Volvo 240 classic 1992
xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
x Volvo 240 DL 1978
x Volvo 240 GLE 1988
x Volvo 240 GL 1984
Skikkelig gubbestil nå!
Haha, bare måtte!
hva er galt med 14" bak, takstativ og sleng? hehe...
Ser at bildet er tatt fra passasjersiden slettmyr
Volvo 240 1991 Turbo
Skrinlegger T5 planene inntil videre da økonomien ikke helt tilsier det..
Har bestilt ny kam nå også, KG sin kg2t, samt justerbart kamdrev, så regner med det blir mye bedre, mtp den feite blandinga jeg har
Har også fått en tikkelyd fra toppen trur jeg, men den kommer og går, så er ikke helt sikker på hva det er..
Har bestilt 30 raders ekstern oljekjøler med filterflytter også, samt elvifte,kommer vell løpet av 14 dager Må hive meg til å bestille nye dempere og foringer, viss jeg skal rekke Høsttreffet på ACR..
Selvfølgelig måtte det bli et motorhavari denne sommeren også, er helt fri for komp på sylinder 4, og det her skjer rett etter jeg har henta meg ny kam! Fikk et mystisk kutt på ca 5000rpm, virka som det kunne vært tomt før bensin ellerno.. Men må mote meg opp å få operert opp motoreren, kan være toppakninga og, men da skulle det gitt litt utslag på måleren, mistenker at et stempel har takka for seg :(
Blir ikke noe acr i år heller da...Ergelig
surt, får håpe d e toppakninga da! *bank i bordet*
har du kjørt den etter smellen, å hjem, eller var d full stopp? innmat... ja der har du kostbare greier..
Dette va leit :/ Får hive dæ i skruinga Har noen Et stempel tilovers. Uviss tilstand men trur dem e bra Sånn viss du treng
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Ja er kjempefornøyd til nå, litt høy bake syns jeg, men satser på null bladfjør å coilover til neste sommer, er jo vinter her nord om 1 måned men sperrer lett og når jeg vill..
neida, kjørte 100 m... Ska skru opp imorgen og titte!
Jepp, slikt skjer har heldivis 3 eller 4 stempel fra forrige fk-motor
Tips: Drit i coiloverene. Det er noe drit å ha på den bakstillinga i min erfaring, bare hatt trøbbel. Bruk original bladfjør til original høyde (uten nivåmat) og sveis justering på den der den ligger an.
Da sparer du deg for MYE kødd og bilen blir mye bedre å kjøre . Da kan du bruke Bilstein Sprint dempere og.
Demonterte toppen idag og fant raskt ut va problemet var! Trudde først at det va brent hull i stemplet, men det var det ikke!
Slik som dere ser, så har den ene innsugsventilen kilt seg, fant også 2 småe ubetydelige merker på stemplet. Det som må ha skjedd er at når bilen ikke fikk bensin på høyt turtall, at kuttet har forårsaket at ventilen bøyde seg og stemple nådde tak i ventilen og den lagde 2 merker... og deretter kilte ventilen seg i toppe og forårsaket konstant null komp
Ny toppakning og alt av tetninger blir bestilt hos volvo i morgen tidlig tar kammen samtidig og Bruker bare gamle toppen fra den forrige havarerte motoren..
Bra det ikke var verre en det snart på veien igjen da?
Volvo 240 classic 1992
xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
x Volvo 240 DL 1978
x Volvo 240 GLE 1988
x Volvo 240 GL 1984
Fått den på hjula igjen? Såg for meg en brent ventil jeg og framfor stempel, men bra du slapp enda billigere og greiere unna da
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ja har du fådd den på veien?
Eller koser du deg bare med nybiln? :P
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Ja er sjeleglad for at det ikke var verre! Har ikke fått den på veien enda..feriemoodus, men har levert inn toppen for shimsing av ny kam i dag hos Varghaugen motor, så får den tilbake i morgen, og satser på å få den sammen løpet av kvelden eller neste dag, skal montere oljeflytter og kjøler som har ankommet også kommer større update i morgen
hehe 145'n har blitt kappa og fått skikkelig stuk, så den koser jeg meg med
UPDATE
Tok litt tid før jeg kom med update!
Har fått bilen på veien..
Her har dere synderen! Ser hvor bøyd ventilen er etter møte med stemplet.
Topp kom av ganske tjapt, er en fryyyd med stålomspunnet oljeslange, istendenfør org oljerør
Hadde toppen inne hos Varghaugen motorservice og fikk shimsa kammen skikkelig, samt nye ventiltetninge
Justerbart kamdrev i samme slengen !
Laga meg målerholder i luftdysene også, afr, turbotrykk, oljetrykk og oljetemp ! Var bare å koble giverne rett i filterflytteren jeg bestilte fra e-bay, er nå tett enda faktisk
Fjerna org slurevifte og satt på elvifte. Fulgte også med 30 raders oljekjøler med "oljekjølingskittet"...
Satt filterflytteren rett ved dynamoen, slangene passet perfekt hit også, blir nais og skifte olje nå
30 raderen festa jeg bare på undersiden av dekslet som står org over intercooler (ac-cooleren altså)
Elvifte montert, myyye bedre plass nå har bare midlertidig kobla opp bryter inn i kupeen, av å på bryter, litt tungvint men men.
Fiksa meg også en 850 ekspansjonstank da den andre smelta under acr, kommer litt mer unna turbo og varme !
Stilte ned turbotrykket i samme slengen når alt var av, til 1 bar. Bilen går enda bedre nå på 1 bar enn 1.5 Viste ikke at kammen skulle gi så mye merkar økning.. Skal stille opp til 1.5 eller lignede når jeg får stilt inn kamdrevet skikkelig Hvordan skal dette gjøres? teste 100-150 osv? hva som går raskest osv?
flotte greier! e det nå innkjøring på kammen?
e du klar tell mo nu da? d e ikke æ, har ikke fått tak i lammeller enda, så da blir d festival antar æ.
e d ikke litt ugunstig med en varm oljekjøler på framsia coolern? det ser nu ikke ut tell å vær så mye styr å eventuelt flytte den da om du finner ut du ska gjør d,
har fixa ny stikkaxling btw. men blir vell å trenge flere, om du hører om noen.
film er enda bedre enn bilder btw
§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)
Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd/innlegg slettes.
Sist endret av volvoRsport; 12/08/11 kl 10:48
Jepp er innkjøring på ca 50-100 mil, har kjørt 60 siden mandag, så er nokk innkjørt til nå da Nei blir ikke mo-kjøring, har ikke penger til det, så blir bare tilskuer
Nei trur det går bra med kjøleren framfor, er meget god sirkulasjon under huven, og framfor, men får se hva som skjer i framtiden! bra at du har fixa deg, har du klar volvoen til neste helg da?