Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  75
Side 24 av 35 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 860

Tråd: Kodja\ Byneset Customs 2000 C70 2,4 Turbo Safran SOLGT! :(

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe takker varmer å høre etter investeringene og arbeidet. har igjen en god del arbeid før jeg er fornøyd. skifte\lakke opp bakfanger og få polert ferdig bilen. har ikke rukket å gjort det pga arbeidsmengden og understellskiftet. men er ikke ille ellers heller nå som hoveddelen av karosseriet er polert forrige helg

enderøret skal på sikt nå i sommer byttes i et som er litt større og ovalt. så det fyller ut litt mer. er alt for lite ja, burdet vært en mellomting mellom denne og den forrige så hadde det kledd bilen litt mer i åpningen der

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Må ikke glemme å få awd på plass før vinteren også...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Planer om skvettlapper bak? Siden du har foran lissom.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

nei ikke noe planer om skvettlapper bak i første omgang. de bryter litt forma bak der synes jeg. foran er et must for å spare sidene på bilen litt

utstillinga på Kverneland Bil i dag. ikke så mange som kom i forhold til tidligere år pga det er jo en halv mnd før normalen nesten, var surt og kaldt og kom faktisk litt snø\hagl ei kort skur også... hele PV\
    P1
    800 serien var totalt uten oppmøte, sjeldent! og amazonklassen var det minimalt i. ellers manglet alt for mye grombiler som bruker å være der hvert år. tror det bør flyttes til senere\normalt tidspunkt neste år jeg!!!

ble 3dje pris i min klasse og 2dre pris i 900 klassen for Volvo-Power knall!!!!

herlig med første pokal på C70n! og enda er det MYE som skal gjøres før den er ferdig! legger meg nå en dupp for å sove inn tapt søvnmengde uken her!!

Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Grattis med pokal. Sykt høy den antenna di, er det sånn motorisert en?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2010
    Antall takk

Standard

Grattis med pokal

Ble bra me de nye feltene

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

takker takker godt fornøyd i dag ja

felTene ble fine ja, eller felGene hehe

antenna er motorisert og fjernstyrt av høyre makter med den høyden der ja hehe ganske høy...!!

9. Takk ovlov86 takket for denne posten
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Knallpen bil! Grattis med pokal

Er senkesettet og demperne montert på det siste bildet?
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2010
    Antall takk

Standard

Autocorr :thumbdown:

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

takker finere skal den bli etter hvert å.

ja dempere og fjærer er montert der ja

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hvem er billigst og best på den målerholderen på dekslet over speilet på førersiden? tror jeg skal vurdere en turbotrykksmåler akkurat der...
    ellers driver jeg bare å kosekjører godt!

men får feil på motorstyringen pga "feil med effektiviteten på katalysator" eller hvordan det var formulert på feilkodene... noen som har løsningen på dette når det er montert 3" DP og 3" racekat?
    driver å gjør om litt kabling til ekstrainstrumentene på 945n nå så den kan selges snart... treeeegost deluxe jeg altså... burde vært lagt ut og solgt for lenge siden... så når det er ordnet ferdig så blir det litt mer finisharbeid på C70n igjen. litt småting her og der

Registrerte brukere Ivar Hestø sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Ytre Namdal, Nord-Trøndelag
    Antall takk

Standard

En sånn en har jeg faktisk liggende et sted. Er riktignok i glassfiber, men er ferdig grunna, og i grunn bare å lakkere i ønsket farge. Husker ikke helt hvor jeg kjøpte, men var på en side som lager den. Ble aldri montert til meg, og nå skal jeg selge så
    Audi A4 B8 Quattro 11`
    VW Transporter 4-Motion 10`

Suzuki Bandit 600 97`
    Polaris Sportsman 500 11`
    X-Volvo V70 T5 97`
    X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ok. ja tenkte å kjøpe glassfiberutgaven ettersom alternativene er carbon eller glassfiber er det ikke det da?? skal ikke ha noe carbon så da utgår det. og skal lakkeres opp i matt farge slik dekslet i utgangspunktet er fra før
    pris og bilder mottas gjerne på mail\pm om du skal selge

Registrerte brukere Ivar Hestø sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Ytre Namdal, Nord-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Eneste alternativene er glassfiber eller carbon ja. Du har PM
    Audi A4 B8 Quattro 11`
    VW Transporter 4-Motion 10`

Suzuki Bandit 600 97`
    Polaris Sportsman 500 11`
    X-Volvo V70 T5 97`
    X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

men får feil på motorstyringen pga "feil med effektiviteten på katalysator" eller hvordan det var formulert på feilkodene... noen som har løsningen på dette når det er montert 3" DP og 3" racekat?
    driver å gjør om litt kabling til ekstrainstrumentene på 945n nå så den kan selges snart... treeeegost deluxe jeg altså... burde vært lagt ut og solgt for lenge siden... så når det er ordnet ferdig så blir det litt mer finisharbeid på C70n igjen. litt småting her og der

ECM
    4801 ja, berre å søke det
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Antall takk

Standard

Tror det dekslet kun passer på s/v70.
    Rutevinkelen er annerledes på c70, men det kan kanskje moddes til.

Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Antall takk

Standard

Skjedd noe mer her?

Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Antall takk

Standard

lenge siden det har skjedd noe her nå kodja. oppdatere oss litt?
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Skjer det intet her?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

skjer absolutt ingenting godt å ha en bruksbil som fungerer
    men nå går jeg ut i sårt trengt 4 ukers ferie så da skal jeg få montert R deksel over innsuget i alle fall... og oversendt lovte bilder til do88 som venter på det. har ikke had tid til å gjort noe som helst i over 1 mnd nå pga jeg har jobba og sovet omtrent om en annen men det blir nok noe update strax på andre fronter

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

og tiden går. har fungert så fint bilen at jeg har ikke gidda å brukt noe som helst tid på annet enn å bruke den og det å nyte tilværelsen. men må vell prøve å få ut en liiiten update samt en liten uventet teaser som jeg trodde jeg skulle unngå men ikke klarer pga langturerfaringen i sommer

skifta nå alt av bremsedeler (untatt kaliptere) foran og bak på bilen i år. justeringgskrue for håndbrekket vist her. blablabla kjedelige saker...

nok et oljebytte samt div... fungerer så fint bilen at den er bare en drøm å kjøre med...

hmmm dette begynner å bli kjedelig å se på... what to do...???

man handler så inn dette for noen småkroner...

så står man leeeenge og beundrer forskjellen på dekslene... bare for å huske hvor kjedelige sorte regreimdeksel ser ut kontra fine nye Blå R deksler...

der er motorrommet mye finere å se på... innsugskåpa fra R ligger også å venter men må bytte den fuel slangen som går opp over innsuget på et vis først...
    R logon er limt på. får ferdig deksel med R logo på også, kom egentlig feil men har ikke noe å si fordi det med ferdig R på kommer den akkurat under innsugsrøret uansett... samt denne logoen er blankere og finere... spent på hvor lenge\ om den holder seg på riktignok, er limt på med noe stakkarslige greier synes jeg.

så ble gass spjeldet bytta pga feilkode og litt ustabilt gasspådrag, ingen fusking eller ujevn tomgang riktignok, tok en par timers tid med god avslappende arbeidstempo.

men så... denne så jeg ikke komme... før jeg hadde vært på 150 mils langtur til Tønsberg i sommer med bilen. jeg savner den ekstra bassen når jeg er på langtur... så da ble det å plukke fram en av disse RF 0\1 AWG (54#) strømkablene jeg hadde liggende fra 945n. vasket den selvfølgelig godt før jeg begynte å trø den inn i bilen

første prakket var å finne en plass å legge den, har alltid vært sterkt kritisk til å legge strømkabler tverst over motorrommet på disse typen biler... men fant ingen annen passende plass og syntes jeg fikk lagt den mye mer diskret enn gjennomsnittet som dere ser på videre bilder. eneste plassen jeg fant logisk å trekke den gjennom var på denne gjennomføringen på passasjersiden under torpedoveggen. det går AKKURAT på håret inn en RF 0\1 AWG kabel uten at man strekker ut gummien eller at den blir for rom. perfekt passform, ment to be so to speak på nynorsk...

under dashen tar man ut hanskerom og da sparkeplata og ser denne entren for kabelen. dytter den fra innsiden og ut enklest!

sånn da var det gjort! stripses opp fortløpende.

her. prøver å vise litt hvor diskret den kan legges uten å vises eller være til sjenanse samt fremdeles ligge lett tilgjengelig. fornøyd med den.

her kommer kabelen ut. skal feste opp en brakett så jeg får på en 100A RF automatsikkring ved batteriet nå også så den er i boks. har det liggende så spørs kun på arbeidslysta...

videre kan kabelen legges slik på passasjersiden foran.

videre under og igjennom der som stolen står montert, under teppet. ser eller merker det ikke i det heletatt når teppet er lagt tilbake.

og videre opp under beltelåser\fester for framstolen og bak sidepanelet. kabelen føres så gjennom kanten av ryggpanelet slik at den kommer ut i bakkant av ryggen. enkelt og greit perfekt uten modifisering

lenger har jeg ikke kommet... men en JL audio 13" FLAT subb er bestilt opp og kommer om et par uker... ca ingen høyde på den, så skal bli spennende å høre lyden og alt fra den. gleder meg. blir en liten og lett glassfiberkasse på noe vis tenker jeg. sparer vekt i bilen her!

ellers så var jeg innom på utstillingstreff igjen her i byn for litt siden. stod ilag med 2 sorte Cab'er og plasseringen ble som følger på bildet: 3-1-2. så sier meg meget godt fornøyd med 1ste plass i klassen C30\C70, skal sies at det kun stilte 3 stk C70 i den klassen, men uansett meget moro å slå strøkne Cab'er. og ja det er nytt bilde ikke copy paste ser øverst på sida nesten likt bilde. og ja det er "x90"n til Volvo-Power på bildet her også han også fikk pris på bilen denne gangen også. moro!

nye updates kommer med ikke så langt mellomrom når jeg får subb og det styret... driver å spekulerer på 17" vinterfelger med piggfri for å ha i mellomperioden sommer-vinter. om noen vil bytte 19" R felger i noe 17" originalfelger så rop ut.

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Sinnsykt pen bil! Men tror du hadde fått penere helhet i motorrommet med svarte silikon slanger og svart trekkrør på strømkabel til stereoen, men bare min mening.. Liker arbeidet, stå på
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

25. Takk volvobrage takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

takker
    tja jeg har en forkjærlighet for at ting skal bryte opp litt, sort blir for nøytralt og man "ser ikke " at ting er blitt gjort noe med derfor bruker jeg ikke sorte slanger

fikk en uventet goodis på jobb i dag. tilfeldigvis en liten lagertømming som resulterte i at jeg fikk meg 4 ESKENYE 7x17" TITAN felger tror det skal bli fiiint på bilen med piggfridekk! har leita felger lenge nå til å ha i mellomperioden sommer å vinter.. altså den perioden alle hater der det er for glatt for sommerdekk og for lite snø og piss for piggdekk... så nå er det bare å finne riktig dekk på den.

er conti eller nokian, men hvilken dim bør jeg gå for? riktig blir vell 225\45-17 men synes det er for mye. og det er foreslått 205\50-17 også... får 225 typen i conti til 7000kr i byn her... men frykter det blir for breidt å kjøre med!? sånn for sikkerhetens og framkommelighetens del på vinterføre og glatta...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Heisan, stund siden sist. Må si jeg er missunnelig på deg når du har eskenye titan felger. Kunne egentlig tenkt meg Volans felger til 850R`n. Finnes vel ikke eskenye slike?:P

Side 24 av 35 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 5125
    Siste post: 25/07/19, 09:52
  2. 2000 V70 turbo
    By eriksivert in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 30/10/11, 15:23
  3. Svar: 65
    Siste post: 06/01/11, 17:11
  4. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie