Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  91
Side 24 av 44 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 1099

Tråd: Kalsn's 940 TURBO Godkjent med B5234T T5!

  1. #576
    Registrerte brukere timmie sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Fauske>Nordland>Norway
    VCCN medlemsnummer
    2805
    Innlegg
    98
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    hehe, neida det sjønte jeg jo nei for jeg lurte på om noen andre viste va som kunne forårsake det, mtp at den står konstant på kvart, vet ikke helt hvordan målegiveren funker nede i tanken
    Min tankmåler var låst 1mm under hall tank en god stund.. da var målerøret gått i 2 biter nede i tanken, slik at flottøren/målerne ble stående fast..
    Volvo 240 classic 1992
    xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
    x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
    x Volvo 240 DL 1978
    x Volvo 240 GLE 1988
    x Volvo 240 GL 1984

  2. #577
    Registrerte brukere Slettmyr sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.403
    Antall takk

    Standard

    Skikkelig gubbestil nå!

    Haha, bare måtte!

  3. #578
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    hva er galt med 14" bak, takstativ og sleng? hehe...
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  4. #579
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    - sleng
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #580
    Registrerte brukere bxuxn sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Ser at bildet er tatt fra passasjersiden slettmyr
    Volvo 240 1991 Turbo

  6. #581
    Registrerte brukere Slettmyr sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.403
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bxuxn Vis post
    Ser at bildet er tatt fra passasjersiden slettmyr
    Hehe ja faktisk, joakim (mik4oj) som sto for fotograferingen

  7. #582
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Skrinlegger T5 planene inntil videre da økonomien ikke helt tilsier det..
    Har bestilt ny kam nå også, KG sin kg2t, samt justerbart kamdrev, så regner med det blir mye bedre, mtp den feite blandinga jeg har
    Har også fått en tikkelyd fra toppen trur jeg, men den kommer og går, så er ikke helt sikker på hva det er..
    Har bestilt 30 raders ekstern oljekjøler med filterflytter også, samt elvifte,kommer vell løpet av 14 dager Må hive meg til å bestille nye dempere og foringer, viss jeg skal rekke Høsttreffet på ACR..
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  8. #583
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Selvfølgelig måtte det bli et motorhavari denne sommeren også, er helt fri for komp på sylinder 4, og det her skjer rett etter jeg har henta meg ny kam! Fikk et mystisk kutt på ca 5000rpm, virka som det kunne vært tomt før bensin ellerno.. Men må mote meg opp å få operert opp motoreren, kan være toppakninga og, men da skulle det gitt litt utslag på måleren, mistenker at et stempel har takka for seg :(
    Blir ikke noe acr i år heller da...Ergelig
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  9. #584
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    surt, får håpe d e toppakninga da! *bank i bordet*

  10. #585
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEPS Vis post
    surt, får håpe d e toppakninga da! *bank i bordet*
    jepp, blir ikke satt i sammen orginal innmat nå, så fram så at man ikke tar ei hurtigløsning og det bare er et stempel som trengs å byttes (vill ha den klar til acr!! )
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  11. #586
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Fornøyd med multilinken da?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  12. #587
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    har du kjørt den etter smellen, å hjem, eller var d full stopp? innmat... ja der har du kostbare greier..

  13. #588
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Dette va leit :/ Får hive dæ i skruinga Har noen Et stempel tilovers. Uviss tilstand men trur dem e bra Sånn viss du treng
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  14. #589
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Fornøyd med multilinken da?
    Ja er kjempefornøyd til nå, litt høy bake syns jeg, men satser på null bladfjør å coilover til neste sommer, er jo vinter her nord om 1 måned men sperrer lett og når jeg vill..

    Sitat Opprinnelig postet av JEPS Vis post
    har du kjørt den etter smellen, å hjem, eller var d full stopp? innmat... ja der har du kostbare greier..
    neida, kjørte 100 m... Ska skru opp imorgen og titte!

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Dette va leit :/ Får hive dæ i skruinga Har noen Et stempel tilovers. Uviss tilstand men trur dem e bra Sånn viss du treng
    Jepp, slikt skjer har heldivis 3 eller 4 stempel fra forrige fk-motor
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  15. #590
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Ja er kjempefornøyd til nå, litt høy bake syns jeg, men satser på null bladfjør å coilover til neste sommer, er jo vinter her nord om 1 måned men sperrer lett og når jeg vill..
    Tips: Drit i coiloverene. Det er noe drit å ha på den bakstillinga i min erfaring, bare hatt trøbbel. Bruk original bladfjør til original høyde (uten nivåmat) og sveis justering på den der den ligger an.

    Da sparer du deg for MYE kødd og bilen blir mye bedre å kjøre . Da kan du bruke Bilstein Sprint dempere og.

  16. #591
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tips: Drit i coiloverene. Det er noe drit å ha på den bakstillinga i min erfaring, bare hatt trøbbel. Bruk original bladfjør til original høyde (uten nivåmat) og sveis justering på den der den ligger an.

    Da sparer du deg for MYE kødd og bilen blir mye bedre å kjøre . Da kan du bruke Bilstein Sprint dempere og.
    aha såppas ja, ja hadde tenkt deg å spørre deg hvordan det funka på din, men slapp Ja får se hva jeg gjør, nå skal jeg først rive ut motoren, sist gang tok jeg bare ut motoren, likegreit å ta girkasse i samme sleng? ende opp med "bøyd" clutchlamell sist!
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  17. #592
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Demonterte toppen idag og fant raskt ut va problemet var! Trudde først at det va brent hull i stemplet, men det var det ikke!
    Slik som dere ser, så har den ene innsugsventilen kilt seg, fant også 2 småe ubetydelige merker på stemplet. Det som må ha skjedd er at når bilen ikke fikk bensin på høyt turtall, at kuttet har forårsaket at ventilen bøyde seg og stemple nådde tak i ventilen og den lagde 2 merker... og deretter kilte ventilen seg i toppe og forårsaket konstant null komp
    Ny toppakning og alt av tetninger blir bestilt hos volvo i morgen tidlig tar kammen samtidig og Bruker bare gamle toppen fra den forrige havarerte motoren..
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  18. #593
    Registrerte brukere timmie sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Fauske>Nordland>Norway
    VCCN medlemsnummer
    2805
    Innlegg
    98
    Antall takk

    Standard

    Bra det ikke var verre en det snart på veien igjen da?
    Volvo 240 classic 1992
    xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
    x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
    x Volvo 240 DL 1978
    x Volvo 240 GLE 1988
    x Volvo 240 GL 1984

  19. #594
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av timmie Vis post
    Bra det ikke var verre en det snart på veien igjen da?
    Jepp, har jo gammeltoppen også
    Skal hive i kg2t kammen nå som jeg har toppen ute, samt bytte tetninger ect!
    Fikk tak i toppakning, toppdekselpakning, eksospakninger og innsug idag tillegg! så er ikke lenge til, kan hende jeg trenger noe skims i tillegg
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  20. #595
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Fått den på hjula igjen? Såg for meg en brent ventil jeg og framfor stempel, men bra du slapp enda billigere og greiere unna da
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  21. #596
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Ja har du fådd den på veien?

    Eller koser du deg bare med nybiln? :P
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  22. #597
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Fått den på hjula igjen? Såg for meg en brent ventil jeg og framfor stempel, men bra du slapp enda billigere og greiere unna da
    Ja er sjeleglad for at det ikke var verre! Har ikke fått den på veien enda..feriemoodus, men har levert inn toppen for shimsing av ny kam i dag hos Varghaugen motor, så får den tilbake i morgen, og satser på å få den sammen løpet av kvelden eller neste dag, skal montere oljeflytter og kjøler som har ankommet også kommer større update i morgen

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Ja har du fådd den på veien?

    Eller koser du deg bare med nybiln? :P
    hehe 145'n har blitt kappa og fått skikkelig stuk, så den koser jeg meg med
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  23. Takk Marius Skau takket for denne posten
  24. #598
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    UPDATE

    Tok litt tid før jeg kom med update!
    Har fått bilen på veien..
    Her har dere synderen! Ser hvor bøyd ventilen er etter møte med stemplet.



    Topp kom av ganske tjapt, er en fryyyd med stålomspunnet oljeslange, istendenfør org oljerør



    Hadde toppen inne hos Varghaugen motorservice og fikk shimsa kammen skikkelig, samt nye ventiltetninge



    Justerbart kamdrev i samme slengen !



    Laga meg målerholder i luftdysene også, afr, turbotrykk, oljetrykk og oljetemp ! Var bare å koble giverne rett i filterflytteren jeg bestilte fra e-bay, er nå tett enda faktisk



    Fjerna org slurevifte og satt på elvifte. Fulgte også med 30 raders oljekjøler med "oljekjølingskittet"...



    Satt filterflytteren rett ved dynamoen, slangene passet perfekt hit også, blir nais og skifte olje nå



    30 raderen festa jeg bare på undersiden av dekslet som står org over intercooler (ac-cooleren altså)



    Elvifte montert, myyye bedre plass nå har bare midlertidig kobla opp bryter inn i kupeen, av å på bryter, litt tungvint men men.



    Fiksa meg også en 850 ekspansjonstank da den andre smelta under acr, kommer litt mer unna turbo og varme !



    Stilte ned turbotrykket i samme slengen når alt var av, til 1 bar. Bilen går enda bedre nå på 1 bar enn 1.5 Viste ikke at kammen skulle gi så mye merkar økning.. Skal stille opp til 1.5 eller lignede når jeg får stilt inn kamdrevet skikkelig Hvordan skal dette gjøres? teste 100-150 osv? hva som går raskest osv?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  25. #599
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    flotte greier! e det nå innkjøring på kammen?
    e du klar tell mo nu da? d e ikke æ, har ikke fått tak i lammeller enda, så da blir d festival antar æ.
    e d ikke litt ugunstig med en varm oljekjøler på framsia coolern? det ser nu ikke ut tell å vær så mye styr å eventuelt flytte den da om du finner ut du ska gjør d,
    har fixa ny stikkaxling btw. men blir vell å trenge flere, om du hører om noen.

    film er enda bedre enn bilder btw


    §16 Skriftspråk
    SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)
    Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd/innlegg slettes.
    Sist endret av volvoRsport; 12/08/11 kl 10:48

  26. #600
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEPS Vis post
    flotte greier! e det nå innkjøring på kammen?
    e du klar tell mo nu da? d e ikke æ, har ikke fått tak i lammeller enda, så da blir d festival antar æ.
    e d ikke litt ugunstig med en varm oljekjøler på framsia coolern? det ser nu ikke ut tell å vær så mye styr å eventuelt flytte den da om du finner ut du ska gjør d,
    har fixa ny stikkaxling btw. men blir vell å trenge flere, om du hører om noen.

    film er enda bedre enn bilder btw
    Jepp er innkjøring på ca 50-100 mil, har kjørt 60 siden mandag, så er nokk innkjørt til nå da Nei blir ikke mo-kjøring, har ikke penger til det, så blir bare tilskuer
    Nei trur det går bra med kjøleren framfor, er meget god sirkulasjon under huven, og framfor, men får se hva som skjer i framtiden! bra at du har fixa deg, har du klar volvoen til neste helg da?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

Side 24 av 44 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 23/01/12, 05:21
  2. 740 Godkjent med turbo
    By redline in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 02/02/11, 11:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •