Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 7 av 17 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 417

Tråd: Mr. Myhre: 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler

  1. #151
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Av de kassene du nevner der så er M46P den beste, og disse er da vell billig i sverige!
    Ok, var det eg trodde Men, de M46 kassene som kom i 940, hvilken type er dette? Er det M46J/P? Den hybrid saken?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  2. #152
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    På turbo biler kom M46P
    På biler med sugemotor kom M46J

    Hybrid greier vet jeg ikke noe om. Men M46P kassa er den som kom på turbobilene, og det er den jeg har på min bil.
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  3. #153
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    På turbo biler kom M46P
    På biler med sugemotor kom M46J

    Hybrid greier vet jeg ikke noe om. Men M46P kassa er den som kom på turbobilene, og det er den jeg har på min bil.
    Ok, hørte noen snakket om en slags blanding av J og P typen av M46 kassa, men det var vist fortsatt M46P som var sterkest av disse da. Har funnet MANGE annonser på Blocket.se nå, så har sendt ut en del e-poster, så får vi se hvordan det går De er jo kjempe billige å, mellom 500 - 1000:- stk jo


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  4. #154
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Ok, hørte noen snakket om en slags blanding av J og P typen av M46 kassa, men det var vist fortsatt M46P som var sterkest av disse da. Har funnet MANGE annonser på Blocket.se nå, så har sendt ut en del e-poster, så får vi se hvordan det går De er jo kjempe billige å, mellom 500 - 1000:- stk jo


    Mvh
    Hmm en blanding, det har jeg ikke hørt om før, men mulig det finnes det også
    Det jeg vet er som sagt at P kassa er den sterkeste og den kom på turbobilene, så er en slik jeg har på bilen min.
    500-1000:- er jo bare latterlig billig da

    Hvor mye ligger M90 på?
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  5. #155
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Hmm en blanding, det har jeg ikke hørt om før, men mulig det finnes det også
    Det jeg vet er som sagt at P kassa er den sterkeste og den kom på turbobilene, så er en slik jeg har på bilen min.
    500-1000:- er jo bare latterlig billig da

    Hvor mye ligger M90 på?
    Hmm, billige disse også

    http://www.blocket.se/orebro/Volvo_9...5.htm?ca=8&w=3
    "M90 låda -96 17000 mil, funka klockrent togs ned pga krockad bil, saknar olja.. Spak och spakställ medföljer! 2500:-"

    http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_...1.htm?ca=8&w=3
    "M90 vxllåda till rödblock -9000mil 4500:-kr"

    http://www.blocket.se/ostergotland/B...7.htm?ca=8&w=3
    "M90 växellåda med balk och svänghjul, dock inget spakställ eller kardan. 2500:-"

    Ligger flere der inne også


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  6. #156
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    kjøp deg ZF eller Getrag med en gang! tåler mye mere en volvo sine kasser å det er ikke noen av kassene til volvo som holder i lengden! jeg har havarert tre M46P kasser to M47 og to M90 å den ene fra 98 som har forsterka tredje gir og alle kassene har vært i BRA stand når jeg satte dem inn og den ene M90en var faktisk en helt NY kasse henta på volvo som jeg helte på NY olje fra dyno cat på så slutt å leit etter volvo kasse å kjøp fra BMW skal ha det til sommeren selv da jeg har en siste M47 kasse ståendes i bilen nå! og JA jeg har kjørt pent med kassene å ikke røska dem i gir for dem som trur det!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  7. #157
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    kjøp deg ZF eller Getrag med en gang! tåler mye mere en volvo sine kasser å det er ikke noen av kassene til volvo som holder i lengden! jeg har havarert tre M46P kasser to M47 og to M90 å den ene fra 98 som har forsterka tredje gir og alle kassene har vært i BRA stand når jeg satte dem inn og den ene M90en var faktisk en helt NY kasse henta på volvo som jeg helte på NY olje fra dyno cat på så slutt å leit etter volvo kasse å kjøp fra BMW skal ha det til sommeren selv da jeg har en siste M47 kasse ståendes i bilen nå! og JA jeg har kjørt pent med kassene å ikke røska dem i gir for dem som trur det!
    Vis du hadde giddet å lest hele tråden, så står det at eg ikkje har råd til noe sånt akkurat nå. Og vis du har ødelagt SÅ mange kasser som du sier, da burde du sjekke opp denne giringa di


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  8. #158
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Er jo dei som krasar M47 kasser med orginal motor, og dei som får dei til å halde med 250 gamp. Så stil har eindel å bety

  9. #159
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Er jo dei som krasar M47 kasser med orginal motor, og dei som får dei til å halde med 250 gamp. Så stil har eindel å bety
    WORD!



    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  10. #160
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Hmm, billige disse også

    http://www.blocket.se/orebro/Volvo_9...5.htm?ca=8&w=3
    "M90 låda -96 17000 mil, funka klockrent togs ned pga krockad bil, saknar olja.. Spak och spakställ medföljer! 2500:-"

    http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_...1.htm?ca=8&w=3
    "M90 vxllåda till rödblock -9000mil 4500:-kr"

    http://www.blocket.se/ostergotland/B...7.htm?ca=8&w=3
    "M90 växellåda med balk och svänghjul, dock inget spakställ eller kardan. 2500:-"

    Ligger flere der inne også


    Mvh
    Se der ja, er jo meget fornuftige priser på M90 også i sverige
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  11. #161
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg har girt PENT som jeg sier for jeg var DRITT lei av å skru etter første gangen jeg røyk ei kasse så det er ikke giringene mine det er noe feil med! er nokk det at bilen er trimma og den skal trimmes mere!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  12. #162
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Da har vel du passert 200 og nærmar deg 300 gamp og kanskje vel så det?

  13. #163
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    En av dere må bytte avatar! Blir jo helt satt ut av en diskusjon med dere to jo :P
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  14. #164
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    En av dere må bytte avatar! Blir jo helt satt ut av en diskusjon med dere to jo :P
    Done


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  15. #165
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    En av dere må bytte avatar! Blir jo helt satt ut av en diskusjon med dere to jo :P
    Haha, bra at ikke brukernavnene ligner hverandre da
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  16. #166
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Jajaja, nok OT her nå


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  17. #167
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Da har vel du passert 200 og nærmar deg 300 gamp og kanskje vel så det?
    har nokk ikke mere en rundt 220 for har bare 3" eksos, 0.7 bar trykk og chip
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  18. #168
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    m46 kassa tåler mye den bare man girer normaltmå vel også bytte mellom akselen?å legge opp ledninger til overdriven viss de ikke ligger der da..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #169
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    m46 kassa tåler mye den bare man girer normaltmå vel også bytte mellom akselen?å legge opp ledninger til overdriven viss de ikke ligger der da..
    Må kanskje bytte mellom akselen? Ikkje veit eg, kanskje noen andre her kan svare på det.
    Var en som hadde en M46 fra 240 turbo liggende, hvilken type er dette?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  20. #170
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg M90!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #171
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Innlegg
    138
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    m46 kassa tåler mye den bare man girer normalt
    Gamle 740`n min så tok jeg kassa i pådrag i 2.gir(ut fra ei rundtkjøring, forbi jafs i Kongsberg for dem som veit hvor det er) Men er faktisk enig med deg at dem tåler a litt juling!

    Så jeg ville ihvertfall anbefalt deg å slenge i ei m46 kasse og heller spare litt og kjøpe ei getrag kasse isteden for m90!
    [x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler
    [x]97 Chevrolet Tahoe 6.5
    [x]88 Toyota Hilux
    [x]97 Volvo V70 T5 AWD
    [x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler

  22. #172
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    trur mellom akselen er kortere på m46 enn på 47 kassa
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #173
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Må kanskje bytte mellom akselen? Ikkje veit eg, kanskje noen andre her kan svare på det.
    Var en som hadde en M46 fra 240 turbo liggende, hvilken type er dette?


    Mvh
    Skal være P kasse det da. Men det er jo bare å spørre han
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  24. #174
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    trur mellom akselen er kortere på m46 enn på 47 kassa
    Det tror jeg også
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  25. #175
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    trur mellom akselen er kortere på m46 enn på 47 kassa
    Den er det. Veldig kort fremste del av mellomaksel på biler med M46+OD kasser pga lang girkasse. På M90 er det lengre mellomaksel og på M47 er det lengst.

Side 7 av 17 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •