Med så høyt kompresjonsforhold er ikke det noen utfordring. Det er mye værre å få deg m.fl til å forstå at lavkomp. er helt nødvendig når man skal kjøre pumpebensin og ønsker en hardt akselererende bil.
Hvilken rolle spiller det? Ikke er de oktanbegrenset og ikke drar de turtall heller.Dieselmotorer har mye raskere forbrenning.. hvorfor tror du de lager mye NoX? Fordi de brenner varmt og raskt, derfor er EGT lav, varmen går med til å drive stemplene
Nei, det var imponerende billig. Kjekt for eieren.Ok, da koster supramotorens kopi dyser, turbo, ecu og 3000-kroners brukte HKS-stempler. Skikkelig dyrt må jeg si.. Og det er litt rart at en annen 3-liters motor med 9:1 bygget for pumpebensin kan lade 2.1 bar på 98 hvis høy grunnkomp har noe som helst "stor innvirkning med dagens såpevann av et drivstoff"..
Synes du? Det synes ikke jeg. Det er massevis at eksempler på at høy komp. og pumpebensin gir høy effekt og uten problemer. Det som alltid gir store problemer som leder til fiasko er når folk leser om slikt, blir inspirert, og bygger selv med deler som er tilfeldig spec. og som oftest valgt ut fra manglende kompetanse.
Da blir resultatet, nesten uten unntak, alltid dyrt, dårlig og svært kortvarig.
Korrekt utfør av kompetente og erfarne motorbyggere, da kan det bli slik: http://www.youtube.com/watch?v=vPeSM5MZFho
Dette er lysår fra noe Norsk folming i blinde og fra Volvo B230F?