Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 40 av 176 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 90 140 ... SisteSiste
Viser resultater 976 til 1.000 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #976
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    gratulerer med fine tall :-)
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  2. #977
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med vel overstått benking, og fine tall!

  3. #978
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Kunne tenkt meg å sett resultatet med en Garrett GT3076RS Turbo isteden.
    Etter å ha studert kurven litt, så ser jeg at det er mykji ketchupeffekt her
    Skulle fått med ladetrykket fra lavere turtall, og fått ei slakkere kurve.
    Ser det øker med 200 HK fra 3500 til 4500Rpm. Det river godt fra da den begynner å lade.
    Det er noe å tenke på til seinere da du vil bruke mer penger
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  4. #979
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Kunne tenkt meg å sett resultatet med en Garrett GT3076RS Turbo isteden.
    Etter å ha studert kurven litt, så ser jeg at det er mykji ketchupeffekt her
    Skulle fått med ladetrykket fra lavere turtall, og fått ei slakkere kurve.
    Ser det øker med 200 HK fra 3500 til 4500Rpm. Det river godt fra da den begynner å lade.
    Det er noe å tenke på til seinere da du vil bruke mer penger
    Tenkte akkurat det samme, skjer mye på kort tid i det registeret der Men knallbra tall uansett utifra oppsettet syns jeg da Zeeker har dratt i spakene en vinterdag før så han finner nok de hestene han har hehe...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  5. #980
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Hehe Det gjør han nok Men da ser man jo ihvertfall at det fungerer effektmessig.
    Det jeg mente med å bruke en annen turbo etterhvert, eller sammen med tilsvarende motoroppsett senere, er at man vil få med seg mer fra bunnen av. Det artige er å få det svart på hvitt hvordan det utarter seg selv med "mismatch" av forskjellige deler som er dømt nedenom og hjem tidligere i tråden. Jeg kjørte denna en tur bilen i vinter. Før topp, kam ble bytta ut, og må nesten henge på en tur igjen ved anledning for å kjenne hvordan det er nå
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #981
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med fine tall Zeeker.

    Rått
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. #982
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Dæven, gratulerer med fine tall

  8. #983
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Grattis knall moro!

  9. #984
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Flotte tall! Hvor mye var det da du kom da? :P

  10. #985
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer. Nå må nok T-5'n tømme pengpungen, skal jeg greie å henge på heretter
    -95 855 T-5 (Bruksbil/lekebil/familiebil)

  11. #986
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Flotte tall! Hvor mye var det da du kom da? :P
    Første pullet var på 298 @ 1.44 i trykk mener jeg å huske.
    Fikk justert bittelitt så den kom på 1.5 og han fikk tukle litt med tenning og VE'n, og vips så var det 317
    Endte opp med 320 HK på hjula på 1.5 Bar.
    Så jeg kommer til å skru ned til rundt der tenker jeg
    Sist endret av Zeeker; 26/06/12 kl 04:34
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #987
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Slike tall liker vi
    Ensom V70 Turbo

  13. #988
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Kunne tenkt meg å sett resultatet med en Garrett GT3076RS Turbo isteden.
    Etter å ha studert kurven litt, så ser jeg at det er mykji ketchupeffekt her
    Skulle fått med ladetrykket fra lavere turtall, og fått ei slakkere kurve.
    Ser det øker med 200 HK fra 3500 til 4500Rpm. Det river godt fra da den begynner å lade.
    Det er noe å tenke på til seinere da du vil bruke mer penger

    Den dagen Bandit-turboen takker for seg så skal jeg vurdere en annen turbo
    But it's still going strong

    Drev å prøvde litt i går kveld og det er mye pulver som kommer, men ikke ukjørbart. hehe
    + at'n må gire ganske fort. Det lille jeg kjørte så virker det som at'n skulle hatt lengere gir, men nå skal trykket ned igjen slik jeg hadde det før omtrent, så da blir det vel bra

    Hvorfor den ikke ville mer kunne han ikke gi ett eksakt svar på, men trodde at det kunne være flere ting i kombinasjon av.
    Kam
    Bensinpumpe
    Bensintank (skulle kanskje hatt swirl tank)
    Grøvre bensinrør fremover
    Innsug
    Fuelrail
    BTR

    Så da er alt dekka hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #989
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med fine tall Har peiling Volden asså

  15. #990
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Strandstuen Vis post
    Gratulerer med fine tall Har peiling Volden asså
    Takk for det

    Han kunne jobben sin han. Også veldig hyggelig og serviceinnstilt
    Kommer til å ringe han ved neste anledning også
    Sist endret av Zeeker; 26/06/12 kl 12:39 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #991
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Den dagen Bandit-turboen takker for seg så skal jeg vurdere en annen turbo
    But it's still going strong

    Drev å prøvde litt i går kveld og det er mye pulver som kommer, men ikke ukjørbart. hehe
    + at'n må gire ganske fort. Det lille jeg kjørte så virker det som at'n skulle hatt lengere gir, men nå skal trykket ned igjen slik jeg hadde det før omtrent, så da blir det vel bra

    Hvorfor den ikke ville mer kunne han ikke gi ett eksakt svar på, men trodde at det kunne være flere ting i kombinasjon av.
    Kam
    Bensinpumpe
    Bensintank (skulle kanskje hatt swirl tank)
    Grøvre bensinrør fremover
    Innsug
    Fuelrail
    BTR

    Så da er alt dekka hehe
    Grattis med vel gjennomført og tall som forventet. Ladetrykket var overraskende høyt, men slik jeg har forstått det er dette én av KG2T kammen sine egenskaper. Den utsetter tenningsbank. Makstallet på dreiemoment bekrefter for 10 000 gang at det ER ladetrykk som gir aks. 540 Nm trykker godt i seteryggen det.

    Papirene viser imidlertid at registeret bare er 1500 o/min kort og som det ble påpekt, effektøkningen fra 3500 - 4500 er 200 hk, eller omvendt, du taper 200 hk hvis du mister turtallet.

    Man klarer vanligvis ikke å kjøre halvfriskt med slike motorer. Det blir enten ganske rolig eller helt vilt da motoren må holdes over 4500 o/min.
    Vi ser på dreiemomentkurven at motoren bare puster godt fra 4500 til 4800 o/min. hvor maks effekt i praksis avgis.
    (Det er i praksis ingen effektØKNING fra 4800 - 6000 o/min.)
    Det er jaggu smal VE topp og også lavt turtall for avgitt maks effekt altså.
    Du har bare 300 o/min fra du oppnår fullt ladetrykk til du i praksis har full effekt. Dette avslører at turboen ikke er godt tilpasset oppsettet forøvrig da den er endel for stor.


    Hvordan gikk det med eksostemp og tenningsbank? Kansje tenningsmappet vil avsløre noe?
    Gidder du å legge det ut?
    Sist endret av Batland; 26/06/12 kl 12:05

  17. #992
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvordan gikk det med eksostemp og tenningsbank? Kansje tenningsmappet vil avsløre noe?
    Gidder du å legge det ut?

    Eksostemp har jeg ikke fått på så de tallene får du ikke :/ hehe
    Ikke hadde han duden sånn at han fikk det i benken sin akkurat nå heller. Det var visst på tur så vidt jeg skjønte.

    Skal se om jeg får hooka opp pc'n min og lastet over config'n min
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #993
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Eksostemp har jeg ikke fått på så de tallene får du ikke :/ hehe
    Ikke hadde han duden sånn at han fikk det i benken sin akkurat nå heller. Det var visst på tur så vidt jeg skjønte.

    Skal se om jeg får hooka opp pc'n min og lastet over config'n min
    Ok, sånn er det vel.

    Takk.

  19. #994
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    tror du hadde tjent godt på et turbobytte og litt lavere utveksling bak, kansje du får a til å setta seg litt Detta blir gøy! pass på blokka nå da Selv ei betongblokk sprekker på 1.6b om den blir hærja væl med hehe

  20. #995
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    gratulerer ja
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  21. #996
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    gratulerer ja
    Takk for det

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    tror du hadde tjent godt på et turbobytte og litt lavere utveksling bak, kansje du får a til å setta seg litt Detta blir gøy! pass på blokka nå da Selv ei betongblokk sprekker på 1.6b om den blir hærja væl med hehe
    Blokkene sprekker på såppas lite å ja
    Jeg skal kjøre på rundt 1.5 tenker jeg. Men kan jo hende horna kommer på bana og vil ha mer. Hehe
    Og kjøre hardt må det tåle. Ellers er det ikke vitsi
    Så jeg er spent på hvor lenge topppakningen holder. Det hadde vært morro om den holdt leeeenge.

    Jeg skal skrike høyt om hva slags turbo jeg burde kjøpe når banditten sier natta
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #997
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    ja, jeg skal prøve å huske å ta med en skjærkant jeg har ligganes på gatebil om det skulle ryke, så veit du at jeg har. er stramma til en gang så du kan bare få den

  23. #998
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    ja, jeg skal prøve å huske å ta med en skjærkant jeg har ligganes på gatebil om det skulle ryke, så veit du at jeg har. er stramma til en gang så du kan bare få den
    Jeg dukker nok ikke opp på gatebil :(

    Jeg skal evt prøve å få til Trackday.no sitt treff nå den 7. juli.
    Skal du dit du eller? Eller blir det kun gatebil på deg?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #999
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Gammal og ny tenningstabell. Så får dere se dere som kan dette. hehe. Jeg kan det i hvertfall ikke

    Gammal


    Ny


    Også i 3D. Har sikkert ingenting å si, men jeg legger den ut læll
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #1000
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    hm, åssen coiler har du? blir vel ikke trackday tror jeg, prøver å dra på volvotreffet i august

Side 40 av 176 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 90 140 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •