Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
På turbo biler kom M46P
På biler med sugemotor kom M46J
Hybrid greier vet jeg ikke noe om. Men M46P kassa er den som kom på turbobilene, og det er den jeg har på min bil.
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Ok, hørte noen snakket om en slags blanding av J og P typen av M46 kassa, men det var vist fortsatt M46P som var sterkest av disse da. Har funnet MANGE annonser på Blocket.se nå, så har sendt ut en del e-poster, så får vi se hvordan det gårDe er jo kjempe billige å, mellom 500 - 1000:- stk jo
Mvh
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Hmm, billige disse også
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_9...5.htm?ca=8&w=3
"M90 låda -96 17000 mil, funka klockrent togs ned pga krockad bil, saknar olja.. Spak och spakställ medföljer! 2500:-"
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_...1.htm?ca=8&w=3
"M90 vxllåda till rödblock -9000mil 4500:-kr"
http://www.blocket.se/ostergotland/B...7.htm?ca=8&w=3
"M90 växellåda med balk och svänghjul, dock inget spakställ eller kardan. 2500:-"
Ligger flere der inne også
Mvh
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
kjøp deg ZF eller Getrag med en gang! tåler mye mere en volvo sine kasser å det er ikke noen av kassene til volvo som holder i lengden! jeg har havarert tre M46P kasser to M47 og to M90 å den ene fra 98 som har forsterka tredje gir og alle kassene har vært i BRA stand når jeg satte dem inn og den ene M90en var faktisk en helt NY kasse henta på volvo som jeg helte på NY olje fra dyno cat på så slutt å leit etter volvo kasse å kjøp fra BMW skal ha det til sommeren selv da jeg har en siste M47 kasse ståendes i bilen nå! og JA jeg har kjørt pent med kassene å ikke røska dem i gir for dem som trur det!
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Er jo dei som krasar M47 kasser med orginal motor, og dei som får dei til å halde med 250 gamp. Så stil har eindel å bety![]()
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
jeg har girt PENT som jeg sier for jeg var DRITT lei av å skru etter første gangen jeg røyk ei kasse så det er ikke giringene mine det er noe feil med! er nokk det at bilen er trimma og den skal trimmes mere!
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Da har vel du passert 200 og nærmar deg 300 gamp og kanskje vel så det?
En av dere må bytte avatar! Blir jo helt satt ut av en diskusjon med dere to jo :P
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Jajaja, nok OT her nå
Mvh
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
m46 kassa tåler mye den bare man girer normaltmå vel også bytte mellom akselen?å legge opp ledninger til overdriven viss de ikke ligger der da..
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Gamle 740`n min så tok jeg kassa i pådrag i 2.gir(ut fra ei rundtkjøring, forbi jafs i Kongsberg for dem som veit hvor det er) Men er faktisk enig med deg at dem tåler a litt juling!
Så jeg ville ihvertfall anbefalt deg å slenge i ei m46 kasse og heller spare litt og kjøpe ei getrag kasse isteden for m90!![]()
[x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler
[x]97 Chevrolet Tahoe 6.5
[x]88 Toyota Hilux
[x]97 Volvo V70 T5 AWD
[x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler
trur mellom akselen er kortere på m46 enn på 47 kassa![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"