Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  195
Side 26 av 58 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 1436

Tråd: hgnubel: V70R AWD

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard Re: hgnubel: V70R AWD

I dag har jeg fått byttet bremseslanger foran, abs-sensor og hjullager venstre foran, og skiftet olje på vinkelgir. Måtte få det gjort på verksted, har dessverre alt for lite tid igjen til å skru selv :(

Abs+tracs-lampene lyste opp igjen etter noen mil, samt at speedometernålen faller til 0 innimellom, så det var nok noe kjekkere enn abs-sensoren. Kransen så fin ut. Noen forslag?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sett over at det ikke er irr i kontaktene til sensorene? Skjedde på 940en min. Der er speedometersensor og abs sensor den samme i bakakslingen. Min var det irr på å jeg hadde samme syndrom på din hvertfall

3. Takk hgnubel takket for denne posten
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

uansett ikke dumt å renovere kontaktene. rens med kontaktspray, vent et kvarter, guff på med lavtemperaturfett, koble på, tut og kjør.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

5. Takk hgnubel takket for denne posten
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Noen gode forslag til kontaktsprayer? Altså konkrete produkter? Får så mye forskjellige svar hvis jeg er dum nok til å spørre der de selges Kjøpte en fra würth men den var visst for å forebygge irr, altså etter rens. Ikke direkte dumt det heller såklart..

Måten jeg har fått liv i irrede kontakter før har vært mekanisk (ut og inn x10), så det kan vel funke her også
    --

Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

CRC sin Contact cleaner funker fjell. Tror Tess har den. Spray på rikelig og la det virke en stund, blås rent med trykkluft evt vask med Q-tips. Gjenta om nødvendig. Preserver med bla fett, silicone spray eller vaselin.

8. Takk hgnubel takket for denne posten
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Som de andre sier; guff på med kontaktrens. Jeg pleier å stappe kontaktene litt inn og ut mens de er våte av kontaktspray også for å hjelpe til mekanisk. Deretter kan du som andre sier ha på noe fett ala silicone eller vaslin.
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Lurer på om eg såg denne bilen på ein parkeringsplass i Bergen på mandag?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

begge produktene jeg nevnte er hyllevare hos biltema, heter nettop Kontaktspray, som løsner irr og drit, og forøvrig damper bort etter ti minutter elller så, og Lavtemperaturfett, som opprettholder elektrisk kontakt ned til 45minus eller hva det var. har brukt begge med stor suksess.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Lurer på om eg såg denne bilen på ein parkeringsplass i Bergen på mandag?
    Det var jo veldig spesifikt Var sikkert innom et tosifret antall parkeringsplasser i Bergen på mandag...
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    begge produktene jeg nevnte er hyllevare hos biltema, heter nettop Kontaktspray, som løsner irr og drit, og forøvrig damper bort etter ti minutter elller så, og Lavtemperaturfett, som opprettholder elektrisk kontakt ned til 45minus eller hva det var. har brukt begge med stor suksess.
    Såpass.. jaja, nå har jeg fått tak i crc sin kontaktspray fra Tess og Würth sin beskyttelsespray, det kan vel forhåpentligvis konkurrere med biltema på kvalitet om ikke på pris
    --

Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Husk at om du putter fett inni etterpå så skal det være syrefritt for å holde mere irr borte

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Kjørte på med CRC Contact cleaner, litt mekanisk bearbeiding og ca 15 min virketid, tørk, så Würth "Kontakt OS" nå i kveld. Både på sensorkontakten og på hovedkontakten inn på
    ABS
    -boksen. Kan ta flere mil før feilen kommer, så ikke noe poeng med prøvetur i kveld. Men blir spennende å se hvor lenge den holder seg borte i morgen

Hvis dette blir stor suksess frister det å gå over alle koblinger jeg kommer til under panseret med samme oppskrift, som preventivt vedlikehold...
    --

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Det var jo veldig spesifikt Var sikkert innom et tosifret antall parkeringsplasser i Bergen på mandag...
    Eg er ikkje so kjent i Bergen skjønnar du Men det var på enden av ein ganske long parkeringsplass ikkje so longt frå Frydenbø sin karosseriverkstad viss du veit hen det er.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Eg er ikkje so kjent i Bergen skjønnar du Men det var på enden av ein ganske long parkeringsplass ikkje so longt frå Frydenbø sin karosseriverkstad viss du veit hen det er.
    Det kan vel være både på Minde og i Åsane tror jeg...?

Uansett, svaret på spørsmålet ditt blir vel "kanskje" Husker ikke helt hvor jeg var mandag, men Fyllingsdalen, Kokstad og Lagunen var jeg i hvert fall. Jeg var forbi Minde på veien hjem, men kommer ikke på at jeg var innom noen andre steder enn Statoil der.

Edit: Og Loddefjord + Olsvik... Har forresten sett en grønn 242 som for mine utrente øyne kunne vært lik din, like ved Vestkanten i Loddefjord.
    Sist endret av hgnubel; 05/09/12 kl 20:40
    --

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Etter å ha sett litt på kart, ser eg at det må vera Minde
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Såpass.. jaja, nå har jeg fått tak i crc sin kontaktspray fra Tess og Würth sin beskyttelsespray, det kan vel forhåpentligvis konkurrere med biltema på kvalitet om ikke på pris
    Kjørte på med CRC Contact cleaner, litt mekanisk bearbeiding og ca 15 min virketid, tørk, så Würth "Kontakt OS" nå i kveld. Både på sensorkontakten og på hovedkontakten inn på
    ABS
    -boksen. Kan ta flere mil før feilen kommer, så ikke noe poeng med prøvetur i kveld. Men blir spennende å se hvor lenge den holder seg borte i morgen

Hvis dette blir stor suksess frister det å gå over alle koblinger jeg kommer til under panseret med samme oppskrift, som preventivt vedlikehold...
    lønner seg absolutt, i forbindelse med motorbyttet gjorde jeg det på hele motorledningsnettet, kan tenke meg med oppvarming og nedkjøling om hverandre, som vi får om vinteren, blir det en del kondens og salttåke, og det er da lavtempfettet kommer inn i bildet. hindrer skiten i å nå frem til selve kontaktene. er fristet til å si at det blir en veldig midlertidig løsning om du ikke stapper i fett, men akkutat der burde du høre på gospelen til 850GLTSilver. han som lærte meg det, og jeg velger å stole på han. er noe av et elektronikkgeni.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Jeg har gjort mye kjekke småting med både denne og 850en, men sjelden jeg har fått sånn wow-følelse som nå. Føles som en ny bil..

Bare kjørt et kvarters tid i dag, men ingen absfeil enda, og nå reagerer cruisecontrollen på første trykk på knappen! Prøvde mange ganger, og nå er dette helt konsekvent. Både 850en og denne har alltid vært sånn at jeg måtte trykke to ganger for å sette hastigheten (ikke endre). Har vel spurt litt rundt om dette tidligere, men slått meg til ro med at det kanskje skulle være sånn på Volvo...

I tillegg virker det som automatkassen rykker mindre, men det kan være tilfeldig at jeg ikke har truffet akkurat de nedgiringene enda. Hvis det har vært dårlig speedometersignal til
    TCM
    kan vel det fort skape litt ugrei giring?
    --

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Det kan vel være både på Minde og i Åsane tror jeg...?

Uansett, svaret på spørsmålet ditt blir vel "kanskje" Husker ikke helt hvor jeg var mandag, men Fyllingsdalen, Kokstad og Lagunen var jeg i hvert fall. Jeg var forbi Minde på veien hjem, men kommer ikke på at jeg var innom noen andre steder enn Statoil der.

Edit: Og Loddefjord + Olsvik... Har forresten sett en grønn 242 som for mine utrente øyne kunne vært lik din, like ved Vestkanten i Loddefjord.
    frydenbø karroseri er kun på minde nå, den grønne 242 er stortsett fast inventar nede i loddefjord så sikkert en lokal helt som bor der...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Alt for lite bilder her, så slenger ut et fra her om dagen, skitten hverdagsbil:

Og så etter avspyling med litt Surfex HD ca 1:20 og P.E.R.L. 1:0 som dekkfornyer:

Heldigvis litt større forskjell i virkeligheten... håper å få tid til en skikkelig vask og skikkelige bilder snart før snøen legger seg :(
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Fikk endelig tid og sted til å spraye litt rustbeskyttelse under bilen i kveld. Fluid Film som tidligere, men godt å ta en ny og skikkelig runde før vinteren

Operasjonsrommet, lånt carport/vedlager:

Omtrent slik ser det ut underveis, men så kryper det utover og innover i kriker og kroker og jevner seg ut:

...og så ble alt klissete og lysten til å dra opp mobilen for flere bilder forsvant.

Merker godt at dette stoffet hefter og er vannavvisende... Har vasket hendene med vanlig såpe tre ganger og en skikkelig runde med zalo nå sist, og fremdeles er ikke alt borte

Edit: og ja, jeg brukte hansker
    --

Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Antall takk

Standard

Er det bare å smøre på det stoffet? hvordan fungere det egentlig? er på utsikt etter lingende stoffer for å bruke på min v70

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Bassan Vis post
    Er det bare å smøre på det stoffet? hvordan fungere det egentlig? er på utsikt etter lingende stoffer for å bruke på min v70
    Jeg bruker trykksprøyte med kompressor. Sprayer inni alle hulrom under bilen, særlig langs og inni kanalene. Sitter mange gummiplugger under bilen, bare røske de av og spraye rikelig før de går på igjen.. og godt innunder alle deksler og paneler hvor det kan sprute salt/snø/skit. Så hele undersiden av bilen, hjelperammen foran, hjulbuer, for- og bakhjulsoppheng (ikke bremseskiver! ), bakaksel, reservehjulsbrønn, hengerfeste, etc. Skal gå over hjulbuene igjen med kost og en litt mer tyktflytende versjon av samme stoffet når jeg legger om til vinterdekk...

Her er norsk forhandler og masse info: http://www.bilkontroll.no/

Jeg har denne pakken, minus sprayboksen:

http://www.bilkontroll.no/forside/fluid-film-pakke.html

Jeg får ikke betalt for å reklamere, jeg er bare fan
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Men det beste er nesten at den er løsemiddelfri, dvs du kan spraye i en trang garasje med dårlig lufting uten å omkomme... vanlig støvmaske og briller er nok beskyttelse.
    --

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Tenkt og bestile eit sånnt sett sjølv til 242enKorleis syns du penetreringa var?Kom det ut av skøytar når du spraya i hulrom?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Tenkt og bestile eit sånnt sett sjølv til 242enKorleis syns du penetreringa var?Kom det ut av skøytar når du spraya i hulrom?
    Penetreringen var vel som den skal være, dyp og tilfredstillende

Nei, det er litt vanskelig å vurdere synes jeg, det kom jo ikke gjennom sveiseskjøter bare ved å spraye på hvis det er det du mener? Og jeg sprayet jo utsiden av hulrommene også (f.eks. de skrå avstivingene ca rett under forsetene), så om det etter hvert kryper ut innenfra tør jeg ikke si. Burde jo strengt tatt ikke det hvis sveisen er 100%.. Men det blåste bra med forstøvet produkt ut andre hull fra samme hulrom så det fordeler seg godt.

Når jeg sier "hulrom" så har jeg lest noen rustbeskyttelsesfirma skriver på nettet at de borer hull til hulrom som ellers er utilgjengelige, sprayer dem og plugger dem... Jeg har bare fjernet plastdeksler og gummiplugger, inn åpninger i kanalskjørtene, og lignende, ikke gjort noe mer avansert.

Men jeg har brukt dette et par ganger nå, og kan bekrefte at det kryper inn overalt og forblir fuktig (og vann/salt/smussavvisende). Siden det ikke er noen løsmidler som fordamper eller tørking så slutter det "aldri" å krype på en måte... Og der det etter hvert forsvinner sånn at det ser tørt ut vil også være de stedene saltlake, regn og slaps tørker bort raskest. Ut fra erfaringer med 850en som jeg sprayet i 2009 så tørker ikke dette opp på flatene under V70en før tidligst april/mai. Men i hulrom og sprekker som er der det virkelig trengs blir det liggende lengre

Hvis man sverger til Valvoline/Tectyl eller har gode rabatter der ser jeg de har et produkt tilsvarende den tyntflytende Fluid Filmen som er sertifisert med samme MIL-R-21006 standard fra forsvaret i usa (Tectyl 883) og dermed bør være ganske lik, men jeg har ikke noe erfaring med den selv.

Men om det faktisk hjelper mot rust under bilen tør jeg ikke si jeg VET, der er det mer snakk om tro og håp Og den godfølelsen det gir ved å tro at bilen er beskyttet. 850 og V70 er jo mer plaget av karosserirust på bakluker og skjermer enn understellsrust. Men de stedene jeg hadde overflaterust under 850en (hengerfeste) ble det i hvert fall ikke noe mer rust.
    --

Side 26 av 58 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. hgnubel: Volvo 850-foredling...
    By hgnubel in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 246
    Siste post: 01/03/11, 19:30
  2. Drivlinje S60/V70R?
    By GMV in forum Motor og gir
    Svar: 3