http://ashoppingparadise.com/index.p...roducts_id=564
Men kjøper man rett fra kinaprodusent blir det mye billigere :-)
Edit: Du kan også Google Volvo ST9000
Sist endret av Tore; 23/01/12 kl 14:34
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
så snaxy ut det der da!!!men finnes sikkert ikke for "våre" x70 modeller med org navi...!? eller har du sett noe smart der for å kunne bruke skjermen til noe mer fornuftig enn dashbordpryd...??
www.kollevold.no overhaler öhlins også![]()
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Autorisert öhlins-verksted:
Fredriksen Auto
Sundhaugveien 229
3322 Darbu
Tlf. 92 61 46 80
mnedfred@online.no
---Tore---
der ja, de jeg har sent mail til tidligere idag nå
venter på priser samt mulighet for å bygge om V70AWDbakdemperene tilFWDdempere til Cupe\sedan.
Sitter og vurderer et sett 18" felger nå som jeg kanskje får relativt rimelig... men er litt usikker på hvor kjekt det blir når selv 16" felger føles hardt![]()
Men nye fjærer og dempere rundt om er også på gang, så hvis det er noe alvorlig galt der når 16" føles hardt kan det jo hende det blir litt bedre. Verken NAF eller Volvo har ment at demperene er dårlige, men jeg kan jo mye mer om bil enn dem
Men hva mener folk om 18" på x70? Forvandler det en behagelig familieflytter til et ubehagelig asfaltmonster?Bonusen blir da oppgradering av 17" Comet-C til vinterfelger og litt bedre klaring til caliper..
Med 18" så kommer det veldig an på hvilket dekk du har når det kommer til komfort. Du vil uansett ha litt mer følelse når du kjører over en stein, men store variasjoner i dekkstøy etc.
Gikk fra 225/40 - 18 general dekk til 215/35 - 18 minerva framme på bilen, og merket med en gang mye bedre komfort.
Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
Honda Rebel 250ccm - 1998
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054
General ja, de er grunnen til at jeg sverger til de større merkene når det gjelder dekk (+ uniroyal, siden jeg ble litt frelst av hvor bra de padler i seriøst regnvær...)
Men generelt er 215/35 å foretrekke fremfor 225/40?
18" bør gå bra, 19" blir for stort om du skal bevege deg i områder som ikkje er eigna for bil, les Bergen og Oslo. Køyrer 19" på den svarte, og det er for hardt for både førar og bil, men tøft er det.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Har regnet litt på det nå, og det ser ut som 215/40 passer bedre på rulleomkrets enn 215/35... kan se ut som 215/35 i tillegg vil se litt lite ut i hjulbuen? Har du noen bilder rett fra siden av 215/35 Nilsebu?
Edit: Fant! Vet ikke om jeg liker så mye dekkstrekk![]()
Sist endret av hgnubel; 10/02/12 kl 22:05
Ser Triton ble levert originalt med 225/40, og pegasus 18" som jeg har i tankene nå er bare en halv tomme bredere så da burde vel det bli mye det samme?![]()
Triton ble i utgangspunktet levert til C70 som skal ha litt større dim enn S/V70, derfor står det 225/40-18 i tilbehørskatalogen. Så 215/40-18 er mer korrekt dimensjon på S/V70![]()
Og kan anbefale dette, det jeg hadde på Triton selv, fungerer utmerket![]()
Jaja, null problem det.
Om du får de SÅ skambillig og de er hele og pene er det bare å kline til![]()
Siden jeg er litt pysete har jeg midlertidig bestemt meg for å skrinlegge planen om 18" før sommeren..
Men dempere skal byttes rundt om med originale. Har liggende fjærer og nivådempere bak allerede, og er i ferd med å skaffe det jeg trenger foran... selve demperene og fjærer er greit nok, topplagring, fjærsete og kyllingbein har jeg liggende, men så er spørsmålet hva mer jeg bør ta med for at det skal bli fresht og fint.
Ser det er et "Helper spring, complete" kit (9169026) med gummien, støvkappen og noen skiver. Mutteren på toppen av fjærbeinet er vel også greit å ta, men hva med den rare "kors-mutteren"?
De tre mutterene til innfestingen i toppen og to bolter+mutter for nedre innfesting er på listen allerede. Innspill?
Da jeg satte R-sett foran på den jeg hadde mener jeg at demperputa og støvmansjetten var så bra at den ble gjennbrukt. Bytta komplett topplager. Ny mutter på toppen mens "korsmutteren" ble gjennbrukt. De tre mutterne til topplageret mener jeg også at jeg byttet. Alt med nylock skal jo byttes... Du skal også ha nye "camberbolter" mellom fjærbein og nav.
---Tore---
Takk for inputNår dette plukkes av er det ikke rom for å vente på eventuelle nye demperputer hvis de gamle ser dårlig ut, så det blir nok nye..
Helt urelatert, fant noen kjekke bilder når jeg ryddet på telefonen her om dagen:
Andre er åpenbart glad i bilen min... fant den sånn en morgen i vinter.
... og andre ønsker seg også vår, selv om det er kjekt med snø og awd
Beading på nyvokset bil 1
Beading på nyvokset bil 2
Is-beading med bonus-iskrystaller en mørk og kald morgen...
Regn-beading på frontrute etter ruteforsegling.
Da var siste delene til nye fjærer og dempere rundt om lagt i bestilling (igjen takk til CID for rabattavtalen med Frydenbø!).
Blir originale R-dempere og fjærer, nivåmat bak, ingenting veldig spennende... men satser på å komplettere med et sett krengestag fra IPD før sommeren
Neste steg blir oljekjøler til automatkassen som skjer ca plutselig.
La merke til at nivået på servooljen var litt lavt i dag, og tenkte egentlig bare å toppe opp. Ny og fin olje handlet inn fra Frydenbø (glemte til og med rabatten vår i farten), og i det jeg heller litt nedi ser jeg at den nye er grønn... da jeg peilet var da virkelig oljen i tanken rød.
"Alle" sier rød og grønn hydraulikkolje absolutt ikke kan blandes, uten at jeg har sett noen forklaring på hva som skjer (kjemisk reaksjon? blander seg ikke? polskifte og jordens undergang?).
Så da var det for sikkerhets skyld frem med slanger og mer grønn olje og flushe "heila driden". Nødvendig? Aner ikke! Føles godt at den er fresh og fin? Jess![]()
... og siden slangeklemmen på returen for servooljen virket slapp ble det en tur på Tess i dag. Byttet to slangeklemmer på trykkrørene også bare fordi de var stygge og veldig synelige. Ser motorrommet trenger en vask nå, men kanskje vente til det er litt varmere i været![]()
Hvorfor det? Er varmt nok nå vel..
10 grader og sol er jo supert vaskevær!![]()