Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 60 av 115 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... SisteSiste
Viser resultater 1.476 til 1.500 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1476
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Håper du ikke er redd for og bruke den!
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  2. #1477

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Misunnelig til de grader!!!!!!!!!!!!
    Film fra mapping da?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  3. #1478
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Da fikk vi start. Ikke mapping/bremsing i går.
    Gikk over alt og sjekket at alt er ok, funksjonstest av sprutet, full kontakt på alle komponenter bortsett fra TPS'en som gikk feil vei, bytta rundt på ledningene så var den ok.
    TPS hadde blitt ødelagt fordi akselen var ikke kappet nok, så har den blitt most når jeg har skrudd den til. Bare bygge den ut med noen skiver, men må ha nye skruer. Midlertidig montert ny TPS.
    Noen som vet hva slags gjenger det er på spjeldhuset der som TPS er montert? mener jeg ikke de justeringsskruene men de som fester hele skiten.
    Slet med å få oljetrykk en stund, fant til slutt ut av at jeg manglet den lille akselen som skal sitte mellom hjelpeakselen og oljepumpa (flaut)
    Var bare vippe av veivhus boksen og stappe nedi en, han hadde en liggende.
    Så fyrte vi den opp, startet og gikk. Finne riktig rekkefølge på pluggledningene og justere tomgangen så gikk den fint. Luktet gromt ut av eksosen bak (E-85)
    Liten oljelekkasje inn på turbo, overgangen jeg fikk av KRB har antageligvis ikke helt riktige gjenger, skrudde den opp og brukte locktite gjengetape, hjalp en del men må nok satse på en ny fitting der for å det helt 100. Ellers, fikse ene vannslangen som dryppet litt fra en skjøt. Og reima til dynamoen skrek veldig, mistenker den er litt for smal (er en industri reim)
    Prøve å få tak i en litt tykkere reim i den spesielle lengden som jeg må ha.
    Skal montere en kaldere termostat (82*C) vann tempen på sprutet viste rundt 85 grader på tomgang, mens instrumentet viste 60 grader, og org instrument viste 0.
    Dette er pga det t-stykket jeg fikk laget, i teorien skal dette fungere men det gjør bare rett og slett ikke det, det kunne Tom Larsen også bekrefte. Så her fjerner jeg hele dritten og bare bruker føleren til Auto Gauge instrumentet, her må jeg også få tak i en overgang.
    Ellers fått koblet opp boost control. Nå skal disse barnesykdommene fikses og motor kjøres varm, kald, varm, kald noen ganger, kobberpakninger etterstrammes, bytte olje osv før vi skal bremse.

    Laster opp noen bilder og en liten film snutt senere idag!

  4. Takk gl740turbo, sverre2210, kjetil r takket for denne posten
  5. #1479
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Da fikk vi start. Ikke mapping/bremsing i går.
    TPS hadde blitt ødelagt fordi akselen var ikke kappet nok, så har den blitt most når jeg har skrudd den til. Bare bygge den ut med noen skiver, men må ha nye skruer. Midlertidig montert ny TPS.
    Noen som vet hva slags gjenger det er på spjeldhuset der som TPS er montert? mener jeg ikke de justeringsskruene men de som fester hele skiten.
    Hvis det sitter en tettering på TPS'n din burde du kappe akslingen din bitte litt til for å få den helt inntil plata. Dette for evt å unngå fukt og drit inni TPS'n.

    Detta blir knall.
    Grattis med oppstart
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #1480
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med oppstart
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. #1481
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Det kunne ha gått verre da, du kunne ha øydelagd noko i motoren. Så vil kalle det vellykka oppstart!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  8. #1482
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    KMS TPS'en har ingen tetning på seg så det skal gi fint zeeker!
    Må bare få laga til ett greit feste der eller noe, ikke helt sikker enda men må få festet den skikkelig.

    Litt bilder





    Klar til å dra til Tom Larsen (Larsen Tuning i Tvedestrand)







    Hos Tom Larsen å kjører første oppstart



    Vell hjemme





    Liten film, går skikkelig shabby og dynamo reim som skriker

    http://s211.photobucket.com/albums/b...t=IMG_0618.mp4

    Byttet termostat fra 88 grader til 82 grader (SAM)







    Litt av væskene som er på bilen



    Liten film på tomgang

    http://s211.photobucket.com/albums/b...t=IMG_0625.mp4

    Fått en lekkasje i den ene AN koblingen inn på BTR. Etanol etser på lakken for å si det sånn...





    Har også funnet tre andre AN koblinger som lekker olje, inn/ut olje på blokka, og olje ut av termostat. (torshov koblinger)

    Har fått bestilt nye AN koblinger fra Pedersens Racing som blir sendt med ekspress så da får vi håpe det blir orden på det når jeg får montert disse.
    Oljelekkasjen inn på turbo er også fikset, ikke med ny fitting, men bare tatt fra hverandre og teipet med gjengetape og skrudd sammen igjen.
    Vannlekkasje på kjølerør er fikset med en ny bedre slangeklemme, og litt teiping med varmetape som tåler 200*C på den ene skjøten og trødd silikonslange over med skikkelige slangeklemmer. Reima på dynamoen har slutta å hyle, mulig den måtte "gå seg til litt" eller noe.. Men har iallefall fått tak i en Continental reim AVX10 (litt tykkere og litt sterkere) så hvis det blir noe problemer med reima så er det bare bytte. Har to i reserve. Fortsettelse følger

  9. Takk kjetil r takket for denne posten
  10. #1483
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Går med stormskritt nå! kult!
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  11. #1484
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Grattis
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  12. #1485
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Tøft
    Når blir det benking? så fort de andre delene kommer eller?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #1486
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Blir benking når delene er kommet og disse småtingene er fikset. Har kjørt motoren varm/kald to ganger nå. Sjekker at alt er tett og ting funker som de skal. Målet er å ha den klar til Gatebil i juli


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #1487
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Rått.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  15. #1488

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Skal kanskje nedom på gatebil jeg, håper jeg ser deg der da
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  16. #1489
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skal på Gatebil uansett, med eller uten bil, skal faktisk hente meg ei BMW M3 kasse der som jeg skal ha i Volvoen etterhvert


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #1490
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Bilen din er helt perfekt i mine øyne frigstad
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  18. #1491
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Du har heelt klart den grommeste syvførren på forumet, uten tvil !!

    Skulle jeg hatt 740 skulle den sett slik ut...imponert !!

    Blir spennende når du får den opp å gå ordentlig, om den står til forventningene dine =)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  19. #1492
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Jøss, den blei mykje tøffare når du fekk rulla den ut!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  20. #1493
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    bare blås i hele termostaten og la sprute styre vifta over et rele. da er du sikra max kjøling på varme banedager.
    Turbon du har er ordentlig bra! kan lønne seg og lage ventilasjon i toppen om du har god komp + litt godt med lading

  21. #1494
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    bare blås i hele termostaten og la sprute styre vifta over et rele. da er du sikra max kjøling på varme banedager.
    Turbon du har er ordentlig bra! kan lønne seg og lage ventilasjon i toppen om du har god komp + litt godt med lading
    God ventilasjon i toppen har han Jeg liker ikke at sprut styrer viften fordi da vil det bare gå mer strøm i boksen. Jo mindre utganger du bruker via sprut vil jeg si er best selvom mange kjører 100% motorrom gjennom sprut som virker, men større sjans for at enheten blir deffekt.

    Men skal ikke lage diskusjon av det da smaken er som baken og mange har tusen meninger

  22. #1495
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Bilen din er helt perfekt i mine øyne frigstad
    Takk Kan ikke si så mye annet om 242'n din heller

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Du har heelt klart den grommeste syvførren på forumet, uten tvil !!

    Skulle jeg hatt 740 skulle den sett slik ut...imponert !!

    Blir spennende når du får den opp å gå ordentlig, om den står til forventningene dine =)
    Takk takk! Det var moro å høre

    Er sykt spent selv, gleder meg til å få testa den skikkelig

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Jøss, den blei mykje tøffare når du fekk rulla den ut!
    Ja det blir liksom litt mer helhet når en får trilla den ut av garasjen som de fleste bildene her inne er fra Syns personlig at bilen er mye råere i virkeligheten enn på bildene, hehe

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    bare blås i hele termostaten og la sprute styre vifta over et rele. da er du sikra max kjøling på varme banedager.
    Turbon du har er ordentlig bra! kan lønne seg og lage ventilasjon i toppen om du har god komp + litt godt med lading
    Takk for tips!
    Har satt inn en 82 graders termostat, han som skal mappe bilen syns også det var greit.
    Vifta mi er styrt av sprutet ja, via rele, med bryter for mulighet til å tvangskjøre.
    Gleder meg til å teste den turboen ja! Er valgt ut i forhold til oppsettet, så håper det blir brææ
    Ventilasjon til catch tank har jeg i toppen ja!

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    God ventilasjon i toppen har han Jeg liker ikke at sprut styrer viften fordi da vil det bare gå mer strøm i boksen. Jo mindre utganger du bruker via sprut vil jeg si er best selvom mange kjører 100% motorrom gjennom sprut som virker, men større sjans for at enheten blir deffekt.

    Men skal ikke lage diskusjon av det da smaken er som baken og mange har tusen meninger
    Hvertfall han som selger sprutet jeg kjører med, han som skal mappe og bremse bilen min også, har drevet med datasprut og motorbygging i årevis, så jeg følger bare hans anbefalinger Er jord signal fra sprutet som trigger rele og får vifta til å gå, så er ikke noe mer eller mindre strøm i boksen fordi om alt på KMS sprutet er styrt av jord.

    Nei vi gidder ikke diskutere, er fornøyd med sånn jeg har valgt å ha det nå hehe

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ellers har jeg fått byttet AN koblinga inn på BTR som hadde lekkasje i swiwelen, nå er det potte tett



    Skadene på lakken fra etanolen som har dryppet ut :(



    Gamle slangen mellom motor og termostat, fått en knekk på seg her, byttet 45 graderen inn på blokka med en rett kobling og satt på ny slange. Mye bedre nå.



    Fått på en AVX10 reim istedenfor industri reima





    Boost controller



    Nytt oljefilter



    Ny olje



    Nye AN koblinger på blokk













    Ny TPS festet litt lenger ute denne gangen



    La også opp en ekstra 25mm2 jording mellom motorblokk og chassi.

    Hadde den på svev i går og gikk litt ruskete, var bare å justere tomgangen litt så maler den som en katt.
    Tappet av vannet fordi jeg så en mini lekkasje fra tappeskruen på radiatoren, så jeg skrudde den ut og på med gjengetape samme som jeg gjorde med turboen. Må bare kjøpe noe mere kjøleveske på mandag så kan vi fyre den opp igjen å se etter flere lekkasjer og ting. Så må vi få bremsa den snart!

  23. Takk ovlov86, R.G takket for denne posten
  24. #1496
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    liker det jeg ser mister
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  25. #1497
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Særdeles bra arbeid det her. E85 og lakk er ikke bestevenner ser jeg?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  26. #1498
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Ja hva skal du gjøre med lakkskaden ?
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  27. #1499
    Registrerte brukere Fjellheim sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Evenes, Norge
    Innlegg
    287
    Antall takk

    Standard

    Kan jeg spørre hvordan du justerer tomgang?
    V70N D5 Manuell

    Gammel bil
    Toyota Carina....
    945 FK

  28. #1500
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Så ikke lakkskaden før det var for sent, kom en liten dråpe E85 ut av swiwelen på AN-koblinga av og til. Skaden blir ikke gjort noe med foreløpig.
    Tomgang kan justeres manuelt på spjeldet



    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 60 av 115 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •