Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 127 av 206 FørstFørst ... 27 77 117 125 126 127 128 129 137 177 ... SisteSiste
Viser resultater 3.151 til 3.175 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3151
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av alecxz Vis post
    hvis du skal ha m90 skal det vel være en stålhylse der istedenfor det lageret
    Bekreftes. Var veldig i tvil sjølv, men det står faktisk berre ei stål-hylse såg eg når vi monterte i helga.

  2. Takk henrik940 takket for denne posten
  3. #3152
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Det liker jeg
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. #3153
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Det er fort gjort å ramle av lasset i denne tråden! Sideantallet øker dramatisk for hver dag som går. Har lest meg litt opp her nå og det har jo skjedd litt av hvert El shittos at du har fått puttet inn nymotoren, grattis. Blir sjef når du får den i gang

  5. #3154
    Registrerte brukere ss242 sin avatar
    Medlem siden
    17. mars 2010
    Sted
    Årnes/Akershus
    Innlegg
    279
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    btw... har handla britisk clutchmaster nå med separat beholder... 203kr med frakt. brukt.. så bør vell overhale den også før montering. kommer vell fra uk om en uke eller så... håper det fungerer bra med hard trykkplate da :/
    Kunne du linket til en sånn? Trenger det selv til m90 i 242n.

  6. #3155
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    har du slik britisk clutchmaster på den røde 244 turbon eller?
    vanlig, fra en 740 90-92

    Koster 500,- eller så var det 1000,- for en NY fra 264 på SAM.
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  7. #3156
    Registrerte brukere ss242 sin avatar
    Medlem siden
    17. mars 2010
    Sted
    Årnes/Akershus
    Innlegg
    279
    Antall takk

    Standard

    1570kr står det på sam siden, og det er uten beholder.

    Sprengskisse: http://www.volvopartswebstore.com/sh...ssembly=241659

  8. #3157
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Det lageret er kun til m47 såvidt jeg vet, har brent meg på det for å si det sånn :(
    Volvo 940 TIC

  9. #3158
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    M45, 46 47 bruker vel lager, og Getrag og slikt også?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #3159
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Bruker slikt lager på zf-kassa mi jeg iaffal

  11. #3160
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    oar83: rart de fikk det opp på sprengskissa over motorn til min 98 mod fk, med innslag av m90.. menmen ikke værre enn å levere tilbake. var normal lagervare det der så

    Karl: ja her foregår det plutselig litt skal bli godt å få det i drift kan man si!!

    ss242: fant bare en brukt på ebay, til 203kr med fraka. kostet 10£ for repsett også ser jeg på ebay. men nye slike får man til rundt 140$ på ebayby også... men fort gjort å overhale da.

  12. #3161
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tenker du nå på slik britisk hydraulisk clutch master for 240?
    hvordan blir den passende for pedal tilpasset 940 master?

    edit: går det ikke bare å flytte over en liten beholder istede for slange fra der det normalt kommer fra da?
    Hei Øystein
    Av erfaring kan jeg si deg, at 940 master, som har plastik "øyer" som bolten til clutchpedalen står igjenom, vil slites mye. På 2 biler jeg satt istad, endte jeg opp med å måtte lage en spesiell bolt med bakstykke..... mye å forklare. I min 245, som er den daglige bilen, har jeg brukt engelsk master, som også har egen beholder, som har "øyer" av stål. Sikkert andre som også har hatt denne erfaringen... Jeg tilbydde deg delene...men jeg ser du har funnet delene selv på ebay.... Har de fremdeles liggende, komplett oppsett.....
    Mvh
    Svein A.
    Sist endret av Beachee; 24/05/11 kl 16:57

  13. #3162
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    Hei Øystein
    Av erfaring kan jeg si deg, at 940 master, som har plastik "øyer" som bolten til clutchpedalen står igjenom, vil slites mye. På 2 biler jeg satt istad, endte jeg opp med å måtte lage en spesiell bolt med bakstykke..... mye å forklare. I min 245, som er den daglige bilen, har jeg brukt engelsk master, som også har egen beholder, som har "øyer" av stål. Sikkert andre som også har hatt denne erfaringen... Jeg tilbydde deg delene...men jeg ser du har funnet delene selv på ebay.... Har de fremdeles liggende, komplett oppsett.....
    Mvh
    Svein A.
    husket det var noen som hadde det og tilbyd meg det ja, men hadde glemt hvem det var!!
    husker ikke hva du skulle ha for det jeg? men betalte 203 kr for britisk master. og slave må vi klare å finne i delelageret til Volvo-Power håper jeg. for nå er konton tom
    var forsåvidt på clutch og brems på heimdal og så på en willwood clutchmaster med separat beholder til 600kr... men husker ikke\vet ikke om den passer på originale hull og slikt jeg da... der måtte man f.eks. sette på et slikt hodet som du nevner.

  14. #3163
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Dem liker ikke harde trykkplater er ryktet, men min holder nå enda værtfall
    Clutchslangen min ga seg, men det er nok eit resultat av gammal slange, litt feil legging, aggressiv bremsevæske og hard trykkplate.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #3164
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    Hei Øystein
    Av erfaring kan jeg si deg, at 940 master, som har plastik "øyer" som bolten til clutchpedalen står igjenom, vil slites mye. På 2 biler jeg satt istad, endte jeg opp med å måtte lage en spesiell bolt med bakstykke..... mye å forklare. I min 245, som er den daglige bilen, har jeg brukt engelsk master, som også har egen beholder, som har "øyer" av stål. Sikkert andre som også har hatt denne erfaringen... Jeg tilbydde deg delene...men jeg ser du har funnet delene selv på ebay.... Har de fremdeles liggende, komplett oppsett.....
    Mvh
    Svein A.
    Engelsk master har likt delenummer med den som står i 740 f.eks., det er skilje på år her. Den med beholder på, går fram til og med 89, og den som brukar bremsereservoiaret, går frå 90 og framover. Har ein engelsk master liggane, det er lik den som kom frå 86 740 TIC.

    Men den gamle 260-masteren er nok meir praktisk.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #3165
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Engelsk master har likt delenummer med den som står i 740 f.eks., det er skilje på år her. Den med beholder på, går fram til og med 89, og den som brukar bremsereservoiaret, går frå 90 og framover. Har ein engelsk master liggane, det er lik den som kom frå 86 740 TIC.

    Men den gamle 260-masteren er nok meir praktisk.
    så 740 tic clutch master har beholder på selv?

  17. #3166
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    da er fremre del av mellomaksling funnet fram for tilpassing og måling... må opp med girkassen først før den tid kommer, litt vanskelig når Volvo-Power absolutt skal prioritere 944 16v og EkSAmenER før 242n min... jaja ordner seg


    i 244 cab'en fant vi under R-Sport trekkene til V-P sanneligen meg beige bakseter. disse skal inn i 242n for å matche framsetene litt bedre enn beige delskinnframseter fra c70 og blå org bakseter hehe fargekræsj! blir godt med lyst baksete også...


    rødsort kabel fra 9polt stikket er nå koblet på speedogiverkontakten. den skal da på punkt 15 på tenningslåsen!


    tykk blå på 9polt stikket mot lh2.4 motornettet skal på punkt 50 på tenningslåsen. dette går til starterinnslaget og en kontakt nede ved girspaken samt videre ut til da punkt 5 på den store kontakten ute i motorrommet...


    altså punkt 5 på denne kontakten. skal skifte alle ledningene over i en annen kontakt da det er forskjellige kontaktstykker på 82 og 89 modell blant annet. men kabelskoene og plasseringen er lik!


    reiv jo ut den forrige kabelmatten med ledere til vifte og div ræl som lå i kabelstrømpe når jeg demonerte torpedoplata på passasjersiden for å kunne legge det litt finere. så nå er det en ny og fin kabelstrømpe med kabler til oljetemp, oljetrykk, vanntemp og kjølevifteinnslaget lagt her i strømpe.


    la alt, altså den overnevnte kabelstrømpa som skal inn i et 4polt stikk sammen med et kabelstikk fra den blå tykke kabelen over her og starterinnslagskabelen i gummigjennomføringen som... fader husker ikke hva som lå i den gummigjennomføringen før ombyggingen men det kan være det samme ligger nå fint her rett ved den store kontakten nå og er koblet klart.



    kan stolt meddele at en RS500 cooler passer perfekt i 240! går akkurat i bredden så den dekker hele åpningen i fronten, passer perfekt i tykkelse i originale IC+radiatorfester, dog litt lavere så må få på et lite stykke i toppen så den holder seg sideveis. og utløpet må kappes og sveises på innløpet så det står rett ut. ellers er den perfekt!

    godt fornøyd med dagens lille innsats. måtte nesten være grei å hjelpe Volvo-Power med den stakkars 944n hans litt også

  18. #3167
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut
    Mange cm det er snakk om på cooleren eller?

  19. #3168
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Ser bra ut
    Mange cm det er snakk om på cooleren eller?
    tenker du dimensjonene på den? kan måle i morgen når jeg kommer meg til kjæresten min å kan ta å føle på den igjen <3



    btw...
    eneste jeg ikke har fått koblet opp av 9poltstikket nå er disse to...
    de skal vell gå til bensinpumpe en av de i alle fall... men spørsmålet er kanskje hvilken av de skal til hva? for på lh2.4 ligger det kanskje til forpumpe og hovedpumpe, altså en til hver...?! har ikke orka å sjekka nærmere enda da jeg har bare kjørt på med de kablene jeg har funnet riktige stikk til og slikt så langt se "litt" bort fra teksten på merkinga mi... for jeg finner ikke igjen slike kontakter som jeg har notert på i 82 modellen min, når dette kommer fra 89 modell...

  20. #3169
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye lavere enn org cooleren var det jeg tenkte på.
    Supert om du gidder å måle

  21. #3170
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Hvor mye lavere enn org cooleren var det jeg tenkte på.
    Supert om du gidder å måle
    selvfølgelig skal jeg ta å måle
    kan måle både denne. org. AC og org. Uten AC cooler. da alle 3 deler ligger parat for måling

  22. Takk Daruu takket for denne posten
  23. #3171
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Blir tøft dette!
    trodde du skulle ha en rød/gul fra 9-pol kontakten (ut fra bensinrele) som skal kobles til begge pumpene jeg?

  24. #3172
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ss242 Vis post
    1570kr står det på sam siden, og det er uten beholder.

    Sprengskisse: http://www.volvopartswebstore.com/sh...ssembly=241659
    Javell, går vell bare opp og opp i pris da.

    er kanskje ca 2 år siden den kostet 500,-.
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  25. #3173
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å se denne starta du har holdt på mye med denne bilen og fått mange av oss til å le av kommentarene dine så håper alt går bra

  26. #3174
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tykk rød/gul => Hovedpumpe.

    Eller vent.. nå ble jeg usikker. Kan sjekke på min imorgen!
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  27. #3175
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Gleder meg til å se denne starta du har holdt på mye med denne bilen og fått mange av oss til å le av kommentarene dine så håper alt går bra
    hehe jasså? åssen tenker du på kommentarer?
    bra jeg gir litt latter i hverdagen da!! håper også at den kommer til å starte gitt... x'er alt jeg har egentlig for det...

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Blir tøft dette!
    trodde du skulle ha en rød/gul fra 9-pol kontakten (ut fra bensinrele) som skal kobles til begge pumpene jeg?
    håper det blir tøft ja

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Tykk rød/gul => Hovedpumpe.

    Eller vent.. nå ble jeg usikker. Kan sjekke på min imorgen!
    har du rukket å sjekket dette da?

Side 127 av 206 FørstFørst ... 27 77 117 125 126 127 128 129 137 177 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •