2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nå er ikke "unikt" alltid god nok grunn til å slå til. Men her synes jeg faktisk at vi har et sjeldent vellykket tilfelle av karosserivariant som egentlig ikke finnes.
Og når det gjelder andre kvaliteter ved denne spesielle bilen: Ifølge en video som ligger her et eller annet sted, kan vel denne faktisk konkurrere med dyre sportsbiler på bane.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Ville vel heller gått for en Ferrari Tesstarossa til 400.000krMye mindre penger og syntes det er litt mer klasse med en rød ferrari
![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Missforstå meg riktig, jeg er en volvo entusiast og kommer altid til å være det. Men har jeg hatt et økonomisk spillerom som tilsier en lekebil til 700.000,- så hadde det nok blitt en chevrolet fra 50-tallet som alt av motor og drivverk er nytt og moderne med overflod av krefter.
244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13
Jeg tror det er mange av oss med bakhjulsdrevne Volvoer som titter litt den veien.. Volvoen er liksom Amcar Light med (stort sett) bedre deletilgang - og ikke minst et prisnivå som gjør at de fleste av oss har råd eller kan ta seg råd til skikkelige særegenheter på Volvo-entusiast fronten. Bruker du samme pengene på Amcar får du noe som er mindre spesielt - eller i allefall noe som er mye lenger fra "toppen". For 150-200k kommer du nære et volvoentusiast-nirvana, men bare opp til en middels Amcar.
Vel å merke snakker jeg da om biler som er såpass gamle at de ikke egner seg til daglig drift, slaps osv.
1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T
Skulle jeg vurdere skikkelig "muskelbil", ville nok jeg også se på andre merker. Likevel er det noe med "ulv i fåreklær"-elementet her.![]()
Fin 245:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33984397
Er dette den samme som ble solgt for noen uker siden til en langt lavere pris?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
For "A4-mennesket" (som selvfølgelig ikke er særlig utbredt akkurat her) trenger det ikke være så spesielt å plassere noe i størrelsesorden en halv million kr i en ny/nyere bruks-/hverdagsbil. Men de samme pengene blir på en måte "noe helt annet" når det blir snakk om gamle biler...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
La ikke merke til det før nå. Men ser ut som det er på tide å bytte baklyktene på den uansett
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Ikke bil men Originale BBS Volvo Triton felger til 9000kr
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33810679