Alt som er gjort med bilen står i første post..
Men ja, den er godkjent senket 40/40 med 35mm kortere dempere![]()
Har clubsport på min, men kunne godt tenkt meg å hatt coilovers, eller racing dempere bak!
Men det får bli på ett eventuelt banebil prosjekt![]()
Dette blir bra![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Legger ut bilde av åssen LMM min så ut inni.. Lettere rasert kan man vell si
Ladetrykk er en fin ting, begge nettingene på LMM var blåst i filler, den lille strengen inni LMM hadde klart seg, rensket den opp å prøvde å kjøre igjen men ingen bedring.
Kan være LMM har fått en skade på ett eller annet vis. Får prøve med en splitter ny -012 å se. Skal også nå bygge ladetrykksstyring på bilen, bytter 1,6 bars fjæra i WG til ei slapp 0,5 bar fjær, og kjører mottrykk i toppen av WG så kan jeg justere opp trykket via en pysventilsatser på litt raskere spool også da.
Er det noen her som vet hvilke gjenger det er i toppen av HKS kopi 50mm modell 1 wastegaten? Fant ingen nipler som passet..
Gjengene er de samme som de som står i innsuget, 1/8" npt..
Sjekket det istad faktisk, og de passer gull..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Prøvde faktisk forsiktig med en nippel fra ett volvo innsug, men følte den ikke passet så godt, men kan jo være det var litt dårlige gjenger bare. Må uansett skaffe meg en 90 graders nippel til å ha i det store hullet på toppen av wastegaten. Finner sikkert noe på Tess.
Se her, blir dette riktig ?
1. Fra innsug (slik er den i dag)
2. Kommer ut fra pysventil som er koblet videre til innsug
3. Skal den blendes eller beholdes åpen ?
Kan noen som har greie på dette bekrefte om jeg har forstått det riktig og hva jeg skal gjøre med nummer 3?
Ser plutselig at du har modell 1, da ble jeg litt usikker gitt.. På modell 2 som jeg har passer den helt 100% ihvertfall..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Jeg har heller ikke noe nippel på kompressorhuset, så jeg satte slangen på en nippel som originalt går til kullfiltertanken under skjermen, dette er før spjeldet. Har det forresten noe å si om den er koblet dit ift. i plenum?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Hentes friluft? Forklar gjerne litt mer?![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Men hvis noen vet hvilke gjenger det er i lokket på HKS kopi model 1 50mm wastegaten, let me know![]()
Har søkt litt nå, og det virker som at hks (som den eneste produsenten) bruker 1/8" BSP gjenger til nipler. Da er det ikke rart at NPT virket litt løs..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Eventuelt kan jeg jo skru av lokket å ta det med meg til Tess så får jeg riktig
Så da kjører jeg fra innsug via pysventil på det store hullet og blender det lille i midten?
Har litt deler som ligger inne til bestilling nå, f.eks ståldrev til veiva og alu reim hjul, skikkelig pysventil, div slanger, nipler og pakninger, reg.reim, 82graders termostat, 3" rustfri lyddemper ++
Neste som skal gjøres med bilen er å få satt inn slappere fjær i wastegaten (0,5bar elns) og lagt opp ladetrykk styring + sveise inn en ekstra potte under bilen. Er på reisejobb så vi får se når det skjer noe igjen![]()
Litt gøy med over 30.000 visningerMen rart det ikke er noen spørsmål?
spørsmål da:
Har du oppnådd 300hk, som oppsettet er til?
Planer om benking? hadde vært gøy med resultater på papir![]()
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
Har tenkt på datasprut en stund nå, å har veeeldig lyst
Noen som har erfaring med KMS datasprut?
Nei har ikke hatt bilen på rulla med nye motoren, det kommer nok etterhvert, driver enda å tester litt å sånn.
Grooom bilFår lyst til å bygge motor jeg å når jeg ser motorrommet ditt
![]()
[x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler
[x]97 Chevrolet Tahoe 6.5
[x]88 Toyota Hilux
[x]97 Volvo V70 T5 AWD
[x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler