Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  103
Side 30 av 42 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 1032

Tråd: Henrik940's worklog - Volvo 940 1995! Påbegynt prosjekt T5

  1. #726
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Slitsomt å ligge på 3000 rpm i 120 km/t med 3.73 og
    enda mer irriterende og ligge på 3000rpm i 100.... 4.10 er til å styre unna Går litt finere å spinne i 3 og 4 gire ellers lite kurrant (for min del da )
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  2. #727
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Slitsomt å ligge på 3000 rpm i 120 km/t med 3.73 og
    Jeg har bare 4 trinns på bruksførtien min nå, og 3,31 det svarer til 3000rpm i 100km/t går fint det for min del

    Med M90 og 3,73 blir del vel ala 2500 elns i 5. @ 100km/t så ala 3000 @ 120 går fint for min del iaffal...flott med sugis da bruker nødvendigvis ikke mere suppe når man har 11:1 i komp
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. #728
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Fått litt forskjellig nå:

    3" V-band
    Solskjermer med lys på begge sider
    Taklys til AC
    Fjernstyring til sentrallåsen

    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. #729
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Da har snurra kommet



    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #730
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Flytter nok noe mere luft ja... Men tror du trenger H-profil Henrik
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #731
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Det åååårnær seg!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #732
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Originale rådene er H-profil de også

  8. #733
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Originale rådene er H-profil de også
    mere som "I" og en tynn en sådan
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #734
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Fått ordna oljetur og dreid oljeretur tapp som skal bankes i blokka
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  10. #735
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    OG begynt smått på eksosen!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  11. #736
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Fått ordna oljetur og dreid oljeretur tapp som skal bankes i blokka
    Håper/regner med det er "press-fit" da... at det ikke er en konisk sak du skal banke med hammer inn...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #737
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Det er pressfit ja Med o-ring
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #738
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Lager du en til meg også?
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  14. #739
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    litt skummelt å sette nyturbon sammen med den orginale, ville flytta den minst 3meter unna snarest. Er du riktig uheldig har nyturboen allerede slukt den gamle å kvernet den..

  15. Takk mister-klæbu, henrik940 takket for denne posten
  16. #740
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Det er kanskje like greit? Eller vokser turboen seg enda større av det så ser jeg ulempen
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  17. Takk mister-klæbu, henrik940 takket for denne posten
  18. #741
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Haha, sant det! Står trygyt på høytalern nå

    Har forresten fått sveisa V-band på lyddemperne, og flexirøret, takk til chrml der
    Også sveisa jeg 2" v-band på garretten (skal på nå snart, og stå på i vinter) og trakta fra 2 - 3"
    Sist endret av henrik940; 04/09/11 kl 20:48
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #742
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Prøve å få på Garretten i løpet av uka
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #743
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ok ***
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  21. Takk kjellt takket for denne posten
  22. #744
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Den er grei.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  23. Takk kjellt takket for denne posten
  24. #745
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Bynt å bytte til garretten og lage eksos Fått rivd den gamle turboen og eksosen, og montert turboen og bynt på downpipe
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  25. #746
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    hiv ut litt bidler og!spent på og sjå eksosbygginga
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #747
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Bilder kommer i mårra Glemte kamera i verkstedet
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  27. #748
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder, fått downpipe halvveis ned Resten i mårra!

    Jada, skal sette klemmene likt


    Downpipe






    Oljeretur tapper laget av Kjellt! Takker Skal på tess å skaffe o-ringer og slange i mårra

    Her blei det litt kuking, reducern blei alt for lang, og feil vinkel, blei litt rør i rør der, og litt svære glepper å tigge, men fikk det til Denne delen kommer heldigvis ned



    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  28. #749
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Selge en slik tapp?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  29. #750
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Litt bilder, fått downpipe halvveis ned Resten i mårra!

    Jada, skal sette klemmene likt
    http://i356.photobucket.com/albums/o...s/DSC05504.jpg

    Downpipe
    http://i356.photobucket.com/albums/o...s/DSC05503.jpg

    http://i356.photobucket.com/albums/o...s/DSC05499.jpg

    http://i356.photobucket.com/albums/o...s/DSC05498.jpg

    Oljeretur tapper laget av Kjellt! Takker Skal på tess å skaffe o-ringer og slange i mårra

    Her blei det litt kuking, reducern blei alt for lang, og feil vinkel, blei litt rør i rør der, og litt svære glepper å tigge, men fikk det til Denne delen kommer heldigvis ned
    http://i356.photobucket.com/albums/o...s/DSC05487.jpg


    Man ser at ting skjer hos folk som ikke holder på å flytte!

    MEN!.. hvilken gass er det du har sveisa med!? Skal da ikke se sånn ut med TIG på rustfritt Kan nesten se ut som om du har sveisa med aktiv gass (ala Mison 18 elns), eller har du bare brukt vanlig svartstål tilsats?

    Sånn! skal bli alle regnbuens farger (skal bli slike farger i alle fall selv om vi "noober" kanskje ikke akkurat får den "myntrekka" )

    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 30 av 42 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •