Camberen er målt og er lik på begge sider
Kan høre litt med han om info, men det jeg vet er at ALT var hjemmelaget i samme garasje som jeg har lagd min - til og med samme dreiebenk
Nå nevner jeg litt av hva jeg husker.. Han kjørte med mekanisk PORSCHE innsprut fra V8, her var det mye justeringer med nåler osv for å få dette til å fungere optimalt. Gjorde jo susen at hans far, min bestefar var børsemaker og over snittet perfeksjonist! Dessverre gikk han bort tidlig i min barndom!
Mener å huske at effekten var i området 350 hk sammen med en vanvittig bredt register! Var vel et løp han kjørte med kun fjerde gir og kom høyt opp på resultatlista! Kan nevne at banen var kronglete, så sier litt om momentet i denne saken!
Total selvkost på bilen med alt var rundt kr. 50.000,- mot konkurrentenes "fabrikkbiler" til en halv million! Så skjønner at faderen syntes det var ekstra stas å gruse disse med en hjemmesmidd 242!
Derfor støtter jeg det å bygge selv, mye artigere det enn å kjøpe ferdig produkt!