Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 32 av 176 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... SisteSiste
Viser resultater 776 til 800 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #776
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Med mindre du skal bremse fort ned fra høye hastigheter så er ikke bremsene første post Hehe
    Det blir noen varme bremser på våler og på Rudskogen så bedre bremser hadde nok vært tingen.
    Så det får vi se på etterhvert
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #777
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har fått gjort litt til.
    Mangler fortsatt en pulssplittpakning mellom turbo/grenrør men har fått tak i en vanlig åpen T3.
    Da blir det så jeg monterer den også får jeg bytte den i løpet av uka igjen. Jeg får ny pakning i posten på tirsdag.



    Har også fått flyttet dumpventilen til innsugssiden. HKS 38mm


    Sveiseflens
    Sist endret av Zeeker; 27/05/12 kl 10:58
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #778
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det blir noen varme bremser på våler og på Rudskogen så bedre bremser hadde nok vært tingen.
    Så det får vi se på etterhvert
    Bremser er greitt å ha uansett! Sjøl med orginal b230f så tykte eg at etter nokon rundar på Rudskogen tok bremsene mindre og mindre, så om du køyrer enda fortare så vil du nok merke det enda fortare og
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  4. #779
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jepp
    Våler er enda værre enn rudskogen tror jeg. Der er det flere oppbremsinger uten at jeg skal hardnakket påstå det. hehe
    Vi får nå se om motor'n overlever hardkjøret den skal gjennom snart, så får jeg heller stå å kjøle bremser i depo litt til
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #780
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Har en liten idè ang varme bremser. Jeg skal teste det ut. Om det fungerer som tenkt, så skal jeg vise deg
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #781
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått gjort litt til.
    Det tar noe sinnsykt med tid uansett hva jeg skrur på. Vet ikke hvorfor.. Sånn er det bare.

    Fikk sveist flensen hos en kar halv 12 natt til lørdag, og er godt fornøyd med det

    Det som gjenstår før jeg kan starte skyssen er vel
    Trykkrør
    Mellomrør på eksos
    Litt vakumslanger
    Luftfilter
    Dra igjen bolt på kam og veiv med moment
    Reimer
    Ekspansjonsdunk
    Fylle vann
    Justere kammen


    Meeeen.. Hvilke løfter skal jeg justere på? utifra papiret til kammen så står det egentlig ingenting om det er 1'ern eller 4'ern (innsugsventil)
    Også skal den justeres mellom 3.2 og 3.5 mm ned.
    Den eneste løfteren som er på tur ned når motor og kam står i null er løftern til 4. innsugsventil.

    Sist endret av Zeeker; 28/05/12 kl 00:47 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #782
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    En blir litt forsinket med all skruingen når en blir bedt bort på grilling og slikt :/ Men må vel ta seg tid til litt sånn å.

    Fått festet dumpen på nytt sted. Håper den er litt raskere med å åpne nå. (Før så hadde den sikkert 2 meter med vakumslange)

    Før: Da satt den rett etter turboen under luftfilteret


    Etter: På plass rett før innsuget



    Så langt har jeg kommet.
    Sist endret av Zeeker; 28/05/12 kl 10:52 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #783
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    gromt prosjekt! klarer ikke og se får det er litt dårlig bilder, men bruker du stålrør som trykkrør? lurte på og bruke det selv, litt lettere og sveise i osv men lurer på om det blir seende noe pent ut = )

  9. #784
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dimmern Vis post
    gromt prosjekt! klarer ikke og se får det er litt dårlig bilder, men bruker du stålrør som trykkrør? lurte på og bruke det selv, litt lettere og sveise i osv men lurer på om det blir seende noe pent ut = )
    Hehe.. Det er bare å beklage kvaliteten på bildene. Det er bare mobil da jeg ikke har råd til er vettu bra nok kamera :/ men men
    Det er stålrør ja, rustfrie sådan Med silikonslanger i hver ende

    Du kan se HER hvordan de var når je lagde de

    Jeg bruker samme type 3" rustfrie rør til både trykkrør og eksos
    Sist endret av Zeeker; 28/05/12 kl 02:07 Begrunnelse: la til URL
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. Takk Dimmern takket for denne posten
  11. #785
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Hvor fikk du kjøpt/laga clutch slangen din? Evt pris du betalte

  12. #786
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Strandstuen Vis post
    Hvor fikk du kjøpt/laga clutch slangen din? Evt pris du betalte
    Den kjøpte jeg på Hamar Bremseservice for den nette sum av 700 blanke pessetasser.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #787
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Flott motorrom Og flott når en får gjort oppdateringer og både ser og merker forskjellen.

    Blir bra dette
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  14. #788
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    #%%!#¤!%#%"#

    Jaja.. akkurat hjemmat for å sutre litt.
    Det er noen som ikke klarer å skru på egenhånd og trenger støttekontakt.

    Alt var klart til å fylle vann og mens jeg fyller så høres jeg at det renner som ei SIL. Finner fort ut at det renner mellom blokka og toppen rett under innsuget.
    Etter litt forsking så finner jeg ut at jeg så klart har klart å lagt topppakningen feil vei.. Alle mødres überfeil..

    Har også lovt en kompis å snekre ny eksos og hjelpe til med mapping sånn at han får vært med på banekjøring neste uke. Så bilen må fikses nå i kveld/natt
    Så det er --> <-- langt unna at jeg ikke gidder å fikse bilen for å kjøre på fredag og heller dytte ut 242'n ut på gård'n og hjelpe han..

    Fint med litt vann på gulvet


    Gammel pakning


    Ny pakning. (Bildet er tatt før jeg monterte ny topp) Og det er rart jeg ikke såg at den lå feil :/


    Nå står den sånn.. ferdig skrudd, men med pakning feil vei
    Sist endret av Zeeker; 29/05/12 kl 02:33
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #789
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Nå bærer det av sted for å ta en trøstekebabb mens jeg skal drøfte med meg selv om jeg skal bytte topppakning,, og helst legge den riktig vei
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. Takk The Sven takket for denne posten
  17. #790
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Har en liten idè ang varme bremser. Jeg skal teste det ut. Om det fungerer som tenkt, så skal jeg vise deg
    Har tenkt på det jeg og Rart ingen har tenkt på vannavkjøling av bremser med en lyktespylerdyse før

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå bærer det av sted for å ta en trøstekebabb mens jeg skal drøfte med meg selv om jeg skal bytte topppakning,, og helst legge den riktig vei
    Epic! Du har også lagt ut bilde av den der den ligger før du klemmer på toppen... Unnskyld men: haha, det var litt morsomt Føler med deg mye og da.. ganske irriterende å gjøre ting på nytt pga sånne tullefeil :(
    Sist endret av The Sven; 28/05/12 kl 20:23
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. #791
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Kjipern :P

    Men det årner seg som man sier. Stå på =)

  19. #792
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Er kjedelig, vær glad du merka det før oppstart :P
    Åssen ser pakningen ut? Klarte den seg?
    Er vel uansett tryggere å hive på en ny en, koster ikke mange kronene det.

  20. #793
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sånt skjer! Skader ikke å ta seg en pause, er meningen man skal kose seg med bil prosjekt, så hvis alt er bare kjipt så hjelper det å ta ett lite avbrekk også blir det snart bånn gass i garasjen igjen skal du se! Men stå på videre, du gjør en kjempe jobb!

  21. #794
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ettersom det ikke er noe svar her nå, så tenker jeg pakningen er bytta snart jeg
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  22. #795
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med oppstart
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #796
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Her ble det oppstart
    Det hjalp med en god kebab og noen gode kompiser Uten dem hadde det ikke gått. (Buster83, A Nilsen, Scar_te)
    Kasta oss i veien og skrudde og tok ut toppakningen og la inni ny (riktig vei) på 45 min. Da var det bare å skru alt sammen igjen.
    Det var helt greit å kunne fylle vann uten at det var lekkasje noen steder.
    Det tok totalt 2 timer og 15min fra vi begynte til kammen var kjørt inn (skal stå på 2500 rpm i 15 min)


    Takk for alle meldinger her inne og takk til alle de som hjalp til


    Og sånn ser det ut når bandasje tørker


    Og her sitter Tuneren min å fikler
    Sist endret av Zeeker; 29/05/12 kl 02:48
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #797
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Motoren starta lett og går helt greit. Men jeg fikk ett nytt problem etter en liten tur på veien :(

    Etter en liten stund er turbo og grenrør så illrødt at det er nesten fare for det ene og det andre tror jeg.
    Noen som har noen gode forslag på hvorfor dette skjer?
    Motoren har fine temperaturer også. Olja ligger på 70 grader og vannet 90.
    Tenninga ligger på rundt 21 på 2500/3000 rpm (Helt vanlig rolig kjøring)

    Går det an å vri kammen såppas feil at noe sånt kan skje?


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #798
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som den skulle hatt litt feitere blanding.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  26. #799
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hmm. pussig.... skal jo godt gjøres at det gløder ved normal kjøring :/

    Hva sier lambda ved normal kjøring?

    Men gratulere uansett med oppstart =)

  27. #800
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Lamda'n var bittelitt fet når vi starta bilen så vi magra den ut så vidt det var. Den gikk rundt 13
    Den går på 14.5 på vanlig luftetur
    Og motoren gikk kjempepent. Aldri over 3500 rpm
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 32 av 176 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •