Får legge ut en tråd om min 90 mod 240.
Slik den så ut når jeg kjøpte den med 230F motor
Byttet ut 230F motoren med en FT motor og getrag kasse. Etter att motoren vart innskrevet i vognkortet, vart det litt miksing med spesial chip og trim 60 turbo.
Turbonetics trim 60:
Så tok det helt av..
DELER:
B230F blokk med JE stempler og Eagle H-profil råder.
en litt for påkostet 531 topp (LUFO )
Custom kamaksel
oppshimsa oljepumpe
Rustfritt grenrør
Custom innsug med oppfreset 960 3L spjeld (ca 3")
Nira sprut og LS1 MSD coiler
BMW 735 radiator med dobble 10" vifter
Turbonetics 60-1 turbo med 360 kulelager og T4 bakhus
Tial kopi 50mm dumpventil
HKS kopi 50mm Wastegate med kraftigere fjær
61Liter fuelcell med aeromotive A1000 pumpe og regulator
Siemens 780cc dyser på custom fuel rail
Fullt "WRC" bur
Sabelt Bøttestoler og 4-punkt belter
HOWE "kortstyring"
Rx7 custom girkasse...
Tilton 3-plata clutch
og hydraulisk utløserlager
Gule koni med 40/40 lersjøfors
Truetrac diff med kjøling på bakaksel
dobble stabstag bak.
23mm stag fremme
302mm bremseskiver fra V70 med landcruiser kalippere framme
Hydraulisk håndbrekk i eget system på orginale bremseskiver bak
Så var det
Ut med gamlemaskineriet, og igang med bestilling av nytt!!
Vart en nyere B230F blokk med JE stempler og eagle råder fra wetterhus.
Custom grenrør i rustfritt stål med splitpuls og ekstern wastegate
Ny løftebukk gjør jobben enklere
Inn med truetrac etter at org. diffen tok kvelden
Her sammen med Detroit locker'n til en kompis (tracken til venstre)
Kjører kjøling og filter på bakakselen, med en tilton oljepumpe. Siden den sikkert kommer til å få en del juling
Legger ut bilder av dette litt senere!!
302mm V70 bremseskiver med Landcruiser kalipere fra nyere Toyota!
Tilton 3-plata clutch
BMW 750 radiator med dobble 10" vifter
Så kom en litt spesiell sak i hus.... Kom over en girkasse fra en 1,3 Liter RX7 wankelmotor har hørt at det er flere av RX7 gutta som kjører mye effekt på disse kassene både i drag og drifting, og det viser seg at de holder!!
Selv om jeg er litt usikker på hvordan den liker momentet i volvo motoren tror jeg denne er kraftigere enn, eller like kraftig som ZF kassa fra BMW.
Er vertfall en kompakt og kraftig kasse, men MYE vanskeligere å tilpasse enn ZF'en
Så dette kommer til å bli ett lite test prosjekt. Om det ikke funker blir den bytta ut med en ZF boks!!:(