Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 4 av 17 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 417

Tråd: Mr. Myhre: 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler

  1. #76
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Det finnes ikke noe alternativ en gang. er M46 kassa bygd om av sellholm eller noen andre som har bytta ALL innmat så er de bra! men hvorfor legge 100.000kr i ei girkasse på en bruksbil...
    Jeg har aldri drept en m90. og jeg har gitt de juling fra første start. Men jeg girer som normale folk, presser ikke spaken. man kan jo gire fort selv om man ikke tar i. Jeg har jo kammerater som ikke klarer dette. tror de tjener tid på å gire fort. men jeg ler bare... de hadde tjent tid hadde de fjerna 10kg masse fra svinghjulene sine. koblet vekk slure vifta og kjørt med noe annet en 20kgs felger...
    Skal du ha noe forsterka så har pedersen racing dette.
    Men husk at sterke trykkplater og ny lamel ikke hjelper en dritt hvis svinghjulet er slitt.. alltid lurt å dreie over så man får tilbake orginal tilstand / avstand mellom anlegsflata på lamel og trykkplata. Et 20år gammelt svinghjul har ofte vært med på litt
    Hm, da får eg kanskje se etter M90 istedenfor.
    Hva trenger eg for å montere denne? Og hvor får eg kjøpt disse delene?
    Da tar eg kontakt med Pedersen og spørr hva de har og tilby til med ang. clutch, så får vi se hva eg ender opp med


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  2. #77
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    eller kg trimning i sverige...
    kjøpte svinghjul enkeltmasse type letta til 9,4 kg eller hva det var, 763 trykkplata, diesel lamellen, utløserlager+ bolter og det som trengtes der for 5500 NOK, koster ca like mye for bare trykkplate og lamell i norge om du handler feil plass :P

  3. #78
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    eller kg trimning i sverige...
    kjøpte svinghjul enkeltmasse type letta til 9,4 kg eller hva det var, 763 trykkplata, diesel lamellen, utløserlager+ bolter og det som trengtes der for 5500 NOK, koster ca like mye for bare trykkplate og lamell i norge om du handler feil plass :P
    E-post sendt til både Pedersen og KG-Trimning, takker for tipsene!
    Da er det bare og lete etter en bra M90 kasse, noen som har en liggende?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  4. #79
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    Eg har ei bra m90 kasse tilsalgs om du er intressert.
    Selges pga endring i planene

  5. #80
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Olav'en Vis post
    Eg har ei bra m90 kasse tilsalgs om du er intressert.
    Selges pga endring i planene
    Sånn ca pris?
    Etter litt omtanke så har eg egentlig funnet ut at eg ikkje har råd til dette enda, så kan hende eg ender med en M46P i mellom tida, å heller går over til noe sterkere til sommeren eller noe.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  6. #81
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    husk jeg og kodja bruker ikke samme oppsett, så ikke bland vårt, da det trolig ikke passer..
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  7. #82
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    husk jeg og kodja bruker ikke samme oppsett, så ikke bland vårt, da det trolig ikke passer..
    Det skal eg huske på, tusen takk!

    Nå fikk eg e-post om at dumpventilen og t-stykket var sendt, så det kommer vel iløpet av noen dager. Skal også bestille eksos og luftfilter ikveld, så dette kan monteres fortest mulig, helst samtidig som girkassa


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  8. #83
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Da var det bestilt noen deler hos BCB.no.




    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  9. #84
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Sånn ca pris?
    Etter litt omtanke så har eg egentlig funnet ut at eg ikkje har råd til dette enda, så kan hende eg ender med en M46P i mellom tida, å heller går over til noe sterkere til sommeren eller noe.


    Mvh
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1742

  10. #85
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Olav'en Vis post
    Flott, tar kontakt om det blir aktuelt eg!


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  11. #86
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Flott, tar kontakt om det blir aktuelt eg!


    Mvh
    Om det eventuelt skulle bli handel, og det eventuelt ikkje hastar, kan denne fraktast til Hamar 31 mars nesten kostfritt

  12. #87
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Du sier du ikke har råd til girkasse? ville nå heller handla det først i steden for det du har bestilla da.. viktigere med bil som går vel?kjøp likegodt M90 eller getrag når du først er i gang,ellr du er vel glad i skru mye bil hehe

  13. #88
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Autotech Vis post
    Du sier du ikke har råd til girkasse? ville nå heller handla det først i steden for det du har bestilla da.. viktigere med bil som går vel?kjøp likegodt M90 eller getrag når du først er i gang,ellr du er vel glad i skru mye bil hehe
    Det er vel heller mitt valg? Etter det eg har hørt, og opplevd, så skal M46P kassa holde i massevis til mitt bruk, da gidder eg ikkje å kjøpe ei girkasse som koster 5000,- meir når eg lever på stipend å har lite arbeid. Eksos måtte også byttes, da den er strupet ned til under 2", så da ville eg bytte dette også.
    Og, om M46P girkassa skulle ryke, så blir det Getrag etterhvert, men eg har værken kunnskaper eller råd til å bygge om til det nå.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  14. #89
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Har man ikke penger så har man ikke penger, det vet jeg godt! Så jeg tror du gjør lurt i å kjøpe deg ei m46 kasse til å begynne med, så kan du jo som du sier bygge om til getrag eller noe i den duren seinere
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  15. #90
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Har man ikke penger så har man ikke penger, det vet jeg godt! Så jeg tror du gjør lurt i å kjøpe deg ei m46 kasse til å begynne med, så kan du jo som du sier bygge om til getrag eller noe i den duren seinere
    Takk, endelig noen som skjønner!
    Pakken fra BCB.no ble sendt idag også, så da er vel dette her iløpet av uka


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  16. #91
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Da var det bestilt noen deler hos BCB.no.




    Mvh
    ikkje for å kritisere so veldig mykje. men for de du har handla her så hadde du fått deg ei skikkelig kasse. de er ikkje so veldig kjekt å bytte kasse heile tide heller. eg kjørte 2 måner på 2 m46 kasse, og eine kassa hadde ein kilometer stand på kunn 100.000 og var verksted kontrollert. veitsj kor mange biler du har. men eg rekner med du berre har ein. så då er vell du kansje litt avhengig av bilen. og då er ikkje de so kjekt med girkasse havari annakvar veke. men er ditt valg. er de viktigere med lyd og lys eller driftsikkerhet? eg snakker berre fra erfaring.

    men fin bil gutt.. pass på denne og ver so snill.. ikkje spenn på nokon jævla plastik kanne på endene som på den gamele.
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  17. #92
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    ikkje for å kritisere so veldig mykje. men for de du har handla her så hadde du fått deg ei skikkelig kasse. de er ikkje so veldig kjekt å bytte kasse heile tide heller. eg kjørte 2 måner på 2 m46 kasse, og eine kassa hadde ein kilometer stand på kunn 100.000 og var verksted kontrollert. veitsj kor mange biler du har. men eg rekner med du berre har ein. så då er vell du kansje litt avhengig av bilen. og då er ikkje de so kjekt med girkasse havari annakvar veke. men er ditt valg. er de viktigere med lyd og lys eller driftsikkerhet? eg snakker berre fra erfaring.

    men fin bil gutt.. pass på denne og ver so snill.. ikkje spenn på nokon jævla plastik kanne på endene som på den gamele.
    Kommer ikkje noe plastikk her nei, bortsett fra add-on.. De ble fjærnet fra 945'n også.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  18. #93
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Det er vel heller mitt valg? Etter det eg har hørt, og opplevd, så skal M46P kassa holde i massevis til mitt bruk, da gidder eg ikkje å kjøpe ei girkasse som koster 5000,- meir når eg lever på stipend å har lite arbeid. Eksos måtte også byttes, da den er strupet ned til under 2", så da ville eg bytte dette også.
    Og, om M46P girkassa skulle ryke, så blir det Getrag etterhvert, men eg har værken kunnskaper eller råd til å bygge om til det nå.


    Mvh
    Klart det er ditt valg hehe..

  19. #94
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Autotech Vis post
    Klart det er ditt valg hehe..



    Idag skal eg vaske bilen innvendig, noe som er veldig nødvendig, hehehe
    Bare å gi lyd fra dere om dere har noen pene 900 delskinn stoler fremme som eg kan kjøpe.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  20. #95
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Hva brukte du til å vaske bilen innvendig med?
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  21. #96
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Hva brukte du til å vaske bilen innvendig med?
    Støvsuger, klut med varmt såpevann, og noen filler med noe skinn/plastikk fornyer (Husker ikkje merket akkurat nå ) Resultatet ble bra, som alltid!


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  22. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Innlegg
    138
    Antall takk

    Standard

    Det er sperreaksel på denna!?! Regner med du har finni ut det nå? hehe

    Fin bil du har skaffa deg forresten
    [x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler
    [x]97 Chevrolet Tahoe 6.5
    [x]88 Toyota Hilux
    [x]97 Volvo V70 T5 AWD
    [x]87 Volvo 740 Turbo Intercooler

  23. #98
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kai Ove Vis post
    Det er sperreaksel på denna!?! Regner med du har finni ut det nå? hehe

    Fin bil du har skaffa deg forresten
    Er ikkje sperre nei, blir vel en TrueTrack etterhvert kanskje
    Jo tusen takk du


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  24. #99
    Registrerte brukere Volvo_S90R sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Innlegg
    756
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1374

    billig kasse med tilbehør

  25. #100
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Jeg kjører med følgende oppsett på samme type svinghjul som ditt:

    Tryckplatta Spec 228mm förstärkt till B230 turbo m fl med försänkt svänghjul. För vridmoment upp till 440Nm med standard organisk lamell. Lamelltryck ca 1000kpm.
    TP-763 3395:-

    Lamellcentrum special 228mm M90 20-splines organisk fjädrad lamell. LM468031 1195:- NYHET


    Fornøyd med clutsjen, bortsett fra at jeg syns pedalen ble hakket for tung pga trykkplaten.

    Tilsvarende lamellsentrum for deg med M46 blir:

    Lamellcentrum standard 228mm 22-splines organisk lamell. LM-034 995:-
    Det fjørar vel godt i plastpedalen og den mjuke clutchslangen då?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 4 av 17 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •