Oppdatering 20.12.11
Kjenner at det var på tide med en liten oppdatering, men allikevel så er det så lite å oppdatere om!
Jeg var i full gang med å slipe ned hele bakskjermen på bilen, da drillen plutselig ikke ville mer. Viste seg å være et lager som er gåent, eller en aksling inni drillen som er knekt.
Dette fører til at jeg må ha en ny drill, og står for øyeblikket uten en funksjonabel drill. Satser på at det blir en ny en etter jul.
Siden drillen røyk, tok jeg bare for morroskyld og påførte malingsfjerner over bakskjermen på andre siden og bakplata på bilen, lot det virke litt, og lakken løsnet lett ved berøring.
Har tatt et par runder med dette bare så lakken skal sitte løsere, noe som gjør at jobben blir enklere og kjappere for meg
Utenom karroseriarbeidet på bilen, har jeg reparert og farget opp r-sport rattet mitt.
Takk til 240racing som var så grei å låne meg skinnfargen sin, BMW Matt, til å farge opp rattet mitt med. Det setter jeg stor pris på!
Rattet var tidligere originalt rødt, men etter at en kar har vært der med svart spraylakk, var skinnet i svært dårlig stand. Tok derfor 2000 korning (ja, du leste riktig!), og pusset ned all lakken som var på skinnet.
Jeg har desverre ikke bilder under prosessen, men har et bilde fra rattet da jeg overtok det av Bjørn Erik Hagen her på forumet.
Synes resultatet ble overraskende bra, og ser frem til montering av et nytt ratt i 242n
Bilder:
Bilen slik den står nå, som den har gjort i ca. 1,5 mnd:
Andre siden, som malingsfjerneren har fått jobbe litt med:
Bakplata som også har fått smake på malingsfjerner:
Her er ratttet når det var ferdig, resultatet var tilfredsstillende for min del:
Hva tror dere??
Kommenter i vei!![]()