Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 164 av 206 FørstFørst ... 64 114 154 162 163 164 165 166 174 ... SisteSiste
Viser resultater 4.076 til 4.100 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4076
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke noe filter for å teste dette, bare napp av slangen, tett hullet i trykkrøret og kjenn smerten det. Absolutt ingen synsing at det ikke fungerer!

    Ca. ved huggeriet, kjørte 940 Blinka med lysa

  2. #4077
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Har du prøvd flyttet lmm litt lenger mot ic da burde være min 15 cm fra tomgangsregulator. Og er du sikker på at lmm din fungerer?
    Sånn jeg erfarte innkjøring av chippene var at bilen lugget litt og gikk ujevnt på kaldmotor!

  3. #4078
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    ja er ikke noe problem å teste det der. jeg sprakk slangen min mellom tomgangsreg og trykkrør og da ble det sabla helvete.

    den lufta motoren suger via tomgangsreg skal være målt igjennom lmm. hvis ikke bli det feil blanding. kjører du med den åpent med rør som du henviser til å rpøve så blir det en enorm falskluft og bare ball for deg på tomgang. da kan den ikke regulere noen ting etter temp ute ang varm og kaldstart luft den regulrer igjennom lmm.


    blir samme funksjon som om du tar av kontakt til lmm på tomgang.

    pga å ta ut tomgangsluft via lite kn filter på tomgangsreg =falsluft, bilen vet ikke hvor mye bensin den skal gi siden den ikke suger igjennom lmm på tomgang, blir akkurat som om tomgangsreg står org plassert via trykkrør osv og du tar av kontakt på lmm. ingen måling av luft da= helvete
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  4. #4079
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke prøvd det du har tenkt til å prøve. Bare vet hvordan 2.4'n vil ha det.
    Men hadde det ikke være lurt å sette tilbake gammel LMM og trykkrør, og koble tomgangsmotoren slik den var med det gamle oppsettet, og kun la de nye chippene stå i?
    Da får du evt eliminert om det LMM/plassering/tomgangsmotor som er feil.
    For hvis bilen går pent og pyntelig med kun Chippa, så er det bare å gå ett og ett skritt videre

    Nå har du gjort såppas mange endringer at det kan være både det ene og det andre
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #4080
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    tror hovedsaken er att lmm står klemt inni tomgangsreg og gass-spjeld.

    tenk den farta det blir igjennom lmm på lille avstand der til tomgangsreg (blir for fort sug pga motor sug en del luft på tomgang siden tomgangsreg er eneste vei den får luft når gass-spjeld er stengt). blir feil analyse det. kom ikke på bedre ord analyse
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  6. #4081
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    høres fornuftig ut når forklart slik!

    lmm kabelen er jo ikke lenger enn den er, så må ev finne på å forlenge den da. men det kan fort være det ja. får teste med original lmm i løpet av uka, hadde helst tenkt å ikke mode kablene mer enn nødvendig da lh nettet her skal selges så fort sprut er handla inn...

  7. #4082
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tja er det noen som faktisk HAR testet at dette ikke fungerer da? det jeg lurer litt på eller om alle sammen Synser om dette...
    for på Regina sprutet på 740n jeg hadde så funka det totalt 100% bra. men det er jo helt annet sprut igjen å da. men igjen.
    Regina-sprutet brukar MAP-sensor, og er derfor meir robust mot å miste luft i kretsen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #4083
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    for å si det sånn... jeg tok ut kabelen til LMM nå og kjørte et stykke... og jeg TROR jeg kan si at LMM fungerer for fy det var ikke store reaksjonen på bilen uten LMM kontakten i... så da er vell den avgjort at Fungerer?!

    ellers skal jeg se på det å flytte den lenger unna tomgangsuttaket når jeg rekker over her nå. den har faktisk stabilisert seg på tomgang litt over 1000rpm nå, og står der og putterer opp og ned med 1-200rmp bare kontra 500rpm til å begynne med. så får se hvordan det går nå. men den napper til innimellom når jeg kjører og spes i lav fart så synes ikke det er spes behagelig å kjøre slik!

  9. #4084
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Du har ikke vært inne på tanken å sette LMM der den skal stå?
    Du har sikkert hørt dette nok nå ifra alle...
    Lykke til videre Øystein

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    for å si det sånn... jeg tok ut kabelen til LMM nå og kjørte et stykke... og jeg TROR jeg kan si at LMM fungerer for fy det var ikke store reaksjonen på bilen uten LMM kontakten i... så da er vell den avgjort at Fungerer?!

    ellers skal jeg se på det å flytte den lenger unna tomgangsuttaket når jeg rekker over her nå. den har faktisk stabilisert seg på tomgang litt over 1000rpm nå, og står der og putterer opp og ned med 1-200rmp bare kontra 500rpm til å begynne med. så får se hvordan det går nå. men den napper til innimellom når jeg kjører og spes i lav fart så synes ikke det er spes behagelig å kjøre slik!

  10. #4085
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe lmm står da visserligen på innsugsida på 240 hehe

    neida jeg vet den normalt skal stå på turbosida. får se om jeg får noen til å hjelpe meg å forlenge kablene i henhold og legge i en skikkelig kontakt igjen der, må bare plukke meg originale kabelsko til å få inn i LMM kontakten igjen på jobb i mårra da så får jeg vell prøve å sette den der da sjøhhh
    hadde bare lyst å mode minst mulig på lh nettet med tanke på salg, men er kanskje enda mer salgbart etter den er forlenget så neste ikke trenger det... hva ligger ferdigmodet lh nett med formotstander og slikt på nå da?
    nira eller dta er ikke langt unna når feriepengene kommer i desember frykter jeg :P hehe

  11. #4086
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hehe lmm står da visserligen på innsugsida på 240 hehe

    neida jeg vet den normalt skal stå på turbosida. får se om jeg får noen til å hjelpe meg å forlenge kablene i henhold og legge i en skikkelig kontakt igjen der, må bare plukke meg originale kabelsko til å få inn i LMM kontakten igjen på jobb i mårra da så får jeg vell prøve å sette den der da sjøhhh
    hadde bare lyst å mode minst mulig på lh nettet med tanke på salg, men er kanskje enda mer salgbart etter den er forlenget så neste ikke trenger det... hva ligger ferdigmodet lh nett med formotstander og slikt på nå da?
    nira eller dta er ikke langt unna når feriepengene kommer i desember frykter jeg :P hehe
    Du treng eigentleg ikkje å forlenge kablane, men då må du klippe opp isolasjonen og legge om litt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #4087
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    orker ikke å begynne å ribbe ut og splitte krympestrømper og alt det å tape opp igjen, da får det bli forlenging av kablene.

    begynner å fungere litt i alle fall på et vis chipene... 190kmt fungerer... mot en opel omega, godt mulig det var en opel lotus omega... ikke ta det for god fisk, kan være styla, men det var slik frontfanger på den som opel lotus omega har og den gikk fint på sida av meg til jeg dro fra den opp til 190kmt. da ble den hengende bak et goodt stykke. så vil tro det kan begynne å fungere... prøver å sette meg mål om å benke bilen innen 14 dagers tid...

    lader fremdeles bare 0,9-1 bar. kan jeg skru langt opp da tro på original innmat........? chipen fungerer kanskje best på litt høyere tryk i forhold til EcoTrim chipen?! og bør vell sikkert gå til anskaffelse av andre plugger enn originale også BPR-6ES var det det man brukte igjen nå?

  13. #4088
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Hvis du kjørte fra den (og han ga på), var det nok ingen Lotus Omega
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  14. #4089
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    som sagt, samme fanger som en lotus omega, men de er harde på å bruke de bilene hardt der jeg bodde før. litt vell glad i omega x-naboene... mye effekt har en omega normalt sett og hva har en lotus omega? bare for nysgjerrighetens skyld

  15. #4090
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Det skiller vel rundt 250 hk fra en vanlig Omega og en Lotus Omega
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  16. #4091
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    å det er såpass å ja ja da var det Ikke en LOTUS omega mente de var litt mer heftig enn en oppjassa 242 turbo gitt... så da har de trødd på Lotus fanger på den ikke uvanlig for de gutta borti svingen der gitt...

  17. #4092
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det skiller vel rundt 250 hk fra en vanlig Omega og en Lotus Omega
    Dei fleste Lotus Omega er nok på 500+ med chip.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #4093
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Dei fleste Lotus Omega er nok på 500+ med chip.
    Og prøveskilter

    Rundt 380 hk originalt
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  19. #4094
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    takker da var det oppklart syntes det var rart OM det var en slik selv om det var riktig fanger for den type bil
    jaja det går nå rette veien på et vis nå i alle fall. men rykking det får jeg ikke blitt kvitt ser det ut til... uakseptabelt å kjøre med rykking i 2dre giret i lengden!

  20. #4095
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Hva bruker den på mila med det oppsettet du har nå da? Har exakt samme oppsett som deg og min puttrer og ryker svart på tomgang. Og rykker og napper no jævli på svake pådrag. Men bånn gass går den veldig fint men bruker 2-2,5 mila :s haha

  21. #4096
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    da er det noe særiøst gæli med din! bruker ca 1-1,2l mila og jeg kjører ikke særlig pent...

  22. #4097
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    da er det noe særiøst gæli med din! bruker ca 1-1,2l mila og jeg kjører ikke særlig pent...
    Hehe ja ett eller annet er det. Eneste forskjellen er at jeg har lmm før turboen skulle ikke tro det utgjorde så mye, men Du har 3" lmm du å? Har du 3" rør hele veien etter turbo eller er det bare lmm som er 3"?

  23. #4098
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    var en en omega 3000 du kjørte mot, eller lignende

    220 sugehk
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  24. #4099
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    var en en omega 3000 du kjørte mot, eller lignende

    220 sugehk
    På 24v ja, men 12v har berre 184 hk.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #4100
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Så snill bilen er på forbruket da!
    945en min ligger på 1.6 med hard kjøring.. Ikke fått den under 1.3 enda..
    558 dyser, 3"lmm, større turbo og viking ecomax

Side 164 av 206 FørstFørst ... 64 114 154 162 163 164 165 166 174 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •