Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 6 av 8 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 196

Tråd: Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)

  1. #126
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg tenkte ikke over hvordan printet på lykta var, men er sånn at'n kan ha inn sånn 2-polet sokkel oppe også?
    passer med 2 polet oppe å, sitter ihvertfall det på miin 88 765. kjørelys oppe og nede, pluss brems da nede og tåkelys oppe
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  2. #127
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Tøft
    Da må jeg sjekke ut det og få tak i noen to-polet sokler å putte i oppe hvis det er slik på min å.
    Men blir det seende bra ut egentlig med 5 bremselys? jeg har en vinge liggende som lys i. Det er jo ikke værre enn å prøve når vingen kommer på egentlig, og avt nappe ut ledningene på bremselys oppe

    Takk takk
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #128
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått klargjort litt deler til vogna.
    Driver å demonterer litt som skal kryssbyttes mellom delebil, 944 & 945.

    "Overhalte" topplagringa. De gikk übertreigt. Håper de vil fungere greit.
    Glemte å ta bilde av den ringen som alle kulene sitter i. Hadde på fett og satte sammen shiten.









    Goddempere som skal på nå etterhvert
    Bilstein Sprint


    Stag med Poly-foringer
    Sist endret av Zeeker; 24/11/12 kl 04:46 Begrunnelse: la til et bilde til
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #129
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2012
    Sted
    Nordland/Sulis
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    Flott bil!
    likte eksosen din, kommer til å gjøre det samme med min altfor dyrt for JT...
    - Volvo 940 turbo 1996 b230fk
    - x Volvo 740 GL 1991
    - x Mazda 323f 1997

  5. #130
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    penger er da bare papir... ;p

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  6. Takk Ksteen2 takket for denne posten
  7. #131
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2012
    Sted
    Nordland/Sulis
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    Ikke når man er lærling!
    - Volvo 940 turbo 1996 b230fk
    - x Volvo 740 GL 1991
    - x Mazda 323f 1997

  8. #132
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sjuførti Vis post
    Ikke når man er lærling!
    Det er noe med det.
    Man må bygge etter lommeboka

    Dette er bruksbilen min. Så den blir bare holdt i orden. hehe.. Stort sett hele tia.

    Det er 242'n min som får alle godbitene og penga
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2012
    Sted
    Nordland/Sulis
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    Stemmer
    - Volvo 940 turbo 1996 b230fk
    - x Volvo 740 GL 1991
    - x Mazda 323f 1997

  10. #134
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Fikk noen bilder av hvordan topplagringa er.

    Også har det dukket opp Bilstein Sprint bakdemepere til vogna

    Så nå er det bare å svinge seg rundt å bytte topplagringer, stag & dempere.



    Her mangler det fett på lageret. Det blir griset godt inn





    Bilstein Sprint-dempere
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #135
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Fikk da tatt ett lite skift i dag å

    Fikk bytta begge topplagringene forran og satt på bruer med polyforinger og satt sammen fjørbeina. Og satt de på bilen.
    Og når jeg skal gå over å sjekke at jeg har strammet boltene som holder fjørbeinet fast i fjørtårnet så knekker #¤#"¤ den ene bolten :(
    Så da er det bare å skru ned alt igjen på den sia :( Også må jeg enten bytte bolten eller finne ny fjørbeinstopp. Helst uten sprekker i gummien. Så det blir vel å bytte bolten.

    Fant også ut av pakningen som ligger mellom vannpumpa og toppen har sagt takk for seg, så den må byttes.
    Jeg startet også motoren for å kjenne på servoen om den har blitt likere, og det har den nok, men syns den fortsatt går litt hakkete. Så jeg lurer på om jeg skal finne igjen ei servopumpe å bytte denne i mårra og.

    Når jeg titta inn mellom eikene på felgen bak så såg jeg at skivene har sett sine bedre dager, så jeg får vel løpe ned dørene til BCB i mårra å kjøpe nye skiver og klosser bak.
    Da blir det å montere Bilstein-dempere bak i samme slengen.

    Ellers tror jeg det går i gleden.. Fant ut mere jobb enn jeg reparerte i dag syns je, men det må vel snart begynne å bli bra

    Gummiputa som sitter på topplagringa har sett sine bedre dager.


    Flink gutt som har på kobberpasta på mutteren som holder demperen i fjørbeinet.


    Polyforinger i staga


    Knekt bolt på topplagringa. Da er det bare å ta ned alt igjen... som akkurat ble montert.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #136
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    detta her blir krutt vettu ravna

  13. #137
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Den knekte bolten slår du bare ned og trer en løs bolt unnenifra og opp. Funker helt strøkent.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  14. #138
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Den knekte bolten slår du bare ned og trer en løs bolt unnenifra og opp. Funker helt strøkent.
    Jeg drev å såg litt på det, men de virka som at det ikke var plass rundt den gummiputa oppi der.
    Også må jeg nok uansett punkte fast den nye bolten. Jeg fant ei gammel topplagringsskål og slo ut bolten, også prøvde jeg å slå den inn igjen, men den satt ikke veldig godt.
    Og jeg tror ikke det er veldig spennende at den bolten går rundt neste gang jeg skal ned med fjørbeinet. Så det er kanskje bare å bite i det sure eplet å skru alt ned :/
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #139
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg kom ikke til oppi der med fjørbeinet montert :/
    Så det ble å ta ned alt igjen.
    Jeg stakk til en kompis og fikk punktet fast den lille bolten og montert sammen fjørbeinet. Denne står ved siden av bilen ettersom jeg fikk litt bedre plass til hele meg på gulvet når jeg skulle bytte servopumpe


    Før jeg måtte ta ned igjen fjørbeinet så tok jeg å starta bilen og svingte litt att og fram med hjula i været. Syns fortsatt at servo'n var litt rar. Den virka som at den gikk litt trått.
    Så jeg var utpå lageret og fant ei servopumpe og bytta denna i samma slengen. Da er alt som har med servo byttet bortsett fra de leddende på rattstammen. Disse virka greie når jeg sjekka de sist.
    Og denna soppen som har hatt denne bilen før er slettes ingen mekaniker. Han hadde laget tilførselslange til servopumpa som lå med en liten knekk (!) :( Det kan jo være derfor den har gått litt rart også.
    Slangen kommer jo fra undersiden ha skal rett opp også gjøre en 180 grader ned på pumpa. Det han hadde laget til gikk opp, litt bakover mot turboen og 90 grader fremover igjen for så å bruke en slange som nesten var 90 grader ned på pumpa igjen. Jeg prøvde med min alle beste vilje å kappe og skjære til de slangestumpene han hadde brukt for å få slangen til å ligge mest naturlig uten knekk men hadde ikke sjans. Det endte opp med at jeg fant meg en slange som hadde 180 graders bøy og kappa tilførselen der den er på vei opp og skjøta den der. Makan til fjott han som har hatt denne før.
    Jeg bare gruer med til neste ting jeg må reparere fordi han skulle være flink å fikse selv, hehe.
    Også har jeg så klart ingen bilder av hvordan den var :( Det glemte jeg i all oppgitthet.

    Kjøpte også nye bremser til å ha bak. De er rett og slett helt vanvittig ripete etter at noen antagelig har kjørt en stund uten belegg på klossene. Og den personen er ikke meg, hehe.

    Sånn ble i hvertfall servoentilførselen.


    De splines'a her sett sine bedre dager.




    Punkting av bolt på topplagringsskål


    Nå står den sånn :/


    Nye bremser og litt servoolje
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #140
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Nå gjenstår det å bytte pakningen som sitter mellom vannpumpa og toppen også bytte bremser og dempere bak.
    Da burde den bli i logenlunde bra form igjen til å brukes gjennom vinteren
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #141
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    En sliten bil du fikk tak i trur je... Men blir jo som ny etterhvert på alle viktige punkter nå snart
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. #142
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hehe, ja. Det virker litt sånn.
    Men den er ikke bare sliten. Det er "reparert" på en rar måte.

    Det er min egen skyld. Jeg hadde god tid når jeg sto å studerte. Men jeg har litt troa på folk og får betalt for det nå :/ men men.. Det er bare å skru og fikse til alt er i orden
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. #143
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jaggu Du vet iallfall etterhvert hva du har Men mitt 940-hold har stort sett gått ut på å fylle bensin og gi full gass, så jeg syns det er litt skjevt fordelt :/
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  20. #144
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jaggu Du vet iallfall etterhvert hva du har Men mitt 940-hold har stort sett gått ut på å fylle bensin og gi full gass, så jeg syns det er litt skjevt fordelt :/
    Helt klart
    944'n som jeg også har (som jeg skal selge etterhvert) har vært slik.
    Stort sett fylle bensin og tut og kjør.

    Denni blir sikker brukbart etterhvert hehe.
    Bare sommeren kommer så blir det vel å bytte litt fangere, speilhus, plastikk, felger
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #145
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har bilen fått litt mere TLC
    Fikk bytte bremser bak (skiver og klosser) og dempere.

    Høyre bakdemper ville visst ikke byttes. Der hadde bolten satt seg noe helt ¤%"#" i hylsa som den går gjennom. Så da var det frem med vinkelsliperen når alle andre triks var prøvd.

    Når jeg kjøpte bilen nevnte eieren på at det lå nye bremseklosser til bakbremsene i hanskerommet. Jeg tok opp og så at det lå en eske der. Jeg tenkte ikke på å åpne den med en gang.
    Det var nå når jeg skulle bytte bak at jeg kom på at det var med en eske med nye. Da jeg åpna lå det igjen bare ett sett med klosser der. Soppen har jo brukt opp det ene settet ved å bytte på høyre side bak :/

    Nå er begge topplagringer byttet (riktignok i gamle men overhalte)
    Tannstang og servopumpe er byttet.
    Retta litt på tilførselslange.
    Fortsatt så er den litt tung på rattet men jevn. Kom da på de leddene Christian prata på. Har sausa de inn i rustløser men det er ingen forskjell.
    Driver nå å lurer på om jeg skal prøve dieseltrikset igjen.
    Hvis ingenting hjelper nå så frister det å bytte rattstammen i motorrommet sammen med ei anna tannstang jeg har liggende.

    Evt noen andre gode forslag?

    Gamle bakdempere. Tror det var greit at de ble bytta.


    Amokk med vinkelsliper


    Ny og gammal demper
    .

    Nye bremser og nye bakdempere


    Ødelagt skive etter at forrige eier antagelig har kjørt bremseklossen hel ned på jernet :(


    Også er det jo greit å putte i nye klosser på begge sider når man bytter. Jeg blir fortsatt ikke overrasket over hva den forrige eieren fikk seg til å gjøre.


    Fikk også byttet pakningen på vannpumpa. Den fikk forøvrig seg en vask.


    Her ser'n forskjellen i lengden på vanlig demper og Bilstein sprint. Det er ikke kjempemye, men det er litt
    Sist endret av Zeeker; 01/12/12 kl 04:13
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. Takk R.G takket for denne posten
  23. #146
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Den ble litt lettere etter 2 runder med diesel-vasking, men fortsatt helt idiotisk tung på rattet :(
    I mårra ryker både tannstanga og rattstammen ut til fordel for noe annet brukt brask jeg har liggende, hehe.

    Så får'n se om det hjelper Jeg håper i det lengste. jo fortere servoen oppfører seg, jo fortere kan jeg begynne på 242'n igjen
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #147
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Ja, er på tide å begynne med 242'n igjen synes jeg

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  25. #148
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er noen her som kan litt sånn strøm-greier i bil har sikkert litt peiling på speedometer også
    Den får jo nå signal fra akslingen bak.
    Men hva gjør jeg hvis jeg vil putte i en Truetrac der? Det er vel ingen speedoring som har så mange tenner at det blir riktig?
    Er det noen som vet hvor mange tenner det er på
    ABS
    -ringene forran?
    Og kunne jeg ha brukt det signalet parallelt til speedometeret samtidig at
    ABS
    'n skal fungere normalt?

    Hvordan løser folk det ellers når de setter i Truetrac eller locker? Eller bruker ikke folk dette så mye i 7/9-serie ?


    Tannstanga er ikke bytta enda btw :( Det er grisekaldt ute. Akkurat nå er det -20 grader og den tannstanga jeg tenkte jeg skulle bytte til sitter på delebilen enda :(
    Det kommer sikkert en dag det er litt mildere.. håper jeg
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #149
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvis det er noen her som kan litt sånn strøm-greier i bil har sikkert litt peiling på speedometer også
    Den får jo nå signal fra akslingen bak.
    Men hva gjør jeg hvis jeg vil putte i en Truetrac der? Det er vel ingen speedoring som har så mange tenner at det blir riktig?
    Er det noen som vet hvor mange tenner det er på
    ABS
    -ringene forran?
    Og kunne jeg ha brukt det signalet parallelt til speedometeret samtidig at
    ABS
    'n skal fungere normalt?

    Hvordan løser folk det ellers når de setter i Truetrac eller locker? Eller bruker ikke folk dette så mye i 7/9-serie ?


    Tannstanga er ikke bytta enda btw :( Det er grisekaldt ute. Akkurat nå er det -20 grader og den tannstanga jeg tenkte jeg skulle bytte til sitter på delebilen enda :(
    Det kommer sikkert en dag det er litt mildere.. håper jeg
    Jeg klipte speedoring til 1041 i 2 og punkta den på rundt diffen. Shimsa ut føleren et par mm. Ville nok dreid ned diffen så ringen kan presses på neste gang. For de 2 ekstra oppholda blir nok til at
    ABS
    knurrer i hastighet under 30 km/t :(
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  27. #150
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    er det ikke nok å bare dreie ned litt på diffen så speedoring kan punktes på? uten å kappe den i 2 altså
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Side 6 av 8 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4397
    Siste post: 18/03/25, 02:05
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46
  3. eksos d24tic volvo 740
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 22/01/12, 23:05
  4. Volvo, eksos
    By Nazzey in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 25/05/11, 23:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •