notert på pc'n

    Så da skal jeg se om jeg får tak i både diff og speedoring etterhvert.

    tusen takk
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #158
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Så de heter 1041 kun fordi det sitter sperre i dem? Lite teit da, hehe

    nummer og url er notert på pc'n

    Så da skal jeg se om jeg får tak i både diff og speedoring etterhvert.

    tusen takk
    hehe, tydligvis

    bare hyggelig å kunne være til hjelp
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  10. #159
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Som jeg skrev så brukte jeg ring til 1041 aksel, det er med slyngdiff ja
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #160
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    er det ikke nok å bare dreie ned litt på diffen så speedoring kan punktes på? uten å kappe den i 2 altså
    Jo, men jeg glemte faktisk å sende med ringen til han som skulle montere diffen, og han monterte uansett.. så da måtte ringen monteres etterpå
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en sånn ring du kan få kjøpe av meg om du trenger, helt ny

  13. #162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jo, men jeg glemte faktisk å sende med ringen til han som skulle montere diffen, og han monterte uansett.. så da måtte ringen monteres etterpå
    det forklarer mere ja
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  14. #163
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du treng ikkje å bytte sensor heller, og skal ikkje vere behov for å shimse, men det kan du sjekke,
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #164
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jaja,, da har jeg skrudd litt og ikke blitt noe klokere :(
    Har bytta tannstange (igjen). Dette er den 2. tannstanga jeg bytter til.
    Det ble samtidig bytta rattstamme i motorrommet selv om leddene på den gamle var fine.
    Den er fortsatt litt tung syns jeg.
    Det eneste som ikke er byttet nå er rør/slangene som går fra pumpa til tannstang og fra tanken til pumpa.
    Dette er det eneste jeg ikke har byttet enda.

    Så hvis noen har dette liggende til en god fornuftig pris så kan vi kanskje gjøre en handel.

    Er det ellers noen hinsidige gode forslag til ellers litt trist servo?

    Nå byner jeg å bli litt smålei denni bilen, så det er vel snart på tide å byne på 242'n igjen
    Den er i hvertfall mye bedre å kjøre nå. Jeg får slenge meg innom BCB en tur i mårra å høre om de har ledig tid til å ta en forstillingkontroll i nærmeste tiden

    Må tømme systemet for'n skrur opp banjokoblingene nede


    Tannstanga fra delebilen min var helt teit. De har bytte om på hydraulikken (inn/ut) sånn at rørene jeg hadde på bilen ikke passet lenger.


    Var hos en kompis og rappa ei stang fra han Så nå blir det vel noen uhyggelige tjenester tilbake..
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #165
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    tung servo? er vel normalt det på såpass ny 9 serie.


    jeg har tannstang fra 97 960 på min bil, pumpe fra samme bil.,

    og den er tung når jeg kjører. litt lettere når jeg står i ro. og steinhard når motor ikke går.

    normalt att dem er tyngre på nyere bil.

    monterer du servo fra 85 740 så er den en god del lettere.


    er pumpa som gjør att den er tung pga trykket. ikke tannstanga
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  17. #166
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    tung servo? er vel normalt det på såpass ny 9 serie.


    jeg har tannstang fra 97 960 på min bil, pumpe fra samme bil.,

    og den er tung når jeg kjører. litt lettere når jeg står i ro. og steinhard når motor ikke går.

    normalt att dem er tyngre på nyere bil.

    monterer du servo fra 85 740 så er den en god del lettere.


    er pumpa som gjør att den er tung pga trykket. ikke tannstanga
    Min er motsatt.
    Den er tung på rattet når jeg står i ro, men blir litt lettere når'n får litt turtall på pumpa. Den er helt "grei" å kjøre med men den kunne vært lettere.
    Jeg har også en 944 (92 mod) som er griselett på styringa når bilen står rolig, og er like fin når man kjører.
    Satte meg inni en 944 til en kompis og servoen hans er også lett når man står rolig.
    242'n min har samme type pumpe fra 940 med vanlig 240 servotannstang. Den er også lik som 944'n min.
    Den siste pumpa jeg satte på 945'n nå kommer ifra en 240, men pumpene er helt identiske mtp utseende og diameter på reimhjulet. Eneste forskjellen er feste-braketten som må skrues over.
    Tannstanga jeg bytte til nå kommer ifra en -93 tror jeg.

    Hvor problemet ligger hen nå vet jeg ikke så jeg er ikke fornøyd.
    En skal kunne legge håndflata med bare litt trykk mot rattet og kunne svinge på asfalt når bilen står rolig. Det kan jeg gjøre med de andre bilene mine. Men ikke 945'n.

    Denne bilen får bare være sånn på servoen til 242'n er mere klar. 945'n trenger bare en 4-hjulkontroll før den går til sommeren igjen
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #167
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    En skal kunne legge håndflata med bare litt trykk mot rattet og kunne svinge på asfalt når bilen står rolig.
    går ikke på min etter jeg monterte nyere servo
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. #168
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    hmm,, men why? hehe
    nå har jeg både gammel pumpe og tannstang på min. Jeg får vel prøve å få tak i de røra som går til/fra pumpa til tannstang og reservoar og bytte dette en gang det passer. Bare for å prøve.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #169
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg gjort noe matnyttig med denni igjen Helt utrolig, hehe
    Jeg satte på en HKS SSQV dump på den for en liten stund siden ettersom den interne på 13c'n oppførte seg litt rart.
    Men så fort den dumper luft ut i friluft så fucka jo så klart tomgangsregulatoren. Også kom lamda-lampa med en gang.
    Så da måtte jeg gjøre som alle andre og flytte lmm'n på trykksia. Så får vi se hvor lenge den lever

    Slangene kommer ifra www.do88.no

    Også har jeg fått satt på BSR-luftfiltersjold. Så nå får den helt vanvittig med kald luft at jeg må minst ha fått 50 HK til (haha)





    Det ser ikke ut oppi her, men det ser nå sånn ut.


    Sist endret av Zeeker; 18/02/13 kl 21:29
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #170
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Også spratt panseret mitt opp her for en stund siden :( Det er litt usælt på 7/9-serier kontra 2-serie. på 2-serie kan man se under panseret.
    Det ble ikke helt best mtp hengslene. Det ble helt greit bøyd. Så da blir det å demontere alt i fronten på delebilen og få lakkert det til våren.
    Stakk innom Buster83 mekk og drekk og sjøloppretting sent på kvelden og han fikk hjulpet meg slik at hengslene fungerte så brukbart igjen
    Heldigvis gikk ikke ruta.

    Vet ikke hvordan det gikk seg til men plata under vinduet hoppet ut av låsinga si.


    Det ble en veldig servicevennlig innstilling på hengslene.






    Så nå ser det sånn ut. hehe. Både panseret og plata under vinduet er fucka så det må byttes.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #171
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Har har det skjedd ting siden sist jeg var innom. Kjedlig med panseret:(

    Bytta du bakaksel/utveksling når du satte inn M90 kassa?

  23. #172
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Trist med panserflyging, håper jeg slipper det noen gang. Vet du hvorfor det skjedde?
    Og skjøta du ledningen til LMM eller hvordan gjorde du det? Skal gjøre det samme selv

  24. #173
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Har har det skjedd ting siden sist jeg var innom. Kjedlig med panseret:(

    Bytta du bakaksel/utveksling når du satte inn M90 kassa?
    Har ikke gjort noen ting med utvekslinga.
    Litt usikker på hva slags utveksling det er faktisk. Det har har aldri tenkt på å sjekke.
    Den er ikke for kort i hvertfall. Behagelig å kjøre i 90/100. Kan prøve å huske på hva slags turtall jeg har når jeg reiser hjemmat i mårra tidlig når jeg er ferdig på jobb
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #174
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Trist med panserflyging, håper jeg slipper det noen gang. Vet du hvorfor det skjedde?
    Og skjøta du ledningen til LMM eller hvordan gjorde du det? Skal gjøre det samme selv
    Ja det var en spennende opplevelse :/ huket meg automatisk ned i midten for å kunne se under panseret men der så jeg ingenting. Så da var det navigere etter brøytekanten.
    Heldigvis kom det ingen biler imot.
    Vet ikke hvorfor det løsna. Kjørte ett stykke før det skjedde også. Nå skal det sier at den "kroken" på panseret som har ei returfjør fungerer svært dårlig. Hadde denne vært i orden hadde kanskje panseret bare løsnet og hengt fast i den slik at jeg hadde sett det.

    Jeg har skjøta ledningen til LMM'n ja. Jeg kjøpte meg 5 meter med tilhengerledning (7-ledere) på Biltema.
    Også var det bare å få ut kabelskoene fra kontakta. Jeg har nye slike så jeg loddet på det i andre enden. Hvis du ikke har det kan du klippe av ledningen litt bortenfor kontakta og lodde
    Også er det bare å legge den nye ledningen i strømpa som ligger langs torpedoveggen så godt det lar seg gjøre. Det lå litt inni der fra før så det ble litt trangt, hehe

    Også må du kjøpe deg 2.75" -> 2,5" overganger hvis du ikke skal bruke 3" lmm da.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #175
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Et lite spørsmål til dere som er litt flinke på LH 2.4 og cruisekontroll.
    Sitter hele denne funksjonen i bensinhjernen?
    Det jeg tenker på er å flytte over Cruise'n fra en bil jeg har til denne.
    Og da lurer jeg på om det "bare" er å flytte over bryteren på clutchpedalen, venstre hendel ved rattet, den lille vakumtingen i motorrommet som ledningen er koblet på og vakumbelgen på spjellet med slanger?

    Har forøvrig slengt på skiboksen på slutten av vinteren da noen svogre var store i munnviken sine å sku gå på ski. Så da måtte jeg jo slenge meg med. Og nå ser den ut som er skikkelig gubbebil på tur med fæmilien
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 7 av 8 FørstFørst ... 5 6 7 8 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4397
    Siste post: 18/03/25, 02:05
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46
  3. eksos d24tic volvo 740
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 22/01/12, 23:05
  4. Volvo, eksos
    By Nazzey in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 25/05/11, 23:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •