Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Synes man bilen (142) er "perfekt", kan den sikkert være verdt prisen - for det er sikkert ikke billig å få alt dette utført?
Men godkjent eller ikke må ha betydning.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Blir alltid slik prismessig. Folk har ikke 150k der å da og kan kjøpe alt ferdig bygget. Men velger heller å kjøpe bil til 15k og kjøpe del for del etter hva øknomien sier.
Stortsett blir det alltid dyrere å bygge om man ikke har mulighet til å lage mye deler selv. Så egentlig er denne 140ien verd summen, men man skal ha pengene å helst vite hvordan ting er gjort godkjent eller ikke
Bare mitt prosjekt for eksempel. Jeg kunne kjøpte en ferdig bil med mye de samme spec`ene for sikkert mellom 150-200k. Men jeg valgte for mange år siden å bygge selv og brukt ALTFOR MYE penger å er enda ikke ferdig. Bare siste 3mnd har det gått 65k bare på understell og rustsveising.. Motordeler og slik er kjøpt litt da og da, men total kostnad på nærmere 50k uten datasprut å mye annet som enda mangler![]()
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Å bygge en slik bil vil nok for mange kunne sammenlignes med å bygge opp en stor samling av hva det nå måtte være over mange år. Å kjøpe ferdig først som sist blir ofte ikke aktuelt og det er uansett ikke der motivasjonen ligger. Så blant annet derfor er det ofte tungt å selge ferdigbygd bil for noe i nærheten av hva den er "verdt".
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
USA 81 242 Turbo fra Skjåk-mannen:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38245199
Litt annet også i samme annonse.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Kanskje ikke helt godbit, men en kuriositet å notere seg:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38374429
Blandingseksemplar, 244 med 264-lykter osv. Det interessante er at den har fått klemt i seg en B30.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Såg jo fin ut då, eg trudde først at det var ein 264. Men for oss som helst vil ha dei mest mulig originale blir det litt feil med ein 244 som ser ut som ein 264 og har motor frå 164 sjølv om det ser ut som ein fin og flott bil![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Ser kanskje OK ut på avstand, men jeg synes nok lakkeringsløsningen og diverse annet gir et vel rotete inntrykk.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Blir det ikke litt småtrangt med B30 i 200 serie med gamlefronten?
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Veit ikkje kor long ein B30 er i forhold til D24 eg?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Vet ikke om det blir noen forskjell på eldre og nyere 240-front i så måte? Men småtrangt er det sikkert, og slik kunne det se ut på bildet.
Nå er fronten på 240 uansett ganske langstrakt, så det er mye som i prinsippet vil kunne gå nedi. Men motoren skal ha vært grunnen til at 164 har 10 cm lengre akselavstand (framakselen lengre fram) enn 140 - og det blir også noen cm mer enn på 240. Men kanskje plassering av forhjul på 164 er mer begrunnet i balanse enn egentlig i plasshensyn? Vi ser jo at motoren kan settes i en 240, men jeg vil tro at det krever litt triksing.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38405262
meget nais bil
synd med igjensveisa bakruter og uoriginale målere (samt ratt) og generelt litt lurvete inni.
Men ellers et PENT eksemplar av en 244![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Synst bilen kledde veldig bra igjen sveisa vindu jegmn den va litt halv hjerta inni ja
Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
pen 244 som ikke er så lurven inni om man bare får på de deksla og filten som mangler å litt skinn pleie er mye gjort!
syns ikke de igjen sveisa rutene var så ille bilen er et pent bygg å ikke en orginal bil på noen måte så jeg syns det er greit egentlig![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Jeg stiller meg skeptisk til manglende sideruter. Men bilen ser for øvrig ut til å være pent utført.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Fint ekse,plar av 745 TiC?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38350436
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Så ut som et ganske ålreit og urørt eksemplar. synd med den kjipe fargen.
men har ikke B230ET 182hk, istedet for 163 som oppgitt i annonse?
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer