Heisann..
Jeg har hatt tråd om bilen min flere ganger før, men div ganger så har den blitt borte.
Prøver å blåse liv i den igjen
først noen bilder:
Bildet ifra IPD:
Sørlandstreffet 2007?
Maskinist
Bilen ble kjøpt i 2000 av ei dame som hadde vært eier av bilen siden ny,
jeg er da altså eier nr.2. Den hadde da gått i underkant av 79000km.
Motor:
Vinteren 2005/2006 gikk jeg i gang med et motorbygge.
Bytte av motor ble foretatt da bilen hadde gått 159 000km.
Motoren er med korte trekk en rally nasjonal motor med noe lavere kompresjon.
B230F blokk som er boret til 2. overdim (96,6) (blir ny nå med 2,5l)
med lettet B21 svinghjul, zinter lamell med sachs trykkplate.
Den originale mekaniske bensinpumpa blir brukt med en filterking trykkregulator.
Topp: Det er en portet 531 topp med 48mm og 38mm rustfrie ventiler,
doble ventilfjærer, justerbart kamdrev, Kammen er jeg usikker på men den har et løft på 14,2mm.
Doble 48mm webere.
Komp. ligger på ca 11.7:1.
Eksos: Grenrøret er et 2,5” 4.2.1
Resten er JT 3”.
Bremsing: Den er bremset av Per Guldbransen i 2006 på rullende landevei.
Bremset 218,9hk din. og 245NM.
Detta var med standard stifttenning som fikk fjærflyt rundt 7000rpm.
Bruker en med halvgiver og faste lodd i fordeleren nå så skal klare en del mer.
Drivlinje:
Bruker bare m45 kasser og kommer til å montere en snillere chlutch for å prøve å få dem til å holde litt lenger.
1031aksel med truetrac og 3,54;1?
Understell:
Fjærene er lesjøfors og skal vel senke 35mm, kappet en runde fremme og 2 bak.
Dempere foran er Monroe refleks. Bak er det bilstein rally.
25mm stabbstag fremme og bak, justerbare momentstag og panhardstag. Pollyforinger i alle stag.
Felger:
7*15” hvite revolution med 205/50/15
Bilen har stått inne på bukker i snart 3år uten motor pga. andre prioriteringer.
Motoren er ute pga bygging av ny blokk som blir 2,5l, den er jeg lovet ferdig i løpet av en måned.
Jeg har et håp om å få den i gang i løpet av sommeren og kommer til å pusle med litt småting på den frem til motoren kommer.