Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 7 av 10 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 240

Tråd: Spettnils: 1994 Volvo 945, D5252T(V70TDi 97') Solgt

  1. #151
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er ikke noe justering på registeret på bilen din da
    Joda, men den motoren blir enten byttet ut, solgt, eller montert på gressklipper. i det siste tilfellet, skal jeg lære meg justeringa selv

    EDIT: jeg snakket om ventiltiming her, er vel ikke helt det tema var:d
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    blir veldigt bra detta
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  3. #153
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av spettnils Vis post
    Er VAG-5'er ja. Bilen har vel gått slik siden 2006-2007 en gang. Jeg kjøpte i mars '09. Nå var det lekasjer i alle retninger, og automaten var skikkelig sliten. Skifta olje 4 ganger på 2 uker på gir, og hver gang var olja metallisk..

    Så det blir manuell boks, og 2,5 eller 3" fra turbo, samt litt hissigere dyse-spisser i første omgang, så får vi se om det blir chipping senere Dårlig erfaring med den forrige
    ECU
    'en som var chippet dog.. Kuttet ladetrykk hele tiden.

    En kamerat av meg tok med seg sin v70TDI 98' til RICA ENGINEERING (i sverige) og fikk lodda inn chip med meget godt resultat. Han vart iallefall fornøgd med det.

  4. #154
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    En kamerat av meg tok med seg sin v70TDI 98' til RICA ENGINEERING (i sverige) og fikk lodda inn chip med meget godt resultat. Han vart iallefall fornøgd med det.
    Ja, jeg kan se for meg at det blir bra med skikkelig arbeid. Men om standaren på loddinga i den
    ECU
    'en jeg hadde står i stil med resten av arbeidet på bilen, er det forståelig at det ikke funka.
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  5. #155
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Ble ikke så mye bilder fra denne uka. Men så fikk jeg heller ikke til stort... Klarte og montere toppen da Her er det ferdig pussa og klar til montering



    Fikk forøvrig dysespissene fra Tyskland i går (fredag) Ble vel akkurat i underkant av 1000,- etter banken hadde overført pengene Bytter innmat og justerer opp dysene selv på jobben, greit når vi har dysetester.
    Sist endret av spettnils; 10/09/11 kl 23:08 Begrunnelse: Feil bilde nederst
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  6. #156
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    PENT Ingenting mer sexy en sprett reine motordeler
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. Takk mister-klæbu takket for denne posten
  8. #157
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    PENT Ingenting mer sexy en sprett reine motordeler
    Det er ganske deilig ja

    Ble forresten feil bilde nederst når jeg skrev innlegget. Er endret nå
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  9. #158
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    MÅTTE bare legge ut dette! Fant det på en av de gamle bildemappene på dataen!
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  10. Takk R.G, ArneR, mister-klæbu takket for denne posten
  11. #159
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått tilbake motoren fra MadsenBil på Verdal, register og dieselreim strammet og timet. Satser på at det er riktig
    Skal ikveld montere litt detaljer på motoren, bytte spissene på dysene og justere opp åpningstrykk til ungefär 190-195 bar

    Skal også prøve å få sandblåst bunnpanna ikveld, se om det er håp for å få sveiset den. Imorgen blir det sannsynligvis å hente svinghjul i Sverige
    Begynner og ta form nå, litt bedre motivasjon igjen
    Neste uke blir vel bilen med til Verdal for å sette inn motor og gir. Må desverre opp med M46'en for å legge ny silikon her og der, og skifte olje. Men det blir bra tilslutt!
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  12. #160
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Jeje.. Typisk nok var jeg for stressa når jeg sjekka om skimsene til dysene vi hadde på arbeid passet til dysene mine. De var for store.. Så da blir det å spore opp skims i morgen, og se om det er noe håp neste uke..
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  13. #161
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Går sakte forover dette.. Var i Järpen i går og hentet svinghjul fra en 740-diesel, i dag leverte jeg dysene til Steinkjer Elektrodiesel for om-skimsing, og bunnpanna ligger til oppsveising på Lafopa på Verdal. Var og kjøpte det siste av skruer for å få sammen dynamoen i dag, så den er ferdig. Fikk løsnet turbo fra manifold etter litt tjon for å varme muttra som satt fast. Skal gjøre litt senere i kveld også, men først er det kveldsvakt på jobb til 9 ikveld
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  14. #162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    143
    Antall takk

    Standard

    Vamec i Vanvikan sveiser også aluminium, både med mig & tig.
    Også evt. med pinnesveis med spesial pinner om det er helt håpløse legeringer i det som skal sveises.
    85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
    89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
    X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
    X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
    X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.

  15. #163
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Rune Vis post
    Vamec i Vanvikan sveiser også aluminium, både med mig & tig.
    Også evt. med pinnesveis med spesial pinner om det er helt håpløse legeringer i det som skal sveises.
    PR på gang, eh?
    Var nok like lett for meg og ha det på Verdal, når det er gangavstand fra arbeid bort dit Men hadde vært et godt alternativ viss ikke
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  16. #164
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette, og jeg må si du har lagt ned helt sykt mye arbeid i bilen, det står det respekt av..

    *Følge med videre.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #165
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Ser bra ut dette, og jeg må si du har lagt ned helt sykt mye arbeid i bilen, det står det respekt av..

    *Følge med videre.
    Takk for det! Alltid hyggelig og høre slikt
    Ja, har vel lagt ned en del arbeid. Broren min kondolerte kona mi som Volvo-enke nylig...
    Men men, det blir vel å være litt hjemme etterhvert
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  18. #166
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Mini-update: Går litt og stamper nå. Skulle gjerne bynt å fått både bilen hit og bunnpanna tilbake fra sveisinga. Byttet clutchkåpa på M46'en idag, og med skimset som sto på lagret fra før og dieselkåpa ble det for mye spenn på hovedakselen, så den går tregt. Må opp en runde til og endre skims. Problemet er at jeg ikke har flere løse skims.. Jeje, årn'ær sæ...

    Knota litt til rundt girboksen, og har idag laget kort girstang (og ja, jeg har brænd spænkings ny OD-girkule,knapp og symbolskive.. koster flesk og faen)
    Frykter at den ble litt for kort, tok bort ca. 5cm, så den nå er 23cm istedet for 28cm fra toppen til kula i bunn. Noen som har prøvd dette før?
    Mulig det blir å besøke hjemme en tur i mårra, og hente bilen

    Forøvrig henta jeg dysene fra Steinkjer Elektrodiesel i går, de sa at det jaggu var på tide å få bytta spissene Så nå er de ferdig justerte Ble desverre 500 dyrere enn om jeg hadde sendt dysene til Tyskland da.. Men men, her skal det bli skikkelig
    Sist endret av spettnils; 28/09/11 kl 23:40 Begrunnelse: Glemte noe
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  19. #167
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg endelig kommet meg hjem

    I mini-updaten skrev jeg om korting av girkule. Tror egentlig det ble passe lengde, og ryggesperra fungerer som normalt også. Pluss så ser det jo omtrent originalt ut



    Så tok jeg clutchkåpa av girboksen igjen. Hadde litt olje på lagrene ifront, fjernet skimset, la ny silikon og trakk til med 55NM (målte ut ca. moment på en annen kasse) Da ble den betraktelig bedre. Trakk jo med 1/2" trekker sist...


    Bunnpanna blir det vel en ekstra runde på. Var og hentet den igår, og måtte levere den tilbake til ytterligere bearbeiding idag. Sveisinga var veldig bra, men den har desverre for mye bøy etter knekken enda, så det må fylles betraktelig mye masse ennå.. På det værste er det 11mm fra bunnpanna til blokka. Bilder:





    Dett bildet viser hvor mye glippe det bli


    Ikveld passerte jeg 8 uker siden jeg sist kjørte bilen før demontering, og begynner virkelig å ha lyst til å få den ferdig...! Synd alt skal drøye ut sånn, og at alt må ta 2 eller 3 runder for å bli bra Men det blir tilslutt

    Kan også nevne at jeg har tegnet opp et eget kobl.skjema for OD-systemet, og skal prøve å få lagt ut en liten skisse av hvordan jeg skal ha det
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  20. #168
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Herregud for et pjesk du har hatt med bilen, men bra at ting begynner å løse seg da! Beundrer pågangsmotet ditt, og ønsker deg lykke til med alt! Følger med videre.
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

  21. #169
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Straydog Vis post
    Herregud for et pjesk du har hatt med bilen, men bra at ting begynner å løse seg da! Beundrer pågangsmotet ditt, og ønsker deg lykke til med alt! Følger med videre.
    Alltid godt å få sånne tilbakemeldinger! Takk for det
    Har nå scannet inn koblingsskjemaet over OD-systemet som jeg har tenkt å ha det. Jeg skal altså totalt kunne velge mellom å ha 4 gir (OD helt avslått), 5 gir (Vanlig OD-funksjon) eller 8 gir (OD kan brukes i alle gir)
    Når ryggelys aktiveres, skal et rele slå ut oppmatings-strømmen til OD-kretsen, samt at jeg skal ha en manuell bryter på oppmatinga. Dette må jeg ha fordi OD-en skal også kunne brukes i alle girene, og da slåes den ikke automatisk av når jeg tar den ut av gir. Om den funker kun i 4.gir eller alle girene styres av en knapp (5/8 girknapp på skjema) som gir gods via 4.gir eller direkte gods.
    Sist endret av spettnils; 02/10/11 kl 12:11
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  22. #170
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Hatt en rolig uke nå. Henta ny clutch idag; Trykkplate, lamell og utløserlager. Ser ut til at alt stemmer så langt Blir vel og montere siste bitene av motoren og sette sammen boks til helgen, og utover neste uke.
    Så nå står jeg vel og venter på bunnpanna.. Den har jeg en masse jobb med ennå da. Og bunnpanna må på før jeg kan løfte inn motor, for det er TRANGT under der
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  23. #171
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Her er det gjort mykje jobb gitt! Både av deg og forrige eigar, men er ikkje vanskeleg å sjå kem som har gjort mest/best Har den bunnpanna vore på motoren? For skjønnar ikkje heilt korleis det kan ha gått om den har vore så skeiv. Har du lite å gjere forresten sidan du lagar til powershift?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  24. #172
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Her er det gjort mykje jobb gitt! Både av deg og forrige eigar, men er ikkje vanskeleg å sjå kem som har gjort mest/best Har den bunnpanna vore på motoren? For skjønnar ikkje heilt korleis det kan ha gått om den har vore så skeiv. Har du lite å gjere forresten sidan du lagar til powershift?

    Hehe, er da en del arbeid lagt i bilen, av både bilbygger og meg.
    Bunnpanna har vært på bilen, men den hadde sprukket i en sveiseskjøt, pluss at den var fyllt med silikon og MegaMetal for å bli tett.:( (En JÆVLIG jobb å rengjøre!!)
    BP er ombygd for å passe over forstillinga, så tror delene stammer fra Audi-utgaven der motoren står langs-stillt. Men når den ble sveist opp, tror jeg ikke den ble spennt fast, så den har slådd seg litt. Men den var nærmere en halv cm skjev fra før. Vi får se hva som skal skje videre.

    Angående kort-stanga, så var det bare et innfall som skulle gå i all hast når jeg kjedet meg. Jeg har bodd i bobil ved jobben noen uker (pendler 15mil tilsammen hver dag) , så sto jeg bare og stampet og ikke visste helt hva jeg skulle ordne der og da. Også hadde jeg lyst til og ordne girstanga litt kortere Problemet var vel at min trang til at ting skal se "originalt" ut tok litt over, så derfor brukte jeg litt lang tid
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  25. #173
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Så botnpanna har vore juksa til for at den skulle vere tett ja. Seier no seg sjøl når ein ser på bildet ditt Eg tenkte ikkje på innkortinga, eg tenkte på at du skal ha så voldsomt med gir
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  26. #174
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Eg tenkte ikkje på innkortinga, eg tenkte på at du skal ha så voldsomt med gir
    Hehe, det er for at jeg kan Også har jeg mer variasjon å gå på om jeg skal trekke noe tungt, eller leke meg eller i det hele tatt
    Som oftest kommer den til og gå som vanlig M46, men er greit å ha mulighet til og få noen flere gir
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  27. #175
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Møtt enda en liten vegg i framgangen. Bunnpanna har kommet fra behandling runde 2, og viser seg og være 5mm for kort:( Lurer på hva jeg skal gjøre nå. Har ikke tatt opp tilfellet med firmaet, må vel det i morgen.
    Fikk fraktet 940'en til jobben på søndag, kjørte den på bilfrakter med Peugeot'en Det gjør jeg ikke igjen

    Bilen kan også bli vurdert solgt etter ferdigstilling, kommer litt ann på feelingen etter den er ferdig..
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

Side 7 av 10 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •