mye brukte deler å få tak i enda til 240
mye brukte deler å få tak i enda til 240
242 GT 1979
240 Turbo 1984 (245)
240 Turbo 1985 (245)
Saab 96 1971 (V4)
Vi får akseptere at Volvo forlengst har lagt ned både 240 og 940 - til og med gå med på at de ikke ville ha vært tidsmessige i dag. Likevel kan jo vi særinger velge å fortsette å holde på gammel og velprøvd kvalitet.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Drømmebilen til veldig mange her på forumet:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...l?id=145461054
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
GROMTdrømmebilen til enhver 240-eier vil nå jeg si
![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28755777
Har det en trenger, bortsett fra takluke. En helt OK pris!
heilt rått gaupe!!
edit: kvifor har han blinklysa så langt framme på skjermen?:s
Sist endret av volvobrage; 26/05/11 kl 14:08
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jøss, frampå hjørnet sitter det jo et tydelig blinklys uansett, så det var merkelig at det der skulle være påkrevet. Og i grunnen ikke videre stilig...
Men ellers flott bil! Og skikkelig pris. I min 200-serie-historikk hevder jeg at 81-modellen på sett og vis var høydepunktet - og her har vi vel et godt eksempel.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
http://www.guloggratis.dk/volvo/xc70/annonce/10992599
Er ikke den ganske billig? 40.000kr
XC70
![]()
242 GT 1979
240 Turbo 1984 (245)
240 Turbo 1985 (245)
Saab 96 1971 (V4)
Tror kanskje det. Men du er vel bedre egnet enn de fleste av oss til å vurdere hva som er passende i forhold til det danske prisnivået. Er det sammenlignbart med det norske for nyere og halvgamle biler?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Norske og danske priser kan ikke sammenlignes i det hele tatt.
En 2004 V70N D5 koster i danmark rundt 170.000kr*
En 2004 V70N D5 koster i Norge rundt 240.000kr*
*Gjennomsnittspriser
Men siden Norge har en dyrere avgift på ny biler, så er prisen på brukte langt høyere i Norge enn Danmark![]()
Detta er vel billig tross km stand? 2000 V70AWD59k
http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=28600814
Er detta en godbit tru? 2002 Volvo XC70 til 100k
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28594333
En særlig grunn til at jeg spør, er at jeg strengt tatt har oppfattet det slik at hvis det finnes noe land som har bilavgifter (knyttet til nypris) som kan sammenlignes med Norge, er det Danmark.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Å ja, er nok en viss forskjell på Sverige og Danmark.Likevel kan sikkert prisnivåene i bruktmarkedet påvirkes av forskjellige ting, så derfor er det bra å få en vurdering fra en "lokalkjent".
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Danmark er ikke mye billígere enn norge, 100.000 Dkk er vel ca 120.000 Nok, så kronekursen utjevner det man evt sparer (avgifter).
Danmark har litt andre regler for gamle biler. er bilen 25 år gammel kan man forsikre den som klassisk bil, men så må man kun kjøre i den fra mars - september, der kan man spare endel.
Veteranstatus i Danmark er 35år (i Norge er det 30 år)
242 GT 1979
240 Turbo 1984 (245)
240 Turbo 1985 (245)
Saab 96 1971 (V4)
De valutakursene der er vel litt gamle, Norsk og Dansk krone er i dag ganske jevn, den danske er rundt 1,05 NOK.
Men det er ikke lenge siden det var aktuelt for svenskene å importere bruktbiler fra Danmark, så jeg tviler på Danmark er på nivå med Norge når det gjelder bilavgifter...
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
1975 Volvo 242 B230FT intercooler Bertone (Ombygd)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28761656
Ja, fin den, for folk som gjerne vil ha ein Bertone og ikkje har so mykje pengar.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Den logikken er eg ikkje med på:
http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Angående nye biler mener jeg faktisk å ha hørt/lest følgende resonnement:
I hvert fall innad i EU (og lurer på om Norge også er innbefattet i denne sammenhengen) er det mulig å kjøpe sin nye bil i hvilket land man vil, avgiftsfritt - så ta den med hjem og betale engangs-/registreringsavgiftene som gjelder i hjemlandet. Siden danskene visst nok har de høyeste (?) bilavgiftene i EU, får de til gjengjeld noe gunstigere priser fra bilfabrikkene. Dette kan smarte kunder fra andre land spare til dels mye penger på hvis de tar seg bryet med å importere selv.
Og når det gjelder svenskene og Danmark, tror jeg forklaringen kan være at de kan dra nytte av det samme prinsippet på nesten nye bruktbiler - kan tenke meg at det er adgang til å få noe fradrag hvis bilen er opptil ett år eller noe slikt. Tar forbehold om detaljene...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4