halloooen... har drevet å kosa meg stort med bilen nå og ikke stressa med noe videre modifikasjoner foreløpig! bare kjørt og kjørt å prøvd å finne oljelekasjen som er fra motorn... har demontert bunnpanna og skifta til flytende wurth pakning... noe som viste seg å være bortkasta i og med at lekasjen viste seg å komme fra oljetrykksgivern........ bortkasta kveld på bukken på jobb etter arbeidstid... men da har jeg nå fått prøvd det å!!
genialt å montere på noe slikt bare for å skru opp og løfte motor uten å demontere noe særlig. skrudde av muttrene for motorfeste under traversen å så var det bare å løøøfte opp.... genialt verktøy!
rengjort og ordna klar for wurth pakningsmasse istede for normal pakning. dumt den originale egentlig viste seg å være tett da... menmen... glemte å ta bilde av pakning og tuben så man ser hva det var for typ...
skifta samme dag ut de bakre skruene + mutter på bakakseln for momentstagene da jeg håpet at det var en slakke der jeg kunne redusere. var 0,5mm forskjell på ny og gammel bolt... de framre ble ikke byttet, for der var den nye bolten 1-2mm tynnere enn den 30 år gamle......... får se hva det blir gjort med den biten etter hvert nå.
ellers fant jeg i de originale verkstedbøkene veiledning hvordan jeg skal få inn og ut taktrekket uten å ut med bakruta eller noe... så får vell sjekke med lakkerern om han vil ha taktrekket demontert ved utvendig lakkering og det som er rundt takluka eller om det går bra å montere det nå på forhånd.
den saken der på vindusviskerarma på undersiden av dashen har også bare falt rett av en dag her.... sliter litt med å få den på plass men virker som den bare er dytta rett på splinesen på motorn på undersiden??
ellers har jeg vært å samlet litt brytere og stuff til bilen så jeg kan begynne konverteringen til 7\900 brytere i dashen med litt flere funksjoner enn de monsterstore enfunksjonsbryterene til 200 serien
ser her på siste bildet den bryteren til venstre er den jeg skal koble opp til Nightvision på ryggekameraet + opp og ned på den elektriske solgardina bak etter hvertpraktisk. normal dimmebryter til høyre...
så det er det som har skjedd den siste tiden nå da... ikke det helt store, bare småtingventer da på 19t turbo''n så får ikke gjort stort mer spennende før den tid!
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
jasså, er det hos deg alle bryterne i trøndelag har tatt veien?
si fra hvis du vil kvitte deg med ekstralysknapp med grønn lampe![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Kjøpt deg 19T enda? Ellers vet jeg av en som nesten ikke er brukt.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Møtte noe som ligna på denne bilen i Haakon 7's gate for en liten time siden. Virka som føreren trodde Street legal dragracet foregikk ikveld, og ikke for 1 uke siden. :P
hæ? bortover der? kjørte jo bare 50 der jomen fra cageball treninga derrimot
der gikk det friskt for seg
19t turbon er forresten underveis fra Turbomec
Kevin: fare for at jeg kommer over når jeg har fått tak i 19T + div småtingspent jeg også, for den der råttne gamle 900 16V din går uforskamma godt til å være "utrimma" 16v sugis... skjønner ikke at ingen tar deg... men så er det som vi begge sier: føreren har 85% å si for resultatet... spørs om man kan å bruke maskineriet
![]()
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
hehe ohjess it was
det lekker litt fra retur på turbo på selve turbon, derfor jeg smekka til og kjøper 19T nåså blir vell borte vekke når den er mottatt tenker jeg
skjønner ikke hvilken bil du satt i men? kjørte fra to kollegaer i en opelskropel på tur hjem
leika meg litt med de...
allright. så ikke den heller jeg tror jegfokuserte på det foran meg
![]()
hehe mange som kjører andre drittbiler ja ;p hehe men greit å ha litt forskjellig uansett da. er en noooget feit ford escort cosworth med centerbolt felger en kollega har også. hinnsides pen å se til!!så det er nok en god del bilentusiaster som jobber her ja!! godt er det!
19T turbon er snart framme i postkassa mi + ekte bosch -558 dyser er også underveis. på tide å finne fram 3" LMM jeg har liggende og bygge om litt mer så jeg får K&N filteret rett ut i grillen på sida der kanskje da![]()
Escorten til Kjetil er ikke dum nei.![]()
den er ikke dummen nei! strøkent gjennomført, men jeg skal ta meg en runde med han etter hvert og vise han litt rundt skinnpleie, for setene har tegn etter aktiv bruk en god stundsort skinn bør se topp ut i en så strøken bil
http://forum.vccn.no/showthread.php?p=410842#post410842
henter meg 19T turbo i morgen nå![]()
lite svar å få på spm man stillerjaja
dagens crusing til svenskegrensa gikk strålende fint
greit med stasj på tur tilbake
NY 19T turbo tilpasset FK\FT fått i hus, bare å vente på siste pakning eller annen returordning på oljen nå + bestille andre chiper og få dysene sine så blir dette sikkert veldig moro!
Dremel maskina er foresten allerede teste på metallplate i sikkert ca samme tykkelse som panseret, så om alt går som det skal så blir det å montere Evolve luftinntakene i morgen nåfår i alle fall legge på å teste ca hvor jeg vil ha de å vurdere bildene litt før kapping
![]()
1
2
3
4
5
6
hvilken av disse posisjonene er finest tro... å nei... det er ingen grunn til å skrive kommentarer om at det er finest uten.. jeg har kjøpt de fordi de skal på![]()
syns alternativ 1 og 4 så best ut![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
siste bildet såg greidest ut etter min meining..
nr. 5 er kanskje best med tanke på turbolufting.. så best ut og![]()
siste bildet, hvis du skal ha de, hev heller panseret
blir penere enn evolve gitterene hvertfall..