jeppjepp, audin er i full drift igjen
var en tur i benken med den å! 380hk og 620nm på 0,55kg (omregnet med 25% driverkstap)
Men, kanskje jeg kommer igang med volvo`n igjen nå da! har jo en del parts som står å venter på meg i verkstedet nå..
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Fikk gjort litt med innsuget i dag! Håper på å få kjøpt mere gass til tig`en i morgen så jeg fortsatt med svisinga!
Dreide ned enden på traktene så de passa perfekt nedi innsuget
Tror overgangen ble helt ok!
![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Ser bra ut![]()
ny dag i garasjen!
Fikk sveisa ferdig det meste på innsuget! Men glemte helt å ta bilder i farta.. har en tendens til å bli litt ivrig
Har også begynnt med IC..
ups, gikk sund
Ny tank in the making!
![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
bestilt turbo i dag! Bullseye borg warner s362 med 62mm billet BatMoWheel og race cover. T4 pullsplitt eksoshus med a/r 0,91, rated power 750hk
Den blir bygget av bullseye i uka hær![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Bra prosjekt du har herDetaljer rundt motor?
takker for det!
detaljer, detaljer.. hehe. mye er ikke fastsatt enda da!
men planen er som følger:
- b230 90mod, borra 1 od
- Standard slag på veiv, gjerne billetveiv pga turtall
- 16v topp porta av tommy luhr (har henta inn pris alt)
- Custom / andre kammer (mye å ta hensyn til hær altså)
- H-profil råder og stempler blir antageligvis Wiseco
- Hjemmelaget innsug med 4x 43mm spjeld
- Ombyggd IC med tanke på flow
- Hjemmelaget grenrør i 321 rustfritt, pulsplitt
- Bullseye s362 BatMoWheel turbo
- Letta / custom svinghjul med 7,5" 3 plater sinter
- Girkasse er fortsatt usikkert
- Orginal vannpumpe skal fjærnes pga turtall, elektrisk pumpe styrt på vanntemp og fjerna termostat er planen. vann skal kjøres inn frostpluggene
- Stor alu radiator må skaffeskjøling er alfa omega på rødblokka
- 3,5" rustfri eksos
- Nira sprut
- 98 okt drivstoff.. gidder ikke alt tullet med e85!
- Elring toppakning + pianotråd
- Elektrisk servo! (volvo s40/v50)
- Reimhjul blir bytta til alu multireim om jeg får tak i billet veiv, hvis jeg går får standard veiv så blir også orginalt reimhjul beholdt (det med gummidemping)
- b20 oljepumpe og custom bunnpanne med større volum (pga rettstilling og senking av motor)
ja, det var det jeg kom på i farta.. sikkert mye jeg har glemt![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
mekka litt vidre på coolern i dag, den ene tanken begynner å ta form!
![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
heheJeg er nå litt redd for om blokka di skal holde på den effekten. Det ene er turtallet som gjør at ved en litt ugunstig råde/slaglengde forhold så får du veldig påkjenninger spesielt nederst i blokka og det samme gjør du ved høye ladetrykk lenger opp i blokka. Har du tenkt på evt løse foringer? en støttegirdel i bunn gjør heller ingen skade her
Men når det er sagt så er det viktig å holde temperauren nede ja, men er det en liten svakhet der så er det bye bye..
Har hørt med både autotrim og cylmo ang blokk å begge mener løse foringer og blockfiller er unødvendig. har vurdert å lage ei plate mellom bunnpanna å blokka, i 10mm stål, som jeg freser ut spor til veiv/råder i.
Men det de alle er enige om, er at det er utrolig hvor mye mere blokka tåler med oppgradert kjølesystem!
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
mener luhr selger slike platerstödgördel eller noe mener jeg det kaltes.
www.overboostracing.se
høres veldig bra ut, så el vannpumpe er veien og gå?![]()
Elpumpe med høy kapasitet er veien ja, å kjør vannet inn frostpluggene! orginalt så er det jo omtrent ikke vanngjenomstrømning bakerst i motorn.. og den orginale pumpa skummer vannet ved ca 7000rpm
Det finnes jo reimhjul som gir lavere turtall på vannpumpa, men det går jo på bekostning av vannmengde på lavere turtall!
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
da ble girboks bestilt!!
Jerico 4 trinns rettskåret med H giring + egen spake for revers på sida!
jada, vi snakker giring uten klutsj ja![]()
Sist endret av volvo242; 19/11/11 kl 01:02
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Hørtes dyyyyrt ut!!! :-p
hvor ofte er du i garasjen forresten? vært arti og sett! :-)
sånn ser kassa ut
Montert i en bil (bilde fra google)
![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Synd at dem kassene bygger så mye til siden med spakstellet. Meeen det er jo ikke noe farlig å kappe i gulvet hehe.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
jerico kasse? satan å gromt!!!er ikke noe tvil om at de tåler MYE juling, har lyst på sånn til åtteren min, men får holde med T10 kassa forløpig, er også interesert i åssen du får spakestellet til å passe, må gjøre noe med det på min bil også
ja, er litt spent på hvor mye som må gjøres med tanke på spakstel, ser egentlig får meg å bygge om spakstellet litt får å flytte det mer mot senter og opp på kassa! har jo en del å gå på oppover i 240n!
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..