Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 39 av 39

Tråd: pakketilbud bcb

  1. #26
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Til dere som sier at koni suger, kan dere begrunne hvorfor dere mener det å om dere i det hele og det store har prøvd koni dempere?

    Har verken prøvd bilstein eller koni, men har koni dempere liggende til 940'n..
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  2. #27
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    En grunn, er jo at de er kun justerbar rebound..

    Også spretter de mer, de klarer ikke å ta opp støt like godt som Bilstein. F.eks om man kjører over brostein, så vil bilen "sitte bedre" med Bilstein, enn med Koni.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #28
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Gule koni er ikke dårlige dempere, de er en fin oppgradering fra originalt.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  4. #29
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Selvfølgelig. Men nå sammenlignet man med Bilstein.

    Biltema-dempere er sikkert en fin oppgradering fra punkterte dempere det også. Men noen supersportslige dempere er nok ikke Koni, i forhold til Bilstein.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #30
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Må si jeg var fornøyd med gule koni på 740-en jeg hadde jeg men. Hadde vel ikke opplevd så mye annet heller da.

    EDIT: tror jeg fikk kjøpt gule koni rundt om for 4100 kr eller noe med litt rabatter og da blir de ganske mye billigere enn Bilstein. Bilstein koster tross alt en del kr mer enn gule Koni.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #31
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er sant. Har sett 4 gule koni inkl senkefjærer til 5 laken til 240. Og Bilstein er vel fort 7 000 kr.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #32
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Men de er verdt penga. Man ser folk kjører med Koni. Spretter rundt som de skulle kjørt uten dempere/fjører.

    Det er gammel teknologi.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  8. #33
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det kan jeg skrive under på! bilen min spretter å er helt jævelig å kjøre å det uten justering av lesjø settet! en kamerat sin 740 med bilstein sprint og lesjø senk som er justert to runder forran og en bak er en drøm å kjøre i forhold til min å han har 19" felg og LAV profil å jeg har bare 16" felger nå med høy profil, men vil heller kjøre bilen hans en min å da ere noe feil!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #34
    Registrerte brukere Laugis sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Bilstein er vært dem få kronene dem koster mere enn Koni.

    Ser det er nevnt at man kan få koni bøtte stift, hvordan er det mulig? Har dere i det hele tatt prøvd Koni?
    En annen negativ side med Gule Koni er at dem er i orginal lengde på demperen noe er negatift ved senking.

    Bilstein er uansett hvordan man ser på det mye stivere og sportslige dempere! Bilstein demperne som er kortet ned 35mm anbefales på det sterkeste fra min side

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jbrekke Vis post
    Til dere som sier at koni suger, kan dere begrunne hvorfor dere mener det å om dere i det hele og det store har prøvd koni dempere?

    Har verken prøvd bilstein eller koni, men har koni dempere liggende til 940'n..
    åjada. flere ganger faktisk. har koni på reserve bruksbilen. skal seffølgelig bytte de ut

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Gule koni er ikke dårlige dempere, de er en fin oppgradering fra originalt.
    nei. det er det hvertfall ikke. stivere bil ja.. men bedre? nei... mine orginal dempere kan jeg kjøre på grusvei med vaskebrett på uten at bilen blir lavere og lavere og så går i bunn... Orginal demperne mine kan jeg også bruke på vintern uten at de tar skade. noe koni ofte tar skade av (mange opplever dette)

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Men de er verdt penga. Man ser folk kjører med Koni. Spretter rundt som de skulle kjørt uten dempere/fjører.

    Det er gammel teknologi.
    "bilen min er kjempe stiv å ligger jævlig bra på veien" jaaada... :P
    Er gammal dritt ja



    Sitat Opprinnelig postet av Laugis Vis post
    Bilstein er vært dem få kronene dem koster mere enn Koni.

    Ser det er nevnt at man kan få koni bøtte stift, hvordan er det mulig? Har dere i det hele tatt prøvd Koni?
    En annen negativ side med Gule Koni er at dem er i orginal lengde på demperen noe er negatift ved senking.

    Bilstein er uansett hvordan man ser på det mye stivere og sportslige dempere! Bilstein demperne som er kortet ned 35mm anbefales på det sterkeste fra min side
    konidempere kan man få stift ja. men hva hjelper det? en støtdemper skal ta opp støt å ugjevnheter i veibanen og holde hjulet på veien til enhvertid.. noe koni desverre er veldig dårlige på
    men man skal ikke glemme at koni har bra dempere også.. men ikke i nærheten av denne prisklassen..
    Det er egentlig rart koni ikke har kommet med en ny demper den siste tia. de har jo hatt markedet i mange år. til bilstein kom for fult for noen år siden...
    One Ring to rule them all

  11. #36
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Dem har vel gitt opp da
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  12. #37
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Dem har vel gitt opp da
    Dem har gått tom for forskjellige typer rust de kan bruke på de to rustne røra Koni består av. Enig i at Bilstein er overlegent Koni.

  13. #38
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Dem har gått tom for forskjellige typer rust de kan bruke på de to rustne røra Koni består av. Enig i at Bilstein er overlegent Koni.
    Haha, de har ikke mere rustrør igjen
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  14. #39
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hva, røret mitt?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •