Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Vet ikke helt hvor du vil Batland SWR sin motor har nå et større turtallsområde hvor momentet er innafor 85% av peak enn den du viser til, og den når over kneika 700rpm tidligere... + at ved 2500rpm er forholdet hans (momentpeak:momentbunn) 1,96 mens den du viser til har 2,81...

Ergo er både gjennomsnittsmoment og gjennomsnittseffekt høyere på SWR sin motor enn den du viser til... så nå taler du jo MOT din egen sak? Gjør du ikke? Dessuten er det høyere spindelhastighet på målingene til SWR som vil være til hans disfavør ifm drivverkstap

Edit. ved ellers alt likt vil jo EGT gå opp med lavere komp... Turbinkillerhvis man har turbo såklart...

Feks. på det gamle B230 8v rælet jeg kjører rundt med til dagligdags, så gikk avgasstempen såppas ned etter at jeg øka komp på den og bytta til "villere" kam, at kara på EU måtte tyne bilen to ganger tur/retur over ei rettstrekke på 3km for å få "katta" varm nok til å ta valide målinger. Eksosen min nå er heller bedre isolert enn den var std... Dessuten veldig kjekt at bilen ikke bruker mere suppe nå på 3000rpm @ 100km/t som den gjorde originalt med 2200rpm @ 100km/t (deffekt Overdrive for tida )
    Sist endret av Njål Nilssen; 06/12/11 kl 17:10
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •