Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  102
Side 9 av 18 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 438

Tråd: Filtis: 242 930HK

  1. #201
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Med 1000MPa (min) som 34CrNiMo6 har så bør vel 3mm gå fint det og egentlig... STERKE saker... seigt også, så det fjærer istedet for å sprekke Verdt et forsøk ja absolutt

    Bedre tru på slikt enn disse svintjukke og sprø "ductile" sakene til Darton feks.

    Mine ble dreid ut fra smidd stang så blir ala det samme som sentrifugerte
    Mine er også sentrifugert, gutta på LA sleve mente dette ble best, så vi får vente og se om Flitis setter en slik blokk på prøve
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  2. #202
    Registrerte brukere bruningen sin avatar
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Sted
    røyken
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    om filtvet sklia ikke er intr så kan jeg godt sende blokka mi opp for nye foringer
    Hvorfor kjøre volvo når kvalitet kommer fra tyskland!

  3. #203
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Ja er flere som skal teste dette, skal og lage en til SHS som skal prøves med 98mm borr som sugis

    Mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  4. #204
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hva blir prisen for montering av foringer sånn ca?

  5. #205
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Er faktisk ikke sikker på hva d vil koste, men dette kan jeg sjekke opp. jeg skrur og maskinerer bare, ikke så pris oppdatert.

    Mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  6. #206
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Er faktisk ikke sikker på hva d vil koste, men dette kan jeg sjekke opp. jeg skrur og maskinerer bare, ikke så pris oppdatert.

    Mvh
    Bør ikke være for dyrt egentlig... jeg fikk laget mine One-of hos et Norsk CNC firma. Til femmern. Kom på ca. 2000 stk. men det var som sagt helt one-of, i Norge, fra mi 3d fil
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Dette blir moro og se hvordan dette går. Jeg skal prøve forringer , men tenkte jeg skulle havarere den jeg har først. Som sagt før bare et tids spm. .

    Er det noen mening og ha betong sammen med foringer?

    Eller er jeg ute på jordet nå. Tenkte for mer stabilitet rundt foringa.

    Filtis

  8. #208
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Foringene skal være stabile nok i seg selv
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  9. #209
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Dette blir moro og se hvordan dette går. Jeg skal prøve forringer , men tenkte jeg skulle havarere den jeg har først. Som sagt før bare et tids spm. .

    Er det noen mening og ha betong sammen med foringer?

    Eller er jeg ute på jordet nå. Tenkte for mer stabilitet rundt foringa.

    Filtis
    Betong er kun en nødløsning! Forigene skal ha støtte nok i seg selv, de får jo en krage ved "dekket" på blokka Betong hindrer kjøling, og utvider seg ikke likt som stålet, så gjør ting egetnlgi bare vondt værre om motoren ikke skal brukes i 8-10sek på ei dragstripe
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #210
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Jepp an 10 på retur.
    Vet du hvor mye hullet er borret opp og hvilken gjengetapp som er brukt? Og ikke minst hvilken type an10 kobling altså hvilken gjenger har den ned i blokken?

  11. #211
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Vet du hvor mye hullet er borret opp og hvilken gjengetapp som er brukt? Og ikke minst hvilken type an10 kobling altså hvilken gjenger har den ned i blokken?
    Du bruker 3/4" rør tapp, trenger ikke borre i d heletatt, bare gjeng rett i

    Kjøp 3/4" overgang til AN10 tut og kjør, jeg har d samme.

    mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  12. #212
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Du bruker 3/4" rør tapp, trenger ikke borre i d heletatt, bare gjeng rett i

    Kjøp 3/4" overgang til AN10 tut og kjør, jeg har d samme.

    mvh
    Takker 3/4 Rørgjenger eller 3/4 NPT?
    Sist endret av gl740turbo; 09/02/12 kl 22:14

  13. #213
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Jeg brukte rør gjenger ja, mulig den var npt men passa som pølse i brød
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  14. #214
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Mmmmm pølse i brød.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  15. Takk yengis, ArneR, Tommy Skaug takket for denne posten
  16. #215
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Det er 3/4" BSP som gjelder ja.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    har ett bilde fra brummendal


  18. Takk Filtvedt Racing takket for denne posten
  19. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe takker. Moro. Hehe litt flaut men jeg ble rett og slett grusa i starten på det draget. Hehe tok den igjen akkurat over mål men. Var en ny erfaring og kjøre mini drag.

    Filtis

  20. #218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Litt vææl mye effekt og små dekk for sånn mini-drag vel!

  21. #219
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Skulle kjørt med restriktor på pedalen som gir 2-3/5 av gass på minidrag du Filtis
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

    '98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

  22. #220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe mulig. Forventet vel ikke all verden på jomfru turen på stripa. Men var moro når alle i depoet strømmet til bilen etter første draget og lurte på hva i helvete som satt i den. Sa at det ikke var noe V8 dritt. Men det kom noen stygge blikk fra amcar gjengen. Men men.

    Skal til og montere el vann pumpe om dagen. Noen som vet hvilken gjenge dimensjon som sitter i hull nr 3 av 4 til vanntemp sensor under innsug på 16v toppen?

    Filtis

  23. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  24. #221
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Tør du å dra bilen ut på veien så vi kan ha en shoot utover mot sommeren/i sommer eller?
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

    '98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

  25. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Jau da. Målet er nå og få bygget på el vannpumpe. Så gå over litt understell o.l. Litt shine utv også. Tenkte dra til nurburing i vår med den. Kanskje ta det før turen for det er ikke sikkert den går når jeg kommer tilbake. Hehe .

  26. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Vi er også en gjeng som skal til ringen i år med bilane! Jeg prøver på en lett variant av pumpa først. Har skjert ut "skovelen" og dreid litt bedre fløde innvendig i huset. Så tester jeg med og sette el-pumpa i utgangen på org pumpa først, for å se om det blir noe dreisen på det. Legg ut no bilder når du er i gang da

  27. #224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

  28. Takk Marius Skau takket for denne posten
  29. #225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2010
    Sted
    Tistedal
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Hei, først vil jeg bare si att dette er en av de råeste 242en på forumet her

    Men jeg leser, att det er flere som skal til Nurburgring her! Å viss dere er interesert, så kan jeg dele med meg, om den lille erfaringa jeg har der i fra, har kjørt ca 75 runder der, å det kan jeg si med en gang, er att har dere kjørt der enn gang, så blir det garantert flere turer Har aldri kjørt der med egen bil, men vi har leid biler der.

  30. Takk yengis takket for denne posten
Side 9 av 18 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •