6 lapper om jeg husker rett
Da er det:
Vannrør (rustfritt!)
oljeretur
omsveiset stuss ut fra turbo, så den står rakt ut.
mangler oljetrykkslange og downpipe da
evt skaffe en flens og hive på om du allerede har.
6 lapper om jeg husker rett
Da er det:
Vannrør (rustfritt!)
oljeretur
omsveiset stuss ut fra turbo, så den står rakt ut.
mangler oljetrykkslange og downpipe da
evt skaffe en flens og hive på om du allerede har.
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
skal alltids finne en skjerbrenner i nerhetenfronten er komplett nå, så det er bare gidde å bygge om.. har en getrag på hånda, så mulig den blir kjøpt å hivd oppi.. står med gearkasse, å er flyttbar, men er bare 4. og revers siden kassa var defekt da jeg kjøpte den av en viss persom her på forumet....
![]()
Aaaalt for mange biler. Allt selges..
japp får ta meg en tur over å være supervisor på ombyggingen jeg dahehe
ja venter på deler jeg også som jeg håper kommer snart nå!!begynner å bli litt lang tid å vente.
ferdig omsveiest getrag eller?![]()
KKK24 har vel aldri vært noe knall på 4er...
Testa eller?
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Jeg har... Men byttet til en eldre kkk24 :P
Hvis noen vil teste den eldre typen så har jeg en liggende enda faktisk...
One Ring to rule them all
Fant tilfeldigvis en side som syr custom setetrekk i skinn. www.leatherseats.com
har sendt de forespørsel på pris på å sy skinn til baksetene og framsetene i atacama\atacamalignende skinn![]()
Da har jeg bestilt meg Girkasse til bilen. etter en liten diskusjon i denne linken:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17821
fant jeg ut så langt at M90 L2 utgaven. Lavutveksling med originalt forsterket 3dje gir fra en 1998 modell var valget. fant flere svenskern på TPC som solgte så mulig jeg går meg på en smell å kjøper flere i slengen... men har sendt forespørsel til JB bildemo på en 98modell L2 kasse.
så da spørs det om jeg rekker å bygge om til M90 før FK kommer i bilen om den passer på B21 motoren???
tar det viktigste først vettu når man venter å venter på deler som aldri kommer fra sverige :( men håper de kommer snart så jeg får satt i verk siste rest av ting til ombyggingen...
Sikkert kult på 4cylindra motorsykkel. men ikke rødblokk.. Og du har nok ikke prøvd dette etter som du syns det fungerer som faen :P
edit: selv ikke om jeg prøvde med 50mm wg for å lure ut noe eksos der så var det noe kult :P
One Ring to rule them all
nesj hadde nå satt meg plan om at bilen skal utstyres med turbomotoren så jeg vet at jeg ikke må kappe og endre ting etter lakkeringen er ferdig. kjipt det å skrape opp\kappe i nylakket bil for å tilpasse ting. men det drøyer dessverre med ting fra sverige som holder prosjektet igjen. så hvorfor vet jeg ikke men håper det løsner i sweeden så jeg får oppover delene
etter den er bygd opp og framover i februar nå så skal jeg prøve å innhente litt prisoverslag på jobben. burde strengt tatt skiftet i alle fall høyre hjulbue bak og det koster sikkert en del $$ bare det.
interørplanene leste du vell rett over herforespurt pris på å få skinntrekk i atacama\atacamalook fra et firma som driver med slikt så får se hva de tilbyr. er nesten sistepri dette da alt annet bør være på plass først så ser ikke for meg det er montert før i neste år kanskje. stereo må bygges før den tid. men ja. det blir midtkonsoll hele veien bak tenker jeg. samt 1 6,5" lcd skjerm i denne konsollen bakover mot baksetet. og kanskje en i bagasjerommet foran forsterkere. skal jo være litt show baki der også til de 2-3 utstillngene\treffene jeg skal prøve å få med meg i år...
hehe men tviler på at jeg rekker det i år også så mye $$ som må ut før sommeren er kommet.
dashbordet begynner jeg også på når FK motoren er ute i bilen...
tja da venter jeg på å høre fra Privatselgere av M90 i sverige som jeg har kontaktet gitt. for JB bildemo skal jeg ikke kjøpe kasse av allikevell!!!
kassen kostet 5000sek. spurte om det var ink spakstell og slave i og med at merkingen var A14 = bra kvalitet. komplett. testet.
det var ikke med spakstell eller slave. dette kostet 1100kr i tillegg. og frakt kostet 4200!!! fytti Helvete for en UPRIS på frakt og greier! koster jo da halve av en spiller NY M90 kasse jo... venter bare på privatselgere skal svare nå som sagt så skal det nok bli... blodsugere de huggerne gitt... kan KJØRE å hente kassen på JB bildemo for 4200sek jo!!!
hehe jo du må få først så du får 16V 944n i drift å har bil å kjør med stakkaræ har ijt nå hast enda med å få i girkasse sånn sett... i og med at resten av delene venter på seg. men får tak i m90 så fort det lar seg gjøre nå. for det er en behagelig kasse å kjøre med!
getrag'en til Oddgeir vet jeg du nevnte men vil ikke ha getrag i første omgang i alle fall. da skal jeg sannelig klare å bomgire hardt før den tid. kjør som folk og kassen varer lenge.
plukka av innsug og regreimdeksel og eksosmanifold for å starte å demontere å ta av 16V toppen så jeg kan legge ut blokk og dill for salg og få litt mer plass i bua.
greit oppi der. så ikke noe spes slitasje på kammer og slikt så virker som den har fått smøring som den skal. selv om den spydde olje ut i bakkant for de som husker heisaturen min hjem fra skåne med denne i februar i fjor?
ble derrimot litt overrasket over at plugghullet var Fult av olje... spørs om det var dårlig med flytende pakning rundt der? for det er vell todelt og bruker kun flytende pakningsstoff mellom delene på 16V toppen?
rakk ikke mer før den nye serien "Nikita" skulle begynne på tv'n nå, men så virket ikke parabolmottakeren uansett... så da ble det opplasting her istede![]()
Typisk på bmw o.l det der, om pakning er dårlig![]()
smøring til pluggene dette Kodja. hullene skal fylles med 80-90 hesyntetisk mens du monterer nye plugger..
Aaaalt for mange biler. Allt selges..
aaaaah da må jeg huske det til den skal bygges opp. minn meg på det da![]()
![]()
vært å sjekket litt rundt ang Hellakkering av bilen nå også i dag.
Elgesæter billakkering = IKKE anbefalt (ref et annet godt anbefalt lakksenter i retning syd)
Auto Billakkering på heimdal = ca 20000kr (sikkert +mva) ble litt skeptisk til de av enn eller annen nisselig grunn... nei mener merkelig grunn (nisse = shaggy\skjeggi)
Syd Lakksenter = Dyrt men veldig godt rykte! lå på ca 50000kr + mva. derrimot fikk jeg anbefaling fra Simen oppå der som jeg har hørt mye godt om at jeg burde sjekke med Roar Billakkering på heimdal.
Roar Billakkering = 25-35000kr +\(-) moms for inn og utvendig lakkering. virket veldig bra og er foreløpig mitt valg! ikke minst pga anbefalingen ang kvalitet på arbeidet og det er i rettning på vei hjem fra jobb så jeg kan stikke innom og se prosessen og fikk faktisk aksept om ikke velsignelse til å være med på demontering\montering underveis, det synes jeg er litt aktuelt da jeg vil dokumentere litt og se at ting blir like bra som jeg håper. skulle ta ca 14dager. men setter av 1mnd jeg så jeg vet det er nok tid. blir levert i slutten av februar\mars nå så den er klar til utstillingen i Mai.
Bare vi får bygd om til turbo først å vet det fungererså da mangler jeg ca 10 K før lakking kan være spart opp. er gjort i løpet av februar\mars om jeg er litt sparsom med andre deler
![]()
kjører du bare bilen til dem så fikser dem alt eller demonterer du det meste selv??
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo