Slik jeg ser det er dette IKKE en mild "Fast Road" motor. Det er heller ikke en "Gr.N" motor så disse kammene vil gi ett dårlig resultat og er derfor uaktuelle. BD16 og enda værre er også helt uaktuelt. Hvis man velger noe midt imellom disse fra den kamfabrikanten man foretrekker så blir resultatet en kraftig forbedring som eieren helt sikkert vil finne både fornøyelig og tilfredsstillende. Det er mange og gode kammer på markedet så mulighetene er store.
Hvis de røde er TurboMax, hva er de grønne da?Kun de grønne kurvene som er relevante. De røde er på ELF TurboMax.
Den lavere kompen er originalkomp, siden det var en helt original motor...
"Du har sett".. jeg har sett Gud og hvermann jeg også. Dynopapirer og specs, vennligst.
Ok.
Du har det ja?? Det er hverken mitt bygg eller min fortjeneste så det har jeg ikke. Jeg var bare tilstede under den helimponerende mappingen.
Det skal vi fort bli enig om.Og du kaller meg subjektiv.. det er gammelt nytt at svært mange gatebiler har elendig gjennomtenkt kjøling.
Hva gir høyest eksostemp, forresten? Høy eller lavkomp? Du vet jo helt sikkert dette...
...og den utvikler hvor mye på 98?
Når det ikke finnes spark på toppen så er det ganske logisk at det kjennes veldig sterkt på bunn.. Som en TDI..
Ja, tenk om det var så enkelt som det du.
Hva utvikler hvor mye på 98?
Hvis du mener lavkompmotoren jeg viste til så har denne ca. 85% av det maksimale dreiemomentet ved maks effekt. Dette er ikke ubetydelig bedre enn høykomp. Supra "TDI" motoren som ikke klarer 80% på 6500 o/min og som i tillegg har mindre avstand mellom maks moment og maks effekt.
Grunnen til at resultatet ikke ble enda bedre er som sagt at turboen ikke er spec. til dette bygget, men overskudd fra tidligere bygg.Fuelmappet viser 104% så dysene er også for små. (som du ser på AFR kurven). Med 2000 hk Granada tillegg så kan likevel omtalt effekt dyttes opp til 490 hk og jeg mener at det enda er minst 10% å hente da effektkurven, tross de nevnte feil, fortsatt peker oppover
![]()
![]()