Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 82 av 92 FørstFørst ... 32 72 80 81 82 83 84 ... SisteSiste
Viser resultater 2.026 til 2.050 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #2026
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 142senja Vis post
    Men chrml, liker bilen din sinnsykt er ikke gla i 9serien, men dette har jeg sans for. 10 av 10
    Takk

  2. #2027
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Syns du skal prøve på noen rundetider også jeg, på nye Skogen. Hadde vært morsomt å fått opp en liten liste på forumet.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #2028
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Under 20 sekunder. Mk2 og KKK27 vettu.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. Takk roffenn, 940pearl takket for denne posten
  5. #2029
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Syns du skal prøve på noen rundetider også jeg, på nye Skogen. Hadde vært morsomt å fått opp en liten liste på forumet.
    Yep, vært artig å prøvd . Må nok prøve det litt da dekkene ikke tåler kontinuerlig sladding over flere runder .

  6. #2030
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Håper du tar deg tid til å sette på de "vanlige" dekka dine. skulle hatt noen 16" plåt med Toyoslicks!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #2031
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yup . Forsåvidt gått hele vinteren den for å tørke mest mulig ut av kupeen.

    Eneste som er litt synd er at et eksosrør har klart å slite en del inn på det ene AC røret da det lå litt for nærme i fjord høst, men det har ikke gått hull enda. Men mulig det røret skulle vært bytta iløpet av sommeren for å være sikker på at det ikke blir noe tull der seinere .
    Bare å si fra, så skaffer jeg alltids de tingene du trenger, hvis det ikke er en jævlig jobb, kan du jo bytte røret her i Sfj, og ordne ny fylling samtidig

    Min har også vært aktivert hele vintern, men ser på lampesystemet, at det ikke er veldig mye den går med temperaturer godt under 0.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  8. #2032
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Bare å si fra, så skaffer jeg alltids de tingene du trenger, hvis det ikke er en jævlig jobb, kan du jo bytte røret her i Sfj, og ordne ny fylling samtidig

    Min har også vært aktivert hele vintern, men ser på lampesystemet, at det ikke er veldig mye den går med temperaturer godt under 0.
    Kan se hvordan det er å komme til med grenrøret på plass . Hvis det er vesentlig lettere uten grenrør så tar jeg det nok hjemme og så tar turen til Sandefjord etterpå for fylling, men hvis det er kurant med grenrøret på plass så kan vi jo gjøre det ute hos deg

    Ah, har bare lagt merke til at AC-en har somregel gått når det har vært noen kuldegrader, men har ikke lagt merke til om den går ved fex 15 blå eller ikke.

  9. #2033
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Den kan slå inn litt ned over minus, men blir bare korte innslag. Men ved -5 vil det være så og si stopp, hvis lavtrykkspressostaten er innstilt der jeg tror.
    Men kommer jo også litt ann på om bilen står stille eller er i fart, for varme i motor-rom og radiator, samt IC varmer kondenseren opp så den kan starte ved ennå lavere temperaturer.

    Er det røret fra tørkefilter til kompressor?
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  10. #2034
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Under 20 sekunder. Mk2 og KKK27 vettu.
    mhm. og vist du har stiv aksling so må no da bli minst 5 minutt!
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  11. Takk henrik940 takket for denne posten
  12. #2035
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Bra bil. Ja.

  13. Takk Tveite Performance takket for denne posten
  14. #2036
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Den kan slå inn litt ned over minus, men blir bare korte innslag. Men ved -5 vil det være så og si stopp, hvis lavtrykkspressostaten er innstilt der jeg tror.
    Men kommer jo også litt ann på om bilen står stille eller er i fart, for varme i motor-rom og radiator, samt IC varmer kondenseren opp så den kan starte ved ennå lavere temperaturer.

    Er det røret fra tørkefilter til kompressor?
    Røret fra "orifice tube"- skjøten til
    Evaporator
    . Tenkte å bytte til sånn variabel orifice tube i samme slengen da det visstnok skal gi bedre effekt i kjøleanlegget.

  15. #2037
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Hmm, slike har jeg ikke vært borti, men har vært borti ekspansjonsventiler som strupeorgan, og disse er jo variable for å gi en gjevnere drift og med effektiv bruk av kjøleguffa. Hvor finner du slike variable orificer?
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  16. #2038
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Hmm, slike har jeg ikke vært borti, men har vært borti ekspansjonsventiler som strupeorgan, og disse er jo variable for å gi en gjevnere drift og med effektiv bruk av kjøleguffa. Hvor finner du slike variable orificer?
    Husker ikke hvor de var å få kjøpt, men sto på en side om Volvo AC at det var anbefalt å kjøpe de for jevnere kjøleeffekt både på høyt og lavt turtall. Hva tror du om det?

  17. #2039
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Sikker på at det var orifice tube? Skal snakke med sjefen om det, men vet ikke helt hva den kan bruke til regulering.

    Ekspansjonsventiler regulerer til såkalt gjevntrykk for å effektivisere.
    De ser slik ut.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  18. #2040
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Sikker på at det var orifice tube? Skal snakke med sjefen om det, men vet ikke helt hva den kan bruke til regulering.

    Ekspansjonsventiler regulerer til såkalt gjevntrykk for å effektivisere.
    De ser slik ut.
    [IMG]http://www.avantia.com/bildgalleri/22-2983.jpg[/IMG ]
    Ligger en her:
    http://www.aircondition.com/vov/

    Den anbefales av denne siden:
    http://www.vcoa.org/700-900-faq/Heat...eValveAddition

  19. #2041
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Se der ja, jaja, det er klart det gir litt mer effektiv utnyttelse av trykket på lave turtall. Dersom du skal kjøpe sånn fra utlandet, for du si fra , kanskje jeg vil ha en også

    Edit: Ser ut til at de har den hos importøren her, til rundt 230kr +mva, skal kontakte dem på mandag, men står at det passer Volvo.
    Sist endret av Magnus Hagtvedt; 01/04/11 kl 19:17
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  20. #2042
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Se der ja, jaja, det er klart det gir litt mer effektiv utnyttelse av trykket på lave turtall. Dersom du skal kjøpe sånn fra utlandet, for du si fra , kanskje jeg vil ha en også

    Edit: Ser ut til at de har den hos importøren her, til rundt 230kr +mva, skal kontakte dem på mandag, men står at det passer Volvo.
    Ah, oki. Da blir det nok å kjøpe fra deg da . Sammen med AC røret.

    Har kjøpt inn litt rørisolasjon og som jeg tenkte å isolere AC-rørene etter orifice tube med der de er så nærme all eksosvarmen. Tror du det hjelper mye på effekten? Merket at AC-en ble litt mindre effektiv når jeg fikk så masse eksosrør nærme AC-en ser du .

  21. #2043
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Med ditt eksosopplegg kan det nok merkes ja , skader i alle fall ikke.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  22. #2044
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Variabel Orifice passer. Se PM for mer info.

    Ang isolasjon, så kan det ha litt å si. Men skal ikke utgjøre veldig mye forskjell, da det er kort strekk og høy hastighet i anlegget.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  23. #2045
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Variabel Orifice passer. Se PM for mer info.

    Ang isolasjon, så kan det ha litt å si. Men skal ikke utgjøre veldig mye forskjell, da det er kort strekk og høy hastighet i anlegget.
    http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=19530

    Ser ut til at en fikk ca 5.5 grader lavere i en original Yaris ved å isolere lavtrykksrøra . Hvis det stemmer (fyren virka litt amatør), så vil jeg tjene en del mer på det pga all eksosen rundt lavtrykksrøra mine .

  24. #2046

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    fascinerande at det finst så mange yaris entusiastar!

  25. #2047
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Fin bil
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  26. Takk ChrML takket for denne posten
  27. #2048
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 13.04.2011 - Demontering av eksosside


    Lenge siden forrige oppdatering nå. Men gode nyheter, kommer til å skje litt fremover nå med bilen. .

    I Januar så begynte det smått å bli mer og mer frieksos foran der. Har kjørt med det lenge nå , så nå er det på tide å fikse det. Bilen har vært kjørbar, men har ikke hatt tid eller penger til å få alt 100%. Men nå som våren kommer og jeg har litt mer penger så blir det å få ting bra igjen til Rudskogen treffet.

    Dette er planen fremover:
    - Demontere grenrør/wastegate/eksos
    - Vaske alt griset skikkelig
    - Fjerne den originale vannavkjølte oljekjøleren, blende/bytte vannrøret.
    - Montere luftavkjølt oljekjøler på et lurt sted
    - Montere filterflytter og plassere oljefilteret et sted i motorrommet. Dette frigjør masse plass rundt wastegaten som gjør at jeg kan lage et mye bedre opplegg der. Bruker pressede Tess slanger til oljen.
    - Bytte et aircondition-rør som har hatt litt for mye nærkontakt med eksosanlegget. Nesten slitt igjennom.
    - Varmeisolere aircondition røra på lavtrykksiden. Sånn at anlegget blir en del mer effektivt rundt all denne varmen.
    - Bytte ut grenrøret med et nytt rør fra Ajden med det nye designet. For å bli kvitt resonansproblemet. Resonansproblemet har forårsaket at det gamle grenrøret sprakk. Røret bandasjeres.
    - Montering og modifisere eksosrør til å passe igjen
    - Lage en del braketter for å holde rør og slanger på plass for å hindre gnissing.





    Demontert turbo. Ser helt jævlig ut der nå, mye oljesøl og sot pga all eksoslekken som har vært kjørt med der lenge. Alt skal vaskes opp etterhvert.







    Grenrøret også demontert.







    Sprekken i grenrøret. Resonansproblemet rundt 3000 rpm som har forårsaket dette.

  28. #2049
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    aha så det sprakk til slutt..Får du noe slags form for reklamasjon på dette? Kom vell ikke noen deler inn i turbo nei?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  29. #2050
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    heftig sprekk! totalt har vell jeg også hatt en slik, men det er ikke pga resonans..
    håper for din del at den ikke går hele veien rundt?

    men ellers blir det bra

Side 82 av 92 FørstFørst ... 32 72 80 81 82 83 84 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •