Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 137 av 206 FørstFørst ... 37 87 127 135 136 137 138 139 147 187 ... SisteSiste
Viser resultater 3.401 til 3.425 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3401
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det er det jeg får opp på Autodata også. så det skal stemme, men det er som du sier, at det er ikke info om når pin 10 og 11 åpner for jordsignalet.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. #3402
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ja, trinn 2 har eg aldri fått til å slå inn, trur den eigentleg er berre i bruk ved AC. Eg har AC, men trur ikkje 240 ACen er kobla til motorstyringa på same måten som på 940.

    Men får ta å bytte tempsensor i toppen også.
    Virker som du kanskje har styringa til trinn 2 på trinn 1? Kan jo selvsagt være defekt tempføler til sprutet også men, denne er jo separat fra måler-føleren.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #3403
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Virker som du kanskje har styringa til trinn 2 på trinn 1? Kan jo selvsagt være defekt tempføler til sprutet også men, denne er jo separat fra måler-føleren.
    Neida, det vart sjekka fleire gangar, brukte også lampe på utgangen for å sjå om den trigga. Så reknar med trinn 2 først blir aktivert ved AC-bruk. Fyrer din på trinn 2?

    Men no vart det grusomt off-topic
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #3404
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Eneste jeg vet om på 240, er at den øker tomgangen litt når A/C kompressoren er igang.
    Den ledningen har jeg koblet meg innpå, og bruker som hurtigtomgang på vinterstid da jeg pleier la bilen stå å gå seg litt varm før jeg drar på jobb.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  5. #3405
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    off topic ja, men da ser jo Kodja hva han bør gjøre, og ikke gjøre Han har jo ikke mer enn 137 sider fra før
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #3406
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Neida, det vart sjekka fleire gangar, brukte også lampe på utgangen for å sjå om den trigga. Så reknar med trinn 2 først blir aktivert ved AC-bruk. Fyrer din på trinn 2?

    Men no vart det grusomt off-topic
    Har ikke fått montert elvifte på min, men det tvinger seg frem snart.. Tror trinn 1 har røket på S70en til Malin, den slår seg på for fullt når temperaturen nærmer seg rødmarkeringa og da går nåla ned igjen på et blunk. Så vil anta at trinn 2 skal koble inn hvis temperaturen blir høy nok. Det var visst vanlig at vifta kunne ryke på ene trinnet ifølge en mekaniker på Østli
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #3407
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    940 utan ac har kun 1-trinns vifte. 940 med ac har 2 trinns. Trinn 1 koblar inn når tempen blir for høg, men om det er jækla høgt er eg usikker på. Trinn 2 koblar inn når ac er innkobla.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  8. #3408
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    allright da har vi kartlagt nok her inne tror vi sier stopp for viftestyring nå

  9. #3409
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?p=364938#post364938
    dekkspm.....

    har avtalt kjøp av "komplett" elmotorsats til takluka fra en kar i statene nå... og snart er pansergitter fra Evolve\Elevate bestilt også

  10. #3410
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    det pansergitret du skal bestille, hvordan ser det ut? nyskjerrig
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #3411
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    det pansergitret du skal bestille, hvordan ser det ut? nyskjerrig


    slik ser det ut akkurat passe diskret til at det kanskje blir fint også med sort deksel over til regnværsdager og vinterstid så det ikke kommer for mye dritt nedi

  12. #3412
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    hmm, kan bli stlig det så for meg et slikt svææært et
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  13. #3413
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.741
    Antall takk

    Standard

    Så egentlig for meg et stort et jeg å men kan bli bra med noen små

  14. #3414
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe vet jeg er litt extrem til tider... men på en 242 går det ikke med noe svært! synes det er forferdelig med svæææære hull i panseret... i alle fall når de ikke har noe måte å bli dekt over uten at det ser merkelig ut når været ikke er bra og bilen må\skal brukes alikevell...
    men med disse så blir det en fin balansegang tror jeg
    enten setter jeg på et over\rundt luftfilteret bare og selger det andre, eller et symetrisk montert på begge sider av panseret, eller ett over luftfilteret på 242n og et på 945n... den sliter i alle fall med varmen... koster meg 1300kr for 2 pansergitter med deksel nå sånn ca. realcar skal ha over 2000kr for ETT!!!! så mye bedre å bestille direkte fra kildene når andre plasser skal overprise noe så desperat!! sendte realcar en mail for en uke siden nesten og spurte om de tulla med prisen på ett gitter... fikk aldri noe svar!

  15. #3415
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    ville gått for 2 for å få en finere symetri
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  16. #3416
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    ville gått for 2 for å få en finere symetri
    litt tanken min også... men får se vil tro det ser best ut med en på hver side ja. fikk en litt finere pris på de når jeg bestilte to med deksel enn ett men dekslet fantes bare i sølv til begge sider så jeg nå... så får i verste fall lakke det sort når jeg får det.

  17. #3417
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Eller samme farge som bilen.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  18. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  19. #3418
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Enig med Mr.Crepsley i den ja. Litt mer cleant og anonymt, og funksjonabelt.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  20. #3419
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    kan hende dekslet får blåfarge da. men ikke ramma. den skal få bryte opp pittelitt for dumt å prøve å skjule gitteret også sånn, ser ut som man prøver på noe bortkastet istede for bare å vise det fram der det står


    taket er da limt oppi juhuuu! så nå skal det stå enda et par tre dager og tørke før det skal sveises fast i kanter og slikt tenker jeg gleder meg som en sankt bernhardshund med wiskyflaska under halsen til å kjøre med luka bak


    fikk på nye dynamoreimer i dag... men servoreim var håpløst... 918mm som er det dynamoreima er var for kort... og 1000mm var for lang.. og da står man vell ikke igjen med så mange forskjellige lengder lenger...?? må sjekke med kverneland i morgen om de har noe reim i mellom det der en plass...


    fikk på kjøleslangene i dag. men øvre var for kort, fra 940turbo kit'et, og ble skjøta på med et stålrør på 35mm diameter. slangene er egentlig 33-34mm og pga de er så stive så ble det tight nok ja... var så mye knott å skit rundt meg at det ble helt avglemt å ta bilder av slangene montert... kommer senere.

  21. #3420
    Registrerte brukere R-Sport sin avatar
    Medlem siden
    24. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard


    fikk på nye dynamoreimer i dag... men servoreim var håpløst... 918mm som er det dynamoreima er var for kort... og 1000mm var for lang.. og da står man vell ikke igjen med så mange forskjellige lengder lenger...?? må sjekke med kverneland i morgen om de har noe reim i mellom det der en plass...



    Kom innom meg i morgen. Jeg tror jeg har både 925, 940, 950 og 975 på lager.
    Håvard Aasland

    2011 Volvo V50 D2 Momentum med R-design styling og 18" Atreus

  22. #3421
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    For å få på dynamoreimane mine, så må eg av med hjulet til vasspumpa... Skulle hatt nokon lengre eg og
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  23. #3422
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Håvard: will do! først innom volvo da, må ha originale om de har det ;p hehe

    Agro: spørs om du må se over lengdene ja




    brrrr ble fornøyd ja!! sexy ass!!!

    edit:
    Goodyear EAGLE F1 Asymmetric 215/45 R17 91Y XL BSW asymmetric er bestilt! 4286,76 NOK kostet det ferdig fraktet fra dekkonline.com
    ble ikke Asymmetric 2 da det koster 300kr mer pr stk. og jeg er tross alt arbeidsledig så sparer der, men ble da i alle fall ikke linglonghongkongdekk til 600kr stk !!!!!!!! håper de er minst like gode som Eagle Ventura jeg hadde på 744n for noen år siden. de satt som støpt til og med utslitt tilstand!!

    el.motor til takluka er også kjøpt og betalt. sendes fra statene i dag eller i morgen.

    2 stk luftegriller fra elevate\evolve er også nå kjøpt og betalt og sendes asap håper jeg

  24. #3423
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    twinpipe = gromt!! :O ble da en fin stuss
    forresten..hva gjør du med hydrafelgene når nyfelga kommer ?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  25. #3424
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    twinpipe = gromt!! :O ble da en fin stuss
    forresten..hva gjør du med hydrafelgene når nyfelga kommer ?
    alle sexy jenter har to hull bak har de ikke?


    hydrafelgene legges i ei mørk bod og venter på vinterføre, så nei de skal ikke selges er vinterfelgene mine det der

  26. #3425
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Mulig det bare er meg men syns eksosen er litt skjeiv?

    Ellers er det en pen bil du har

Side 137 av 206 FørstFørst ... 37 87 127 135 136 137 138 139 147 187 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •