600-700 ohm *mellom pinne 1-2 3er skjerm. Så måler du samme stikk på vekselstrøm og ser om det er 0,1v- 1v når du kjinner på starter.
600-700 ohm *mellom pinne 1-2 3er skjerm. Så måler du samme stikk på vekselstrøm og ser om det er 0,1v- 1v når du kjinner på starter.
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Kjørte uten servo. Hadde for lite spenning til at den ville starte.
Så skjedde det noe galt, er noe med sprutet, tenning. Får ikke gjort noe med det uten sakkyndig på datasprut og PC. Mista eksos anlegget også men det er fikset. Kjørte veldig dårlig i svingene pga ikke servo, men på langsletta kjørte jeg fra en gul og sort 940 16v turbo, hadde 220km/t når jeg trykket inn bremsen, 4. gir. Svinghjulssensor er ok, plugger/ledninger ok. Coil ok. Må være noe du må ha pc for å fikse tror jeg.. FAEN!! Fikk kjørt 2,5 runde!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er surt! :(
Er sikkert en eller annen der som har med seg en pc med rett programvare som kan hjelpe deg!
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Prøvd å bytte plugger. Ser ut som den ikke har fått ordentlig tenning på syl 3. Prøve å bytte pluggledning i morgen hvis jeg får tak i.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sjekket at alle slanger osv til sprute sitter på? Eller er sprekt? Får ikke sprute verdiene på trykk og vacum kan den kødde seg
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Så bilen din på lasses (Bamble) istadSykt rå den er!
Så bilen på Gatebil))) blei så mye trykk i boksa at jeg måtte stikke fort.
Det var som i en drøm og se den![]()
Fanken hvor bra den bilen din er! Sto og siklet mye på den på Gatebil
Får jeg spørre om hvor du fikk den radiatoren? Makan til sånnen jeg vil ha!
88' Volvo 740 16v Turbo "banebil"
87' Volvo 745 Turbo "prosjekt type strøken"
88' Volvo 7/940 Turbo "cruisebil"
87' Ford Escort RS Turbo "type ultra strøken"
05' Toyota Hiace D4D "trekkvogn"
Det som skjedde på Rudskogen kort fortalt er at når vi parkerte i pitlane og ventet å komme ut på banen, så når jeg startet opp bilen igjen, var det ikke nok spenning på batteriet til å starte el.servoen (høy startstrøm) så første svingen merket jeg at vi ikke hadde servo.
R.G her på forumet har rotet fram en 100A dynamo til meg nå, så den må monteres, ikke sikkert det passer helt som det skal men bare å modde det til.
Tykkere kabler for mindre spenningsfall er sikkert heller ikke så dumt.
Kjørte tre runder uten servo, kjørte fra en gul og sort 940 stv 16v turbo på langstrekka, hadde 220km/t på speedo i enden av sletta på 4.gir når vi startet nedbremsing. Bilen går greit.
Men så mistet vi all kraft og bilen gikk som en dass, ble tauet av banen og fant ut at den bare gikk på tre sylindere.
Den ene pluggen var helt våt i forhold til de andre, syl 3, og der lå pluggledningen veldig stramt (litt i korteste laget) så dro avgårde og kjøpte fire nye plugger og en litt lengre pluggkabel, hjalp ikke. Tenkte kanskje coil kunne være gåen men hadde ingen ekstra å teste med. Svinghjulssensor ble målt ok ved hjelp på telefon fra BilForum Sør (Volvo Kr.Sand) målte 204ohm, skulle være +/- 240ohm sa han, må min var ok (er helt ny faktisk)
Så da var det slutt på kjøringa gitt.
Noen bilder
Her ligger vi bak 940n
Her ligger vi foran, hehe
11 cm bakkeklaring med comp felgene på
Rudskogen, camp 3
Pitlane
Omsveist BMW M3 E36 ZF Girkasse med ferdiglaget travers i hus
Grunnet traversen
Målte kompen i motoren i går (vært en uke på ferie i utlandet) målte 10,5 KG i alle syl bortsett fra 3eren, der var det 0.
Kjørte trykkluft inn i plugghullet å fant ut at eksosventilen lekker.
Så da var det av med toppen og få sendt den avgårde til Sylinder Service.
Nye topp bolter, skjærekantpakning, innsugpakning, toppdeksel pakning bestilt.
Olje til motor og filter kjøpt inn. Olje til BMW kassa kjøpt inn.
Er no greitt når ein finn ut av det og det ikkje enda i havari! Seigt uansett, men med so mykje som du har gjort kunne det jo ha gått verre![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Kondolerer :(
Vet akkurat hvordan du har det. Har akkurat gjort samme reise sjøl. Fikk ikke kjørt omtrent på VCCN-treffet pga toppakning.
Er en litt lei følelse å reise fra Rudskogen når en ikke vet hva som feiler bilen.
Bra du fant det ut.
Stå på! Detta blir knallbra![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Hvordan er det å kjøre med disse setene? Skulle vel ha at noe der du satt litt stuck i ved livlig kjøring![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Satser på det blir bra nå ja når jeg får toppen tilbake igjen
Setene er helt greie de, men kommer nok noe annet inn med tiden
Med en gang vinteren kommer så blir det jo en del skruing :P
Synd med problemer så du ikkje fekk kjørt så mykje Frigstad:(Men bra du hiver deg rundt med ein gang, kjekt og sjå oppdateringar her!
Fungerer catchtanken bra?Mykje damp ut av filteret eller?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Litt damp ut av filteret, men ikke noe mer enn normalt vil jeg tro. Når jeg tapper catchtanken får jeg en sjokomelk aktig saft ut som skiller seg i en blank væske (kondensvann kanskje?) også lukter det E-85 :-) hehe
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du lufting i toppen? er ganske vesentlig på den motorn der. da blir ikke veivhusåndinga så kraftig, så blir det ikke så mye brun olje i catchen. -eneste sted det ikke skal lukte olje er i vannet
Har en AN10 slange fra toppdeksel og en AN10 fra veivhuset via den originale boksen til tankser ut til å funke greit
Sent from my iPhone using Tapatalk
Traversen til BMW kassa ferdig lakkert
Ny nippel på wastegaten, bygger om til silikonslanger istedenfor pneumatikk
T-stykket jeg fikk laget til vannfølerne i toppen, funket ikke som planlagt, blir dårlig med sirkulasjon inni der for å si det sånn, så får ikke gode målinger.
Lagde meg en "ny" adapter, sløyfet den orginale vann temp måleren, skal bare bruke Auto Gaugen nå
Kappe og gjenge opp 1/8" innvendig
Kappe litt til å vips! Bør fungere greit den
Håper toppen blir klar denne uka! Og Pedersens Racing får sendt delene jeg har bestilt, kom vell på jobb igjen idag der borte..
misunnerlig på bilen din asspen bil og pent motorrom
for fin til å brukes
![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
mener bestemt at du hadde takvinge før, stemmer det? har du i såfall ett bilde av det? =)
Mer detalje bilderElsker utseendet på bilen din ^^
Bilen din er helt rå!!
2012 Volvo V60
Takk takk![]()
Får ta en photoshoot når bilen er ute av garasjen igjen, venter på toppen min, ringe å høre hva som skjer med den i morgen. 100A dynamo mottatt fra R.G idag, demontert og begynt rengjøring. Skal lakkere litt og høyglanspolere resten. Kommer bilder når jeg har kommet ett stykke
Sent from my iPhone using Tapatalk
Rå bil som bare blir bedre, og kanskje den beste prosjekttråden på forumet![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo