blir endel bilder når jeg endelig får kommet skikkelig igang igjen ja
skal se om jeg får sentrert aksling og sveisa watt-link stag og feste iløpet av neste uke.. må få unna en jobb før jeg kan prioritere vogna![]()
blir endel bilder når jeg endelig får kommet skikkelig igang igjen ja
skal se om jeg får sentrert aksling og sveisa watt-link stag og feste iløpet av neste uke.. må få unna en jobb før jeg kan prioritere vogna![]()
de siste rør delene kom i dag, har ikke sett de enda men det blir imorgen
blir 245 skruing når jeg blir ferdig med en 850 ;D
viste seg at rørene jeg fikk var i helt feil dim, så jeg får kun brukt de til vugga :/
får da desverre ikke gjort noe med bakstillingen, bortsett fra watt link..
men mulig det går treigt i jula og pga festing ^^
Forbaska Trøndere og fylla si (A)
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
hahah, sjalu? ;D
får se om jeg får laga watt link stag i det minste hehe
Pfft, tatt meg fri hele romjula jeg, så det blir vel jobbing på 245'n fra halv 8 til halv 4. Så partay resten av dagen fra å med overimorra å fram til 1 jan xP
Sist endret av Exerqtor; 21/12/11 kl 20:32
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
var en liten tur i garasjen isted, og fant ut at jeg har en aksel liggende som passer til vugga med litt arbeid med dreibenken.. satser på at en kompis har tid til å dreie snart
regner med jeg skal skru i helga, siden det er veldig tomt på kortet etter jula ^^
det jeg kan gjøre foreløpig er:
sentrere bakaksel
montere moment stag
kappe watt link stag i riktig lengde og lage plater til det ene festet.
gjøre ferdig vugga
dette er jo ting som egentlig ikke skal ta all verden til tid
Har enda ikke fått tak i rør til demper tårna, er ikke spesiellt gira på å kjøpe fra stål firma heller da de mest sannsynlig selger 6m lengder, og jeg kun trenger 1.5m hehe.. vært veldig kjekt om noen kunne skaffet noe slikt til megmål: 110mm innv og 3-4mm vegg tykkelse.
Jeg kan ta en titt på jobb![]()
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
det hadde vært greit ja daain
trenger faktisk kun 2 biter på 60cm, helst kuttet med båndsag eller noe slik at det blir 100% rett![]()
Nooo skjær dem med skjærebrenner på frihånd!![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Slår det flatt og knekker det av ??
Neida, om vi har så tar vi det i saga jaSkal passe på å få gjemt unna et par biter til meg selv også kjenner jeg
Blir nok ikke noe før til uka, ligget rett ut med influensa hele uka. Tipper jeg holder meg hjemme i morgen også...
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Jeg kom til å tenke på en ting...
Hvis det skulle vise seg at vi ikke har på jobb, så kan jeg jo sjekke pris på en lengde (får jo "greie" priser gjennom jobb), så kunne vi jo spleisa ? evt så er vi vel kanskje en til her på forumet som har planer om stående som kunne gått med ? Så blir det kanskje ikke så gæli pr pers ? Jeg kan hvertfall sjekke pris så kan vi se...
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Jeg slenger meg med på den hvis det blir noe vettug pris. Er det 5" rør det er snakk om?
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Så vidt jeg har forstått så er det vell snakk om 4.75".
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Ja okei. Finn ut noe pris da:-)
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
er med på å kjøpe hel lengde jeg ja, ser ut til at flere er intr i det så ;D
Ble en liten tur i garasjen i kveld, var godt å skru litt siden det er så lenge siden sist ^^
monterte momentstag, punkta watt link stag, sentrert aksling (ca 1mm feil margin om og gjøre), laget en kjapp mal av øvre watt link feste, mont hjul og stikk aksel på venstre sida.
MEN ang lengde på moment stag har jeg ikke målt vinkel eller noe, tok et skudd i blinde når jeg justerte de. syns hjulet ble ganske sentrert hvertfall (senter-senter på moment stag er 40cm).
imorgen kapper jeg lengde på watt link staga som ble målt til 37.5cm senter - senter.
skal også se om jeg får en kompis til å dreie akslinga til vugga så jeg kan ta siste del der
bilder fra i kveld:
litt deler, i plastikk posene er det uniballs + "damskydd" som svenskene kaller det, støvhette på godt norsk ^^
hjul i senter
watt link stag punktet og "montert"
momentstag
her kan dere også skimte watt link kåpa igjen ^^
stikk aksel og hjul v/s
litt tight å være dekk her, men det går seg til når jeg kapper kanten
blir vell en update imorgen også tenker jeg..
Stili. Liker detta prosjektet!
Men er det ikke bedre å valse fremfor å kappe?
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
takk for det, rått ditt også
det er kanskje det ja, kappe litt og bare valse inn kanten? jeg har desverre ikke utstyr til slikt men..
skal få gjort ferdig watt link i dag, og få starta på vugga håper jeg![]()
etter det er det demper tårna som står for tur, etterfulgt av rust sveising og karosseri arbeid tenker jeg..
tar tid men det blir vell bra til slutt, skal bytte kanaler på begge sider + bakskjerm på høyre side og div![]()
Gleder meg til å se neste steg i utviklingen![]()
Ensom V70 Turbo
Tarell: du får se litt nå også
ble en liten tur i dag også, fikk ikke gjort så mye som jeg tenkte fordi jeg var tom for slipebånd.. blir desverre ikke gjort noe før onsdag nå tror jeg, såfremt jeg ikke har mulighet imorgen
ferdig punkta watt link stag i riktig lengde vs et punkta stag i hel lengde..
det siste staget kappet og punktet
kontroll av lengder.
øvre festet til watt link, mangler sveising..
bakre motpart til vugga som festes på bilen (i støtfanger festet) + rørbit som står på vugga til rotering.
har fått dreid ned røret som skal inni vugga nå, har kappet ene delen som skal monteres mot støtfanger til vugga, mangler og kontrollere vinkel der enda..
satser på å ha vugga klar iløpet av neste uke, men den blir ikke testa før jeg får sveisa inn tårna bak. Plana er og demontere hele bakstillinga før den plasseres i vugga, har også tenkt på knivstag rundtom! mulig jeg prøvemonterer dette før jeg demonterer bakende..
MEN noen som har synspunkter på rørtykkelse og hardhet på kniver?
Lengde 320 mm - Hardhet 45Nm
Lengde 280 mm - Hardhet 80Nm
Lengde 240 mm - Hardhet 110Nm
Lengde 240 mm - Hardhet 135Nm
Krengerør
25*2,5*L=1115mm
30*3*L=1115mm
35*3*L=1115mm
Ingen som har peiling på hvilke kniver og rørdim som vil fungere bra rundtom? :-)
Skal vi se....burde vært inne å skrevet dette rett etter jobb kjenner jeg
Fant to rør på jobb, det ene var ca utv 125 / inv 115. Det andre var utv 108 / inv 100 troooor jeg, husker ikke den helt.
Ellers sjekka jeg i katalogen, det finnes et presisjonsrør (god kvalitet og toleranser) som er 114,3mm utv og det får man i 3-4 og 5mm tykkelse. Det er jo det nærmeste til 110 inv. I 3mm så er det jo da ca 108 inv. Det må kjøpes i 6m lengder, om det er bestillingsvare hos Rukki vet jeg ikke, men regner med det er lagervare. Koster rundt 400,-/m mener jeg det var. Kan sjekke nøyere pris i morgen hvis jeg husker det.
Hvis vi tar utgangspunkt i 400,-/m så tenkte jeg at jeg vil ha minimum 600,-/m + frakt for å ta på meg å jobben med å skaffe, kappe og sende disse. Dette er noe vi kan diskutere om det blir aktuelt. Iom det var flere som var interessert så kan jeg ta å lage en slags gruppekjøpgreie på det i løpet av uken for å lodde interessen for det.
Dan
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Helt greit for meg hvertfall at du tar litt mer for ekstra jobb
Jeg er hvertfall med på å kjøpe det presisjons røret i 3mm, desto fortere jeg har det, desto bedre hehe ^^