Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 9 av 17 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 417

Tråd: Mr. Myhre: 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler

  1. #201
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    du er ikke nødt nei, men den kan jo lekke litt der. er rimelig enkelt å blende så hvorfor ikke gjøre det. slipper du eventuele lekasjer.

  2. #202
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    kost på deg 250,- på en blendelokk du

  3. #203
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    lager det blende lokket der på 2 minutter med en plate bit, vinkelsliper og borremaskin.

  4. #204
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    sant det. Men sa 250 siden det er det de blir solgt for hos pedersen

  5. #205
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    du må da ikke finne på å blende den orginale WG da kjører du jo på FULT lade trykke hele tia!
    du mener at du skal blende den orginale dumpen å den kan du fjerne å blende utløpet på trykk røret.
    på sugesia skaffer du ny slange å et filter av BRA kvalitet
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  6. #206
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Du må blende jo. Tar du av vakumslangen så vil den fortsatt slippe opp. Vakumslangen er der for å kunne trykke dumpen tett når du har overtrykk i innsuget, og suge dumpen opp når du slipper gassen, og får vakum i innsuget.

    Også ikke blend wastegaten, blend original resirk
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #207
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Du må blende jo. Tar du av vakumslangen så vil den fortsatt slippe opp. Vakumslangen er der for å kunne trykke dumpen tett når du har overtrykk i innsuget, og suge dumpen opp når du slipper gassen, og får vakum i innsuget.

    Også ikke blend wastegaten, blend original resirk
    Ja mente kanskje org resirk da Har ikkje såå mye peiling på dette her at det gjør noe ;o Men får se hva eg finner ut i morgen, kan eg bytte ut nippelen som holder vacuum slangen med en maskinskrue? Det holdet vel det?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  8. #208
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    siden du skal sette på en ny dump som også trenger den vakum slangen bruker du slangen til det den skal på vakum på en dump
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #209
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Som godeste Finstad sier over her, bruk den gamle på den nye
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  10. #210
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    siden du skal sette på en ny dump som også trenger den vakum slangen bruker du slangen til det den skal på vakum på en dump
    Ja det skjønner eg jo Men den nippelen på den orginale resirken, kan eg bare skru ut den, å sette inn en maskinskrue? Eller MÅ eg kjøpe/lage blendelokk?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  11. #211
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke ekstern resirkventil på bilen din da? Vet ikke om det er å få blendelokk til disse. Får du tak i et trykkrør til nyere 230FT uten uttak til ventil så kan du jo fjerne hele greia.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #212
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er det ikke ekstern resirkventil på bilen din da? Vet ikke om det er å få blendelokk til disse. Får du tak i et trykkrør til nyere 230FT uten uttak til ventil så kan du jo fjerne hele greia.
    Eller kappe av et kosteskaft og putte det i slangen som går in på resirken

  13. #213
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    du fjerner hele den orginale resirk ventilen å setter inn en brus kork eller noe i slangen med en slange klemme så er den tett å siden du skal flytte lmm trenger du ikke blende den på innsugs sia av turboen så bare bytt den slangen mot et silikon bend eller noe å sett på en filter av BRA kvalitet som nevnt over. kan se om jeg har noen bilder av det som er gjort i min bil.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  14. #214
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du fjerner hele den orginale resirk ventilen å setter inn en brus kork eller noe i slangen med en slange klemme så er den tett å siden du skal flytte lmm trenger du ikke blende den på innsugs sia av turboen så bare bytt den slangen mot et silikon bend eller noe å sett på en filter av BRA kvalitet som nevnt over. kan se om jeg har noen bilder av det som er gjort i min bil.
    Ja, vil gjærne ha bilder av dette!


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  15. #215
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du fjerner hele den orginale resirk ventilen å setter inn en brus kork eller noe i slangen med en slange klemme så er den tett å siden du skal flytte lmm trenger du ikke blende den på innsugs sia av turboen så bare bytt den slangen mot et silikon bend eller noe å sett på en filter av BRA kvalitet som nevnt over. kan se om jeg har noen bilder av det som er gjort i min bil.
    Damn! Du må lære deg å bruke komma Blei helt sliten jeg..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #216
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    sorry har dyseleksi så er ikke helt go på det
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  17. #217
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    fant bilder av det, men ikke lett å se desverre





    nei det er ikke jeg som har brukt en tennplugg for å blende det er en tidligere eier å den skal bort! må bare gidde å gjøre det å få tak i noe som passer seg der

    det har vært samme resikren på denne bilen en gang, men jeg veit ikke når den ble fjerna desverre, men dette er den enkleste måten i hvertfall.

    sorry for litt store bilder, men er fersk på bildebøtta enda
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  18. #218
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Perfekt størrelse på bildene!

    Fiffig løsning med tennplugg da
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #219
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    ja det er en reodor felgen som har drivi med denna bilen desverre, men det blir det årnings på for å si det sånn skal overhale motoren og sette inn litt godsaker til neste vinter så blir nokk bra
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  20. #220
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Da var ny girkasse hentet! Fikk en M47 i bra stand av en kamerat billig, så da tok eg den Blir montert på fredagen sammen med eksos!


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  21. #221
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er det hydraulisk eller wire clutch på denna? siden den er bygd om så er jeg ikke sikker
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. #222
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    er det hydraulisk eller wire clutch på denna? siden den er bygd om så er jeg ikke sikker
    Det vet eg faktisk ikkje .


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  23. #223
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard

    Sjekk om det er en slags å ska jeg kalle det "mini bremsekraft forsterker" på høyre side av den ekte bremse kraft forsterkeren når du står forran bilen. Er det det så er det hydraulisk clutch
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

  24. #224
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    du ser det på bildene jeg la ut at det ser ut som enda en master sylinder ved siden av bremsekraft forsterkeren sitter den der har du hydraulisk gjør den ikke det har du wire jeg har hydraulisk i hvertfall
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  25. #225
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du ser det på bildene jeg la ut at det ser ut som enda en master sylinder ved siden av bremsekraft forsterkeren sitter den der har du hydraulisk gjør den ikke det har du wire jeg har hydraulisk i hvertfall
    Eg kunne ikkje finne noko slikt ihvertfall, så da har eg nok wire


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

Side 9 av 17 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •