Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Siden du har "SVARET" så fortell meg hvordan spec kammer denne motoren ville trenge, da? Durasjon, løft og timing. Port en motor, og hva gjør en gitt kam da? Du har svaret. Bring it.
    Slik jeg ser det er dette IKKE en mild "Fast Road" motor. Det er heller ikke en "Gr.N" motor så disse kammene vil gi ett dårlig resultat og er derfor uaktuelle. BD16 og enda værre er også helt uaktuelt. Hvis man velger noe midt imellom disse fra den kamfabrikanten man foretrekker så blir resultatet en kraftig forbedring som eieren helt sikkert vil finne både fornøyelig og tilfredsstillende. Det er mange og gode kammer på markedet så mulighetene er store.
    Kun de grønne kurvene som er relevante. De røde er på ELF TurboMax.
    Den lavere kompen er originalkomp, siden det var en helt original motor...
    "Du har sett".. jeg har sett Gud og hvermann jeg også. Dynopapirer og specs, vennligst.
    Hvis de røde er TurboMax, hva er de grønne da?
    Ok.
    Du har det ja?? Det er hverken mitt bygg eller min fortjeneste så det har jeg ikke. Jeg var bare tilstede under den helimponerende mappingen.
    Og du kaller meg subjektiv.. det er gammelt nytt at svært mange gatebiler har elendig gjennomtenkt kjøling.
    Hva gir høyest eksostemp, forresten? Høy eller lavkomp? Du vet jo helt sikkert dette...
    ...og den utvikler hvor mye på 98?
    Når det ikke finnes spark på toppen så er det ganske logisk at det kjennes veldig sterkt på bunn.. Som en TDI..
    Det skal vi fort bli enig om.
    Ja, tenk om det var så enkelt som det du.
    Hva utvikler hvor mye på 98?
    Hvis du mener lavkompmotoren jeg viste til så har denne ca. 85% av det maksimale dreiemomentet ved maks effekt. Dette er ikke ubetydelig bedre enn høykomp. Supra "TDI" motoren som ikke klarer 80% på 6500 o/min og som i tillegg har mindre avstand mellom maks moment og maks effekt.
    Grunnen til at resultatet ikke ble enda bedre er som sagt at turboen ikke er spec. til dette bygget, men overskudd fra tidligere bygg. Fuelmappet viser 104% så dysene er også for små. (som du ser på AFR kurven). Med 2000 hk Granada tillegg så kan likevel omtalt effekt dyttes opp til 490 hk og jeg mener at det enda er minst 10% å hente da effektkurven, tross de nevnte feil, fortsatt peker oppover
    Sist endret av Batland; 06/12/11 kl 13:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •