Ser utruleg bra ut!skal du kjøre med 18 eller 19" felgar?
Blir spennande og sjå om det blir bra uten baljar, syns det er litt fra bil til vil korleis det ser ut![]()
Ser utruleg bra ut!skal du kjøre med 18 eller 19" felgar?
Blir spennande og sjå om det blir bra uten baljar, syns det er litt fra bil til vil korleis det ser ut![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Rått![]()
Helt utrulig prosjekt du har her =)
Blir nok 18" først å fremst, er på utgikk etter et sett med 18"x9 magnesium senterbolt felger som jeg har tenkt å bruke på banen også blir det bredda S80 V8 reservehjul til dragrace
Takker
----------------
Litt av det som har skjedd de siste dagene
Først et par bilder av v.side utvendig etter jeg har sveisa ferdig innerskjermen:
Så er det litt fler bilder av res.hjulbrønn abborten
Ferdig sveiset jekkfeste:
Også har jeg begynnt å kappe vekk på venstre side.
Skal innrømme at jeg begynner å bli lei av hjulkassene og bilen under skjennerelt nå![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Det skjønner jeg, så mye som du har jobba med den nå!
Men du kan trøste deg med at det blir en helt sykt rå 245!
Må bare stå på så kan du begynne på alt det andre etterhvert nå![]()
Er det no triks å sveise innerskjermen rett i ytterplåten a? =P
Like greit som alt annet, skal legge på et godt lag med sprøyte-kitt inne i hele kassa så det er ikke noe fare for at det blir bulker av steinsprut osv. Utvendig så tinner jeg over punktene der det har krympa litt. Ikke noe stress![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Da var GT30'n solgt og GT42 bestilt![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Dette blir bra !!
Godt å se noen som gjør noe, vogna mi er et trist syn om dagenDa hjelper det hvertfall at både du og misteren over her bygger vogn
Stå på videre, blir morro å se resultatet til slutt !!
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Det høyres jo ut som ein god planSkal du heilsveise mot skjerm eller blir det punkta slik som på bildene også kitta?
må sei eg er utruleg imponert over platearbeidet ditt, det ser strøkent ut!
edit: lurte på ein ting til, bruker du minibandslipar til og slipe ned sveisane dine?
edit2: vil ikkje grunninga i plateskøytane brenne vekk og gjere det veldig utsatt for rust der når du
sømsveiser bilen?
Sist endret av volvobrage; 30/10/11 kl 20:53
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Får satse på at vi kommer oss bra i mål hele gjengen vell
Kommer ikke til å sveise innerskjermene noe mer mot karosseriet enn det som sees der. Bare kitt ;P
Bruker håndholdt båndsliper ja, u-unværlig om enn skal holde på med bilkarosseri mener nå jeg hehe.
Nja grundinga vil nok forsvinne som du sier, men det første jeg skal gjøre etter jeg har sveisa ferdig bilen under nå er å sandblåse alle skjøtene og utsatte steder. Så blir hele bunnen spraya godt inn med CA primer. Så kittes alle fuger for hånd. Så blir det sprøyte kitt i hjulkasser og midt på gulvplater osv. Så lakkert med chassis lakk for lastebil. Når alt det er gjort så kommer jeg til å dynke allt av hullrom med tynn/hullroms tektyl for å være sikker på at det trekker inn i alle kriker å kroker som grunding, kitt og lakk ikke klarte å komme til.
---------------
Utover det så har planene for topp blitt gjort klare med Tommy Luhr, å han virker VELDIG possitiv til motoren jeg holder på å bygge. Så vidt han sier så skal jeg klare overkant av 320hk uten overlading på E85, men vi skal kjøre på med 2kg trykk. Da kan enn jo tenke seg ca hvor mange ponnier det er snakk om ;P
Sist endret av Exerqtor; 01/11/11 kl 22:24
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
skal ha meg en prat med Luhr før motor skal bygges jeg og
blir nok effekt i bilen din, satser på at failtrack'en din slår til å min holder haha ;p
Ender med esab sperre vell![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Har fått punkta fast den nye innerskjermen og bredda på venstre side også nå. Så skal prøve å få helsveisa det iløpet av helga om jeg rekkerTurboen har også kommet seg til jetcarrier så den er i norge om 2-3 uker
![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Kan bare anbefale Tommy. Vi har vært hos han noen ganger å levert/hentet deler og pratet.
Jepp veldig koselig kar å snakke med, bor ikke mer enn drøye 2 timer unna han heller så jeg kommer til å kjøre over med delene selv isteden for å sende.
Han som tok seg av toppen på drifting bilen?
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Blir bilder så fort jeg har sveisa det inn igjen. Kutta det ut idag pga jeg ikke syntes det ble likt nok høyre siden![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Det er bra!Eit godt tegn på at du er nøye med jobbenAngåande den tectyl skrapinga, skjønner ikkje korleis du får det til
Går greit og få vekk tectylen hos meg, men har ikkje sjangs i hellvette og vaske det med verken withesprit, lynol eller rødsprit:s
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Har punkta det fast igjen nå. Nå er det 99.9% likt på begge sider
Ser iallfall likt ut i mine øyne:
Ang. Tectylen så hjelper det å få den opp i vugga så whitespriten blir hengende å trekker inn antageligvis. Det løste seg ialflall opp som bare det for meg, spraya det på med en gammel Is-Fjerner kanne.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Very nice mate!!!!
Fortsett det fantastiske arbeidet.
Ensom V70 Turbo
TakkerPrøve å få lukka igjen alt bakover idag
![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Da var det lukka på venstre side også.
Blir godt av plass til batteri og tørsump tank trur jeg![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)