Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  767
Side 16 av 77 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 26 66 ... SisteSiste
Viser resultater 376 til 400 av 1906

Tråd: volvo242, 18x12" rota, 2,9 16v turbo, Holinger RD6 sekvensiell, Ny sesong :D 02.04.18

  1. #376
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    hehe, blir snart.. nesten ferdig med dere audi jævelskapen..
    Hehe!!!!
    Godt sagt
    Ensom V70 Turbo

  2. #377
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    jeppjepp, audin er i full drift igjen

    var en tur i benken med den å! 380hk og 620nm på 0,55kg (omregnet med 25% driverkstap)

    Men, kanskje jeg kommer igang med volvo`n igjen nå da! har jo en del parts som står å venter på meg i verkstedet nå..
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  3. #378
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Fikk gjort litt med innsuget i dag! Håper på å få kjøpt mere gass til tig`en i morgen så jeg fortsatt med svisinga!

    Dreide ned enden på traktene så de passa perfekt nedi innsuget


    Tror overgangen ble helt ok!


    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  4. #379
    Registrerte brukere hobbymekk sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Innvik
    Innlegg
    848
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut

  5. #380
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    ny dag i garasjen!

    Fikk sveisa ferdig det meste på innsuget! Men glemte helt å ta bilder i farta.. har en tendens til å bli litt ivrig

    Har også begynnt med IC..

    ups, gikk sund


    Ny tank in the making!

    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  6. #381
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    bestilt turbo i dag! Bullseye borg warner s362 med 62mm billet BatMoWheel og race cover. T4 pullsplitt eksoshus med a/r 0,91, rated power 750hk

    Den blir bygget av bullseye i uka hær
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  7. Takk GMV, hobbymekk takket for denne posten
  8. #382
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Bra prosjekt du har her Detaljer rundt motor?

  9. #383
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    takker for det!

    detaljer, detaljer.. hehe. mye er ikke fastsatt enda da!

    men planen er som følger:
    - b230 90mod, borra 1 od
    - Standard slag på veiv, gjerne billetveiv pga turtall
    - 16v topp porta av tommy luhr (har henta inn pris alt)
    - Custom / andre kammer (mye å ta hensyn til hær altså)
    - H-profil råder og stempler blir antageligvis Wiseco
    - Hjemmelaget innsug med 4x 43mm spjeld
    - Ombyggd IC med tanke på flow
    - Hjemmelaget grenrør i 321 rustfritt, pulsplitt
    - Bullseye s362 BatMoWheel turbo
    - Letta / custom svinghjul med 7,5" 3 plater sinter
    - Girkasse er fortsatt usikkert
    - Orginal vannpumpe skal fjærnes pga turtall, elektrisk pumpe styrt på vanntemp og fjerna termostat er planen. vann skal kjøres inn frostpluggene
    - Stor alu radiator må skaffes kjøling er alfa omega på rødblokka
    - 3,5" rustfri eksos
    - Nira sprut
    - 98 okt drivstoff.. gidder ikke alt tullet med e85!
    - Elring toppakning + pianotråd
    - Elektrisk servo! (volvo s40/v50)
    - Reimhjul blir bytta til alu multireim om jeg får tak i billet veiv, hvis jeg går får standard veiv så blir også orginalt reimhjul beholdt (det med gummidemping)
    - b20 oljepumpe og custom bunnpanne med større volum (pga rettstilling og senking av motor)

    ja, det var det jeg kom på i farta.. sikkert mye jeg har glemt
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  10. Takk Tarell takket for denne posten
  11. #384
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    mekka litt vidre på coolern i dag, den ene tanken begynner å ta form!



    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  12. Takk Tarell, Mr. Crepsley, yengis takket for denne posten
  13. #385
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    takker for det!

    detaljer, detaljer.. hehe. mye er ikke fastsatt enda da!

    men planen er som følger:
    - b230 90mod, borra 1 od
    - Standard slag på veiv, gjerne billetveiv pga turtall
    - 16v topp porta av tommy luhr (har henta inn pris alt)
    - Custom / andre kammer (mye å ta hensyn til hær altså)
    - H-profil råder og stempler blir antageligvis Wiseco
    - Hjemmelaget innsug med 4x 43mm spjeld
    - Ombyggd IC med tanke på flow
    - Hjemmelaget grenrør i 321 rustfritt, pulsplitt
    - Bullseye s362 BatMoWheel turbo
    - Letta / custom svinghjul med 7,5" 3 plater sinter
    - Girkasse er fortsatt usikkert
    - Orginal vannpumpe skal fjærnes pga turtall, elektrisk pumpe styrt på vanntemp og fjerna termostat er planen. vann skal kjøres inn frostpluggene
    - Stor alu radiator må skaffes kjøling er alfa omega på rødblokka
    - 3,5" rustfri eksos
    - Nira sprut
    - 98 okt drivstoff.. gidder ikke alt tullet med e85!
    - Elring toppakning + pianotråd
    - Elektrisk servo! (volvo s40/v50)
    - Reimhjul blir bytta til alu multireim om jeg får tak i billet veiv, hvis jeg går får standard veiv så blir også orginalt reimhjul beholdt (det med gummidemping)
    - b20 oljepumpe og custom bunnpanne med større volum (pga rettstilling og senking av motor)

    ja, det var det jeg kom på i farta.. sikkert mye jeg har glemt
    Detta høres ut som en artig motor Kan anbefale noen kammer fra Catcams som vil passe meget bra, alternativt kan du høre med agap.se som har bra kammer til turbo racing. Har du tenkt noe på effekt og turtall her? bertongfylling av blokk?

  14. #386
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Detta høres ut som en artig motor Kan anbefale noen kammer fra Catcams som vil passe meget bra, alternativt kan du høre med agap.se som har bra kammer til turbo racing. Har du tenkt noe på effekt og turtall her? bertongfylling av blokk?
    målet er ca 700hk, og tenker å varve noe rundt 8-8500 rpm.. bunndrag driter jeg i, er ikke hverdagsbil uansett

    Blokka skal ikke betongfylles, det skal ikke være nødvendig sålenge man gjør riktig tiltak mot overoppheting av 3 og 4 sylinder
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  15. #387
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    hehe Jeg er nå litt redd for om blokka di skal holde på den effekten. Det ene er turtallet som gjør at ved en litt ugunstig råde/slaglengde forhold så får du veldig påkjenninger spesielt nederst i blokka og det samme gjør du ved høye ladetrykk lenger opp i blokka. Har du tenkt på evt løse foringer? en støttegirdel i bunn gjør heller ingen skade her Men når det er sagt så er det viktig å holde temperauren nede ja, men er det en liten svakhet der så er det bye bye..

  16. #388
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    hehe Jeg er nå litt redd for om blokka di skal holde på den effekten. Det ene er turtallet som gjør at ved en litt ugunstig råde/slaglengde forhold så får du veldig påkjenninger spesielt nederst i blokka og det samme gjør du ved høye ladetrykk lenger opp i blokka. Har du tenkt på evt løse foringer? en støttegirdel i bunn gjør heller ingen skade her Men når det er sagt så er det viktig å holde temperauren nede ja, men er det en liten svakhet der så er det bye bye..
    Har hørt med både autotrim og cylmo ang blokk å begge mener løse foringer og blockfiller er unødvendig. har vurdert å lage ei plate mellom bunnpanna å blokka, i 10mm stål, som jeg freser ut spor til veiv/råder i.

    Men det de alle er enige om, er at det er utrolig hvor mye mere blokka tåler med oppgradert kjølesystem!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  17. #389
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    mener luhr selger slike plater stödgördel eller noe mener jeg det kaltes.
    www.overboostracing.se

    høres veldig bra ut, så el vannpumpe er veien og gå?

  18. #390
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    mener luhr selger slike plater stödgördel eller noe mener jeg det kaltes.
    www.overboostracing.se

    høres veldig bra ut, så el vannpumpe er veien og gå?
    Elpumpe med høy kapasitet er veien ja, å kjør vannet inn frostpluggene! orginalt så er det jo omtrent ikke vanngjenomstrømning bakerst i motorn.. og den orginale pumpa skummer vannet ved ca 7000rpm

    Det finnes jo reimhjul som gir lavere turtall på vannpumpa, men det går jo på bekostning av vannmengde på lavere turtall!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  19. #391
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    da ble girboks bestilt!!

    Jerico 4 trinns rettskåret med H giring + egen spake for revers på sida!

    jada, vi snakker giring uten klutsj ja
    Sist endret av volvo242; 19/11/11 kl 01:02
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  20. #392
    Registrerte brukere mister-klæbu sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2011
    Sted
    klæbu
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Hørtes dyyyyrt ut!!! :-p

    hvor ofte er du i garasjen forresten? vært arti og sett! :-)

  21. #393
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mister-klæbu Vis post
    Hørtes dyyyyrt ut!!! :-p

    hvor ofte er du i garasjen forresten? vært arti og sett! :-)
    har vært litt sløv i det siste pga jobb, men ska oppåver i mora!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  22. #394
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    sånn ser kassa ut


    Montert i en bil (bilde fra google)
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  23. Takk yengis takket for denne posten
  24. #395
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Pris på denne lekkerbisken da?

  25. #396
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Pris på denne lekkerbisken da?
    njææs, ikke så ille egentlig.. koster vel ca 3000 dollar ny. men slo klørne i ei pent brukt ei til en billigere penge
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  26. Takk Tarell takket for denne posten
  27. #397
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    namnamnam

  28. #398
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Synd at dem kassene bygger så mye til siden med spakstellet. Meeen det er jo ikke noe farlig å kappe i gulvet hehe.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  29. #399
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    jerico kasse? satan å gromt!!! er ikke noe tvil om at de tåler MYE juling, har lyst på sånn til åtteren min, men får holde med T10 kassa forløpig, er også interesert i åssen du får spakestellet til å passe, må gjøre noe med det på min bil også

  30. #400
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    ja, er litt spent på hvor mye som må gjøres med tanke på spakstel, ser egentlig får meg å bygge om spakstellet litt får å flytte det mer mot senter og opp på kassa! har jo en del å gå på oppover i 240n!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

Side 16 av 77 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 26 66 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. larset: Volvo 940GL+T Worklog. Nå med godkjenning.
    By larset in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 127
    Siste post: 09/05/16, 09:52
  2. Bredding av stålfelger
    By OHKorpan. in forum Generelt / Alle modeller
    Svar: 79
    Siste post: 07/09/15, 13:10
  3. Frydenberg`s 940 bruksbil update 2/3-11
    By Frydenberg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 29/08/11, 09:08
  4. Bredding av stålfelg
    By Volvo-245- in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/08/11, 11:13
  5. Bredding til 240
    By Alek in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 22/09/10, 14:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •