Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 131 av 206 FørstFørst ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 181 ... SisteSiste
Viser resultater 3.251 til 3.275 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

drev såvidt å så på hvordan jeg skal få hengt opp lyddempern... den bakre skruen der fikk jeg en liten ide for

plukka av fra 244caben til Volvo-Power de festene som lyddempern henger i og satte den også inn istede for skruen bare

og der har vi to fester på hver side for å henge opp en lyddemper. time will show hvordan det vil funke når vi begynner med eksosen, kanskje i helga...

Volvo-Power med sveiseapparatet i full sving på siste rest av tilpassingen av m90 travers.

mutter sveist inn slik at man kan skru fast gummiopphenget til girkassen med skruer fra oversiden.

slik ble det til slutt

ferdig grunna og lakkert før montering. skal når tider er kommet for demontering og lakkering sandblåse eller pusse den ned og lakkere opp skikkelig hele greia i ett. men dette får duge fram til da skal vi få bilen i drift snart

locktite +

lettet enkeltmassesvinghjul på ca 9kg fra KG Trimning +

sachs -763 trykkplate og diesel lamell +

tenningsmerke på riktig plass når motor står i Null mot veiv og opperom på svinghjulet står mot startern +

M90 H1 kasse som gikk på plass uten noe som helst problemer med plassen = gir og drivverk skrudd sammen
    mangler å montere girspake, og da snu og montere spacer riktig som den skal

noget slitt mellomakseloppheng men nytt er jo handlet inn og monteres etter hvert her nå

clutchpedal som er ferdig modifisert for hydraulisk clutch. fin byttehandel med en på forumet her. men åssen fikk du festa fjæra? er jo balletrangt under der og hvilken del av fjæra skal hvor inni der??

mmmm beistet står bare å prøver å komme seg ut på landeveien igjen off som jeg gleder meg til den dagen bilen er i drift igjen... savner å kjøre den :(

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Er det nytt svinghjul, eller et bearbeidet gammelt ett?

Hva kostet det?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

nytt\gammelt... det er nytt fra KG trimning, men om det er et bearbeidet gammelt ett vil jeg nok kanskje tro? tror det kosta 1800SEK står langt tilbake i tråden hva alt kostet da jeg fikk tak i det!

Registrerte brukere 16-ttr sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    M&R - Molde kommune
    Antall takk

Standard

Du må snu fjæren så den ligger og låser på baksiden av pedalen (ref. til siste bilde: den fjærarmen som peker nedover - må bak pedalen), plast hylsen står rett vei.

Når det gjelder montering:

Det vil forenkle jobben viss du tar ut de 2 skruene som holder pedal opphenget oppe ved venstre side på torpedoveggen (mot sikringene), du vil da kunne bøye ut litt den siden av braketten når det er nødvendig.

Fjærarmen som ligger imot den tynne skruen (med gummislange utenpå), må på motsatt side av skruen enn sånn det var originalt montert. Du legger fort merke til om den er på korrekt side, hvis den skyver pedalen bakover er den på feil side. Du må sette fjæren i spenn og montere skruen som holder hele pedalen samtidig, hvis ikke tror jeg det blir litt trøbbel å spenne den fjæren etterpå....

(Jeg tror også at jeg monterte skruen som holder pedalen ifra høyre siden så du får mutteren til skruen mot sikringene, dette pga pedalen flyttes et hakk opp. Men akkurat dette er jeg usikker på, hvis jeg finner et bilde av pedalen montert i bil så skal du få det tilsendt)

Lykke til =O)

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

takk for det! ja gjerne finn et bilde å send\legg inn her. skal prøve å få montert det på i morgen nå bilen blir stående av bukken pga v-p skal skifte girkasse på 944n sin og div

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da har viking chipen kommet også Viking EcoTrim sådan. som visstnok gir veiledende 180HK. så har jeg fått fjernet startsperren på den også så det er mulig å få noe reaksjon hehe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ordinær plassering og funksjon på en 240 med wire clutch.

løsnet den skruen som står i toppen der for å få litt mer bevegelse på ramma pedalene står på slik at jeg fikk inn den nye clutchpedalen på skrå og satte inn skruen fra høyresiden. kukete å få til men det gikk

usikker om det var slik du tenkte det 16-ttr? men den står litt i spenn der fjæra i alle fall mot en skrue med innbygd skive i så den ikke faller\sklir ut men tenkte du kanskje å bende hele fjæra Ned under den tversovern som går under der?

slik blir pedalen ferdig montert. må sette på gummi først her nå da

britisk Master med eget reservoar. rart disse ikke kommer med innebygd skrue? må ha en gjennomgående skrue + mutter for å montere dette nå sammen med den stålomspunne slangen til slaven

viste seg å være litt for trangt med original tynn bremsekraftforsterker sammen med master med beholder... så da måtte denne bort!

borte (og snart tittitt )

en tykk men smalere bremskraftforsterker fra 90 modellen til Volvo-Power ble donert!

ser det hadde vært sinnsykt fett med Polert forsterker også!!! men chrom er ikke helt min stil dessverre

både bremsemastern og forsterkern grunna etter en god puss

lakkert med matt sort lakk. skal bli litt finere enn skitten grå tenker jeg. ble en impulse å gjøre dette men blir mye bedre enn bare å skru på en skitten slik med en gang for å få det ferdig... tror det blir en grei detalj oppi motorrommet

thats it for today blir montering av dette i morgen og forhåpentligvis får vi ordna med eksosen også så vi ser hvordan og hva som må endres på slik at det blir handlet til uka nå.

Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Ser jo meget bra ut dette Øystein! Stå på videre

9. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

ser bra ut dette arbeidet likte den sorte bremsekraftforsterkern men når du skal lakere bilen? skal du da demontere hele sjiten igjen? eller bare "lakke rundt" ?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

bestemte meg når ombyggingen begynte at jeg skal bruke bilen med ny motor og gir i sommer fram til jeg får ny jobb så jeg ikke blacker meg i sommer men kan LEVE litt igjen før demontering begynner! så blir lakking i høst håper jeg så jeg ikke bruker ALL tid på å bygge/ demontere og slikt. men skal lakkes alt unntatt i cupe når den tid kommer ja. skal ikke lakkere ''rundt'' motor nei. den skal ut først ja
    satser på at jeg får montert litt saker i morgen igjen. må først våkne etter fosenfylla igjen nå... men øyner en mulighet før neste helg om taket blir byttet i begynnelsen av neste uke nå så bilen kan kjøres hjem kanskje før neste helg hvem vet... moro å bygge om og bli enda mer kjent med bilen, men ser mer fram til å starte den ja! x' er fingre og tær når den tid kommer...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    bestemte meg når ombyggingen begynte at jeg skal bruke bilen med ny motor og gir i sommer fram til jeg får ny jobb så jeg ikke blacker meg i sommer men kan LEVE litt igjen før demontering begynner! så blir lakking i høst håper jeg så jeg ikke bruker ALL tid på å bygge/ demontere og slikt. men skal lakkes alt unntatt i cupe når den tid kommer ja. skal ikke lakkere ''rundt'' motor nei. den skal ut først ja
    satser på at jeg får montert litt saker i morgen igjen. må først våkne etter fosenfylla igjen nå... men øyner en mulighet før neste helg om taket blir byttet i begynnelsen av neste uke nå så bilen kan kjøres hjem kanskje før neste helg hvem vet... moro å bygge om og bli enda mer kjent med bilen, men ser mer fram til å starte den ja! x' er fingre og tær når den tid kommer...
    goodgood man SKAL leve litt og fint du har tenkt til å demonter runt motor osv er ikke alle som gidder og ta seg tia til det, og da bli det bare gærnt men som så å si alle andre sier her, dette ser bra ut Å det jeg syns er kulest er alt det orginale extra utstyret samt egne modifikasjoner blir nok en "ny" bil med motor å gir som monteres dette likes
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Registrerte brukere 16-ttr sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    M&R - Molde kommune
    Antall takk

Standard

Jeg bendet fjæren så den kom under den skruen som har den gummislangen utenpå, på det første bilde du la inn ligger fjæren på øversiden. Der la jeg den på undersiden.

Men din løsning skal jo også fungere, så lenge du har tilstrekkelig spenn på fjæren.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    goodgood man SKAL leve litt og fint du har tenkt til å demonter runt motor osv er ikke alle som gidder og ta seg tia til det, og da bli det bare gærnt men som så å si alle andre sier her, dette ser bra ut Å det jeg syns er kulest er alt det orginale extra utstyret samt egne modifikasjoner blir nok en "ny" bil med motor å gir som monteres dette likes
    ja tror dette blir det nærmeste man kommer en 242 2011 modell gitt artig å stasje opp og bygge sin egen bil egentlig, selv om det er langt ifra en dans på roser bestanding

Sitat Opprinnelig postet av 16-ttr Vis post
    Jeg bendet fjæren så den kom under den skruen som har den gummislangen utenpå, på det første bilde du la inn ligger fjæren på øversiden. Der la jeg den på undersiden.

Men din løsning skal jo også fungere, så lenge du har tilstrekkelig spenn på fjæren.
    tok å flytta ned fjæra til under den stanga jeg også nå. var litt knotete med den skruen\muttern som går der, men vil tro det er like greit å bare ha gjort for å ha litt mer spenn i den, når du uansett har brukt pedalen montert slik tidligere kan jeg jo bare ordne det opp slik som du har gjort fra før

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Hvis du har prøvd å montere masterpumpa så ser du det at du ikke trenger helt det store spennet fra fjæra

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da var mastern skrudd på plass, og stålomspunnet slange mellom master og slaver er skrudd sammen.

skal ikke si de var grådige på slangen når de laget den for meg troooor kanskje denne skal kortes inn noen Få cm gitt... må sjekke hva de skal ha for å ordne dette nå også da... pengene flyr...

skrudd sammen bremsekraftforsterkeren som ble meget fin matt sort gjorde seg det. ser ikke for iøynefallende ut når den er montert så glad det ikke ble sølv eller blå lakk på den ser heller helt clean ut.

det er trangt mot fjærbeinet med slik også ja, men det måtte jo til

3" Rustfri Ferrita eksos på G! dette var veldig bra synes jeg. ligger fint, med marginal plass til ting rundt... DP må som alle andre 240 turbo eksosanlegg heves litt pga det er tilpasset 240 originalturbobiler med eksoshuset litt høyere visstnok!? så det skal kortes inn 3cm i høyden samt sveise inn mutter for lambdasensoren litt bak girkassen, sånn ca der katalysatoren bruker å stå. var veldig positivt overrasket av at Twinpipe demperen gikk rett på plass i slutten av Ferrita eksosen bak tanken, eneste jeg foreløpig vet jeg må få fiksa er en 3" motpart på selve TP demperen så jeg får skrudd fast mot Ferrita røret. så gjennstår da oppheng for dempern. tror det skal gå greit å få fikset sånn sett der bak nå så da er det bare å få nabon til å sveise om IC, trykkrør, DP og TP demper og så er det også ferdig montert øyner en mulighet snart nå gitt...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Hvis du har prøvd å montere masterpumpa så ser du det at du ikke trenger helt det store spennet fra fjæra
    har montert nå. den henger igjen i selve pumpa nå, men skal sette på et lite avstandsstykke så den ikke slår mot pumpa men tar i kanten på pedalbraketten sånn akkurat så ikke pumpa der får en belastningsslitasje

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Er jo nesten rart de ikke slutter å lage DP til original 240 turbo, er jo mye mer vanlig med 230FT i 240 enn B21ET i dag

Liker fremgangen! Men syns bremsekraftforsterkeren skulle vært blå da
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er jo nesten rart de ikke slutter å lage DP til original 240 turbo, er jo mye mer vanlig med 230FT i 240 enn B21ET i dag

Liker fremgangen! Men syns bremsekraftforsterkeren skulle vært blå da
    ja jeg også stusser på hvorfor de ikke har laget en DP som passer rett overens med FK\FT... men skal skrive til de og dokumentere slik at de kanskje kan lage et alternativ til original 240 turbo DP

blå ja... aner en liten ironi der Sven hehe men sort ble bra i hjørnet der. litt mer diskret når det kommer mye blå slanger ellers

20. Takk ArneR takket for denne posten
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Hadde ikke vært dumt det nei, men om de ser verdien av å lage en ny jigg til dette formålet gjenstår jo å se..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

time will show. det er jo en av rørbitene som skal bli kortefre bare. vet ikke hvordan de lager det jeg men...
    blir ikke mye oppdateringene her nå før jeg har fått ordnet med sveising hos nabon. så får håpe det går fort unna

Registrerte brukere solan sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2011
    Sted
    Verdal
    Antall takk

Standard

Dette blir bra! Godt mulig du har skrevet det tidligere, men har du bestemt deg for farge på bilen?
    77 Volvo 242

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Du trenger ikke skrive det 3 ganger da
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Ikke rart han har 130 sider
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

26. Takk Torra, jacobsen, TurboHansen takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av solan Vis post
    Dette blir bra! Godt mulig du har skrevet det tidligere, men har du bestemt deg for farge på bilen?
    takk flott å se til din å på treffet pen farge! skal ha Lazerblå
    alt i R tema R felger, R bremser, R-acermotor R instrumentskiver(eget design) alt skal trekkes opp i sort og "atacama"lignende farger innvendig etter hvert så kjører R-Design\R tema all over the place

satt på tlf oppi skogen til Volvo-Power, og der klarer ikke tlf å skjønne om det er postet eller ikke så ser jo fankern ikke om det svaret jeg skriver på tlf kommer eller ikke. feel free til å fjerne dobbeltpostene der

Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

skogen? er det det du kaller fosen? hehehe
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Side 131 av 206 FørstFørst ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 181 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •