Strøkent![]()
Så bra ut.. Samme stag som meg? Volvo orginal?
2007 Volvo C30
2000 Volvo C70 - Victorias Secret - Til salgs
Gjorde seg med vask og stag!!![]()
Takk, takk![]()
Er volvo originalt tårnstag ja. Kan da ikke skru på noe annet når det originale er så pent...
Merket god forskjell på 850en, men med R-en må jeg innrømme jeg ikke merker så mye. Mulig jeg faktisk kjører penere (siden det blir litt voldsomt å grisekjøre når motoren faktisk har litt ytelse), eller atAWD-bilene er litt stivere av natur eller noe...
Med gamlebilen var det jo flat pedal helt rutinemessig ved omtrent hver tur (uten at det nødvendigvis var grisekjøring!), men nå er flat pedal plutselig farlig![]()
AWD, Diesel, T5'er og alle C70 (m.fl) har dei kraftigste bærearmene, det kan jo ha noe å si.
Hvilket batteri (ytelser) har du der?
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced
Oppdaget at minst en av vinterfelgene har levd et hardt liv da jeg begynte renselsesprosessen her om dagen... må gå en del runder til med felgrens og iron-x før jeg tør si det sikkert, men det kan se ut som caliper har skrapt(!) et spor i felgen...
Veldig rart siden det er minst 5mm klaring, men kan jo ha skjedd på en annen bil, eller med andre calipere. Caliperene er hele og fine nå ihvertfall. Men mulig jeg bør se meg om etter en eller flere nye vinterfelger :( Meteor antrasitt, hvis noen har et par liggende...
Vet ikke helt om jeg forsto spørsmålet... motorytelsen er 265hk/350nm fra fabrikk, mens 12V-batteriet vet jeg ingenting om annet enn at det er VolvoEr vel gjerne motorytelse du mener?
![]()
Jeg tenkte sammenhengen her var grisekjøring, men det er vel en mulighet for at du har rett..Skal se om jeg får sjekket det i morgen. Synes jeg må dra bilen litt lenge på starteren før den tenner, så mulig det blir nytt batteri snart også hvis jeg ikke får det rekondisjonert eller hva man nå kan gjøre...
Nytt batteri er vel aldri dumt hvis det er gammelt det du har der
Det kan være en stein som har kilt seg mellom kalipper og felg som har laget sporet ditt, kjedelig men det kan fikses.
A
Kan ikke se for meg en stein kile seg fast der, ettersom den aldri vil være stillestående nok til at steinen får satt seg skikkelig fast. kan jo være felgene har sitti på en annen bil, er de 16"? kan jo ha sitti på en 850 med 302mm skivene, og litt uheldig hva størrelse angår, veit ikke helt....
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Er 302 mm bremser på min, og det går akkurat. Kanskje 5mm klaring til caliper (og 2-3mm til eventuelle lodd inni felgen...)
Så det er nært, men caliper kan jo ikke flytte seg 5mm ut og inn sånn helt tilfeldig.
Alle felgene ble avbalansert med nye lodd på innsiden like etter jeg kjøpte bilen, og har gått fint i 2-2,5 mnd med 2-3mm klaring til loddet (som sitter midt i slipemerket) uten at det har kommet noen merker på det.
Mystisk...
Herlig bil dette her!![]()
PS, den lange greien bak der er på vei nu!
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Det er ikke noe stress å bytte kupefilter med staget på. Bare å bøye litt og dra i plastkåpen så kommer det seg forbi. Jeg har aldri tatt av staget for å bytte det ihvertfall.. og takk for påminnelsen! Jeg må få byttet mitt nå, det er svart...
angående to-do-lista di; Hvordan har du tenkt å fikse politigitter siden det har gått ut tilAWD? Jeg har samme problem vettu
Samordnet bestilling av alu-bunnplate fra IPD?
---Tore---
Nja, fraktkosten på den platen fra IPD har skremt vannet av meg før :(
Per mente det ikke var noe problem å fåFWD-gitteret på enAWD, og jeg husker jeg leste i monteringsanvisningen tilFWD-gitteret jeg hadde på 850en at det også hadde instruksjoner for montering påAWD.
Ellers så har jeg slekt som pendler mellom Trondheim og Selbu, så frakt og betaling fra "oppi der" er ikke noe problem hvis du tilfeldigvis finner gode priser på frakt fra USA...