Har vurdert justerbare momentstag, merkar du noko forskjell på køyringa no og før eller? Og dei lydane kjem vel ifra at polyforingar overførar støy meir enn gummi?
Har vurdert justerbare momentstag, merkar du noko forskjell på køyringa no og før eller? Og dei lydane kjem vel ifra at polyforingar overførar støy meir enn gummi?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Merker kanskje ikke store forskjellene. Hører også mer av bakakselen når jeg gir på litt. Høres nesten ut som en sentrifuge![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Okey får satse på å bytte de foringene i sommerferien.
Har skjedd litt her. Bilen stoppa helt opp på vei til jobb og stoppet på den værste plassen i morgen rushet for snart 2 uker siden, næmlig moholtlia for de som er lokalkjent. Det visste seg at diffen mangler tenner. Har egentlig hørt en ulyd baki uten å spesielt tenkt noe over det. Så jeg slo til på stortromma og bestilte meg ny bakaksel med truetrack fra turbotrimming.no. Blir også nye bremsedetaljer, så da blir bakstillinga som god så ny. Gleder meg til vinteren for å teste ut truetracken.
Edit: Det blir også supeflex foringer i bakaksling og bærebru.
Nice![]()
MG Performance
Motormekaniker hos www.cylmo.no
Det blir braDa er det vel på tide å montere annen WG klokke, og et lite chip, så kan du få litt mer fres i den samtidig
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Har 0,8 bars wg og viking ecomax chip liggende. Men er litt bekymret for girkasse havari da![]()
tsssh....M47'n holder fint. Har kjørt med M47 på FT motor i 240'n i 3 år nå. Den holder da
Og jeg lader 1.4 bar
Det er idiotgiring som har skylda for havari i de fleste tilfeller
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Flott bil dette!!![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Joda, girkassa har jo holdt siden jeg kjøpte den og jeg girer som fintSå den holde sikkert litt til. Bakakselen ble betalt onsdag/torsdag og det var 1-2 ukers leveringstid. Så midten av oktober så er den vel her. Da er det bare å vente på første snøfallet
![]()
En liten update.
Nå har endelig nye bakakslingen med truetrack blitt montert på bil. Men det nå viser det seg at speedometeret viser feil. Bestilte jo ny aksling med 3,31 utveksling og 12 tenners speedoring som jeg hadde på gamle akslingen.
Da må det vere sett på feil ring da?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Syykt strøken bil!Monter chip og 0,8 klokke. Ryker M47'n blir jo disse kassene "gitt bort" omtrent. Hvis du ikke vil oppradere til M46 da? Digger overdrive-kassen!!
![]()
- 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
- 92' MB 300Turbodiesel
Tidligere biler - Mye rart O.o
Takker men det er å ta i for mye å si at den er strøken for det er den altså ikkeHar bestilt meg et par liter med bakaksel olje så jeg får skiftet den ut om et par uker. Fikk et tips om at jeg burde gjøre det ellers så ser jeg etter et nytt instrument hus for 48 tenners speedoring.
Stenges etter ønske fra trådstarter da bilen er solgt![]()
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut