Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  75
Side 20 av 35 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 860

Tråd: Kodja\ Byneset Customs 2000 C70 2,4 Turbo Safran SOLGT! :(

  1. #476
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    er det ikke tynnere sylindervegger m.m. på min 2,4liter turbo da og annen kompresjon som gjør at jeg ikke får klemt ut like mye som en R motor på laver volum og annen kompresjon? tenker da uten å bytte råder og slikt...?
    Du har 2435-motoren ikkje sant? Det er det same som 2,4HT som står i 2000R, den har nok anna kompresjon, som er over 10:1. Ta å sjekk ut dette når du har ledig tid i
    VIDA
    , forskjellane er ikkje så store at det er verdt å rote til ting med motorbytte. 99-modellen av R har 2,3l HT. Ein får ut nesten like mykje av 2,4HT som ein gjer av seinare R-motoren på 2521 ccm.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #477

  3. #478
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hva er nr på de fjærene da? skal være settet som heter: 8420.140 til C70 Cupe.
    liker nye deler best jeg ser du
    Ja, det stemmer med kitnr du refererte til. Les punkt 2.1 på denne linken;

    http://www.autoteile-owl.de/eibach-g.../E8410-140.pdf

    Du har kommet i en skummel "spiral" når du kun skal ha nye deler... Det blir fort dyrt da, gitt. Men du har vel nok dollars
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  4. #479
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fjærer og stabstag og dempere er slitedeler jeg helst ser nytt på bilen ja lite poeng å ha på seg en brukt G-streng når man har nyvaskede hengende på tørkestativet?

  5. #480
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    B5244T heter motoren min er en LT motor
    2000R er B5244T2.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #481
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    B5244T2: (høyttryksturbo?!)
    Kompressjon: 8.5:1
    Effekt kW-HK: 195kW-265HK/ 5700RPM
    Moment/ RPM: 350nm/ 2400-5100RPM

    B5244T: (lavtrykksturbo!)
    Kompressjon: 9.0:1
    Effekt kW-HK: 142kW-197HK/ 5100RPM
    Moment/ RPM: 270nm/ 1800-5000RPM

    Kilde: http://850r.dk/pdf/850/Volvo%20white...ifications.pdf

    BTW:
    Sporvidde for C70 02 mod er 1521mm foran og 1518mm bak
    Sporvidde for V70
    AWD
    99 mod er 1521 foran og 1491 bak.

  7. #482
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    blir det montering nå i påska kanskje? når kommer du over?
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  8. #483
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Alu cooler og rørkit er montert i kveld etter mye bannskap! kommer bilder etter hvert...
    er rom for forbedringer kan man si men det skal jeg bringe videre slik at produktet kan forbedres ytterligre. for det ser grisegromt ut kontra originale rør og slikt. men passform og slikt er under vurdering. slanger og div bør være litt lenger på enkelte deler av settet men vil sikkert bli en ordning på det etter hvert tror jeg nok. men genial den endringen av rør og slikt ja! liiiiker looken! og Cooleren var grei å få plassert\ festet fast. kjempegreier

    kommer over, når vet jeg ikke enda. litt mye å planlegge akkurat nå så seint på kvelden, men tviler sterkt på at jeg kommer over i mårra nå. blir for mye stress...

  9. #484
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard




    før demontering vasket og avfetet litt før arbeidet påbegynte.


    demontert rør og slanger.


    av med fanger må man. skrur av to skruer som holder radiator fra undersiden og skrur av AC kjøleren i front der og senker hele pakka.



    original AC kjøler, intercooler og radiator.





    sånn ferdig skrudd sammen. går veldig fint. man merker bare opp i originale festehull og borrer 4 nye hull i festeplata på intercooleren her. skrur sammen alt med medium lange vanlige maskinskruer på 6mm la imellom en del skiver slik at det ikke skal stå i spenn mellom hverandre. sitter fint synes jeg nå. var ikke vanskeligere å få på plass etterpå heller enn før. så dette ble topp! bør være to når man demonterer pakken i utgangspunktet riktignok. er litt knotete!

    merker under kjøring at den gir flatt jern på 1,2 å 3dje gir, men etter det så kutter den ned litt i 4de gir på rundt 3000RPM før den kommer seg igjen 3500-4000RPM og opp. antar det er turboen som ikke holder tritt hele veien pga cooler tømmer seg uten at turbo rekker å fylle etter? vanskelig å si om jeg Enda har merket noe forskjell, men frister å kjøre den på benken etter ny eksos og ppc trim er ordnet i løpet av sommeren




    ferdig montert Rør-kit og Intercooler

    sendte mail til DO88 nå i dag mårrest ca kl 8 med div saker rundt litt tight plassering av rør og slanger... kl 8.15 ringte de meg og løste hele saken med at jeg får en ny slange som er litt lenger på nedre intercooler-rør samt at øvre radiatorslange skal kuttes litt i lengden pga ulike termostathus på disse motorene.
    SUPER IMPONERT over servicen nok en gang! DO88 KAN VIRKELIG Kundebehandling
    Så jeg kjøpte like godt et par slangekit for å komplettere litt til oppi der hehe
    Takk skal dere ha DO88! dere leverer nok en gang SUPER service og kvalitet på deler!!!!!!!!

  10. #485
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Tippar på at du kuttar pga overboost, sjekk om du har fått ei feilkode på det. Bytt TCVen din, den kostar ikkje stort, og den som er i sal no, er forsterka i forhold til den orginale, samt er det berre å bytte dei små slangane som går til
    TCV
    og turbo.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #486

  12. #487
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Denne frå Volvo, virkar som den har vorte ganske heavy duty no, sannsynlegvis like kraftig som dei siste R-modellane:
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #488

  14. #489
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Eg får lime inn videoen eg limte inn i går igjen

    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #490
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    fjærer og stabstag og dempere er slitedeler jeg helst ser nytt på bilen ja lite poeng å ha på seg en brukt G-streng når man har nyvaskede hengende på tørkestativet?
    He, he... Ikke rart du har blitt jålete når du går i G-streng
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  16. #491
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    V90: you will never know

    i dag fikk jeg et lite problem dessverre... var ute å kjørte og gav på... så ble det plutselig merkelig gange på bilen. virker som den går på 4 sylindre... mulig coil som er gådd. jeg har ikke skiftet plugger enda heller så disse skal i alle fall skiftes nå. mener jeg leste noe for en stund siden at enkelte her dreiv med noe iridium plugger som var veldig bra?

    så trenger noe tips til nye coiler og plugger som er bra når man skal ha cooler, bsr + eksos... som henger med litt... vurderer IDP sine HD coiler, men har lest litt av å på rundt disse at de sprekker opp i toppen på coilen.
    http://www.ipdusa.com/products/4675/...insulator-boot

    så noen gode erfaringer og tips til dette tas gjerne imot asap så jeg kan bruke bilen igjen. lukter uforbrent bensing når jeg kjører. plugga av kontakten til dysa på sylinder helt til høyre når man står foran bilen, merket ingen forskjell i gangen, så antar det er plugg\coil som er gåen der?! er i alle fall håpløst å kjøre med den slik den går nå. høres helt merkelig ut!

  17. #492
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Selgeren "powersparks" på eBay har billige NGK Iridium-plugger.

    http://www.ebay.co.uk/sch/powerspark...&_trksid=p3686
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  18. #493
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    V90: you will never know

    i dag fikk jeg et lite problem dessverre... var ute å kjørte og gav på... så ble det plutselig merkelig gange på bilen. virker som den går på 4 sylindre... mulig coil som er gådd. jeg har ikke skiftet plugger enda heller så disse skal i alle fall skiftes nå. mener jeg leste noe for en stund siden at enkelte her dreiv med noe iridium plugger som var veldig bra?

    så trenger noe tips til nye coiler og plugger som er bra når man skal ha cooler, bsr + eksos... som henger med litt... vurderer IDP sine HD coiler, men har lest litt av å på rundt disse at de sprekker opp i toppen på coilen.
    http://www.ipdusa.com/products/4675/...insulator-boot

    så noen gode erfaringer og tips til dette tas gjerne imot asap så jeg kan bruke bilen igjen. lukter uforbrent bensing når jeg kjører. plugga av kontakten til dysa på sylinder helt til høyre når man står foran bilen, merket ingen forskjell i gangen, så antar det er plugg\coil som er gåen der?! er i alle fall håpløst å kjøre med den slik den går nå. høres helt merkelig ut!
    Burde ikke du fått feilkoder dersom coil er gåen?
    Antar også at du ville fått feilkode på lambda dersom du har uforbrent bensin i eksos.
    Ville fått tatt en kompresjonstest på den for å sjekke at det ikke er en brent ventil som er problemet.
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  19. #494
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er vel NGK sine Iridium plugger man får originalt også til disse bilene tenker jeg. Er iallfall iridium plugger de skal ha. Dyre og fæle. Men NGK sine iridium til bilen jeg har nå kosta over 500 kr stk, så de til Volvo er jo billige i forhold allikevel.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  20. #495
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fikk opp både ETS og Motorfeil lampen. kobla av - polen og de forsvant og kom ikke med en gang på tomgang, men ujevm gange som en sylinder manglet tvert. hvorfor skal ventiler være skadet?

  21. #496
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Bruk originalt, ihverfall ikke IPD sitt. (Irriterende Produkter Det)

    Jeg kjøpte plugger og pluggkabler fra www.sparkplugs.com som fører NGK og hadde god erfaring med de, men igjen, originalt fungerer veldig bra.

  22. Takk Texascom takket for denne posten
  23. #497
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    fikk opp både ETS og Motorfeil lampen. kobla av - polen og de forsvant og kom ikke med en gang på tomgang, men ujevm gange som en sylinder manglet tvert. hvorfor skal ventiler være skadet?
    Slikt som kan skje det, ligger flere historier her på forumet om slikt.
    En annen mulighet er bøyd veivstake.....
    Ville uansett tatt en komptest før jeg hadde bestilt deler.
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  24. #498
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    blir vell originale da gitt. får tak i på jobb på tirsdag må teste å bytte plugger og coil'er som ev er gåen. har et komptest-verktøykit liggende her en plass. får se om jeg finner det igjen å teste det også med det samme. skulle man teste kompen med kald eller varm motor forresten?

    hm skal det så lite til for å skade motoren på en 5'er? hørtes jo fælt dårlig ut da.
    vibrerer fælt når man lar motoren få belastning, men det kommer vell sikkert av gåen coil\ingen tenning på en sylinder vil jeg nå tro i såfall.
    for i nedoverbakke med null belastning merker man ingenting til det. tok en liten video som kanskje kan åpenbare symtomet...


  25. #499
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Spiller ingen rolle om motoren er varm eller kald, det du ser etter er om det er forskjell i kompresjon på sylindrene og det vil vise seg uansett dersom det er der problemet ligger.
    Siden motorfeillampen lyser, vil du jo også få en indikasjon på feilen når du er på jobb igjen :-)
    Håper det er en bagatell !!
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  26. #500
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    okei. får se om jeg finner igjen komp.test verktøyet mitt i dag.

    får muligens en kjenning på besøk med noe high performance coiler jeg skal teste å se om det er coilen som er feilen. lar bilen stå til det er testet ut i alle fall. ubehagelig å kjøre med slik det er nå

Side 20 av 35 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 5125
    Siste post: 25/07/19, 09:52
  2. 2000 V70 turbo
    By eriksivert in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 30/10/11, 15:23
  3. Svar: 65
    Siste post: 06/01/11, 17:11
  4. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 01/01/10, 19:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •