Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 27 av 115 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #651
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av thune Vis post
    veldigt fin. er den senka eller?
    Bilen er nok senket
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  2. #652
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Alt som er gjort med bilen står i første post..
    Men ja, den er godkjent senket 40/40 med 35mm kortere dempere

  3. #653
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Alt som er gjort med bilen står i første post..
    Men ja, den er godkjent senket 40/40 med 35mm kortere dempere
    akkurat som min deilig å kjøre med de kortede demperne ja
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  4. #654
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har clubsport på min, men kunne godt tenkt meg å hatt coilovers, eller racing dempere bak!
    Men det får bli på ett eventuelt banebil prosjekt

  5. #655
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #656
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Legger ut bilde av åssen LMM min så ut inni.. Lettere rasert kan man vell si



    Ladetrykk er en fin ting, begge nettingene på LMM var blåst i filler, den lille strengen inni LMM hadde klart seg, rensket den opp å prøvde å kjøre igjen men ingen bedring.
    Kan være LMM har fått en skade på ett eller annet vis. Får prøve med en splitter ny -012 å se. Skal også nå bygge ladetrykksstyring på bilen, bytter 1,6 bars fjæra i WG til ei slapp 0,5 bar fjær, og kjører mottrykk i toppen av WG så kan jeg justere opp trykket via en pysventil satser på litt raskere spool også da.

    Er det noen her som vet hvilke gjenger det er i toppen av HKS kopi 50mm modell 1 wastegaten? Fant ingen nipler som passet..

  7. #657
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Gjengene er de samme som de som står i innsuget, 1/8" npt..

    Sjekket det istad faktisk, og de passer gull..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. #658
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Prøvde faktisk forsiktig med en nippel fra ett volvo innsug, men følte den ikke passet så godt, men kan jo være det var litt dårlige gjenger bare. Må uansett skaffe meg en 90 graders nippel til å ha i det store hullet på toppen av wastegaten. Finner sikkert noe på Tess.

    Se her, blir dette riktig ?



    1. Fra innsug (slik er den i dag)
    2. Kommer ut fra pysventil som er koblet videre til innsug
    3. Skal den blendes eller beholdes åpen ?

    Kan noen som har greie på dette bekrefte om jeg har forstått det riktig og hva jeg skal gjøre med nummer 3?

  9. #659
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    1. Fra innsug (slik er den i dag)
    2. Kommer ut fra pysventil som er koblet videre til innsug
    3. Skal den blendes eller beholdes åpen ?

    Kan noen som har greie på dette bekrefte om jeg har forstått det riktig og hva jeg skal gjøre med nummer 3?
    Slik som det er på min såfall:
    1= Henter jeg fra kompressorhuset på turboen, altså den som åpner wgn
    2= Kjører jeg mottrykk inn på wgn!
    3= denne er blindet på minsåfall, kan juster fjøra litt på denne, siden den er gjenget igjennom til fjøra
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  10. #660
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ser plutselig at du har modell 1, da ble jeg litt usikker gitt.. På modell 2 som jeg har passer den helt 100% ihvertfall..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  11. #661
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Slik som det er på min såfall:
    1= Henter jeg fra kompressorhuset på turboen, altså den som åpner wgn
    2= Kjører jeg mottrykk inn på wgn!
    3= denne er blindet på minsåfall, kan juster fjøra litt på denne, siden den er gjenget igjennom til fjøra
    Har ikke noe uttak på kompressorhuset mitt, derfor jeg satt den på innsuget

  12. #662
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Ser plutselig at du har modell 1, da ble jeg litt usikker gitt.. På modell 2 som jeg har passer den helt 100% ihvertfall..
    Ja da kan det nok godt være at den er annerledes ja. Hvis noen vet hvilke gjenger det er så si ifra!

  13. #663
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jeg har heller ikke noe nippel på kompressorhuset, så jeg satte slangen på en nippel som originalt går til kullfiltertanken under skjermen, dette er før spjeldet. Har det forresten noe å si om den er koblet dit ift. i plenum?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #664
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    J Har det forresten noe å si om den er koblet dit ift. i plenum?
    det eneste blir jo at det hentes "friluft" og vill gå litt mer ujevt siden lmm registrerer lufta, så blir den borte på tur til sylinder!
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  15. #665
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Hentes friluft? Forklar gjerne litt mer?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  16. #666
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Men hvis noen vet hvilke gjenger det er i lokket på HKS kopi model 1 50mm wastegaten, let me know

  17. #667
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Har søkt litt nå, og det virker som at hks (som den eneste produsenten) bruker 1/8" BSP gjenger til nipler. Da er det ikke rart at NPT virket litt løs..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  18. #668
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Eventuelt kan jeg jo skru av lokket å ta det med meg til Tess så får jeg riktig

    Så da kjører jeg fra innsug via pysventil på det store hullet og blender det lille i midten?

  19. #669
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har litt deler som ligger inne til bestilling nå, f.eks ståldrev til veiva og alu reim hjul, skikkelig pysventil, div slanger, nipler og pakninger, reg.reim, 82graders termostat, 3" rustfri lyddemper ++

    Neste som skal gjøres med bilen er å få satt inn slappere fjær i wastegaten (0,5bar elns) og lagt opp ladetrykk styring + sveise inn en ekstra potte under bilen. Er på reisejobb så vi får se når det skjer noe igjen

  20. #670
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Litt gøy med over 30.000 visninger Men rart det ikke er noen spørsmål?

  21. #671
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Litt gøy med over 30.000 visninger Men rart det ikke er noen spørsmål?
    datasprut snart?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  22. #672
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Litt gøy med over 30.000 visninger Men rart det ikke er noen spørsmål?
    Er jo somregel innom å bare glaner vettu

  23. #673
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    spørsmål da:
    Har du oppnådd 300hk, som oppsettet er til?
    Planer om benking? hadde vært gøy med resultater på papir
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  24. #674
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har tenkt på datasprut en stund nå, å har veeeldig lyst
    Noen som har erfaring med KMS datasprut?

    Nei har ikke hatt bilen på rulla med nye motoren, det kommer nok etterhvert, driver enda å tester litt å sånn.

  25. #675
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Innlegg
    138
    Antall takk

    Standard

    Grooom bil Får lyst til å bygge motor jeg å når jeg ser motorrommet ditt
    [x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler
    [x]97 Chevrolet Tahoe 6.5
    [x]88 Toyota Hilux
    [x]97 Volvo V70 T5 AWD
    [x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler

Side 27 av 115 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •