Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  280
Side 7 av 24 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 577

Tråd: Vis oss ditt motorrom!

  1. #151
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Da er du heldig. Angerer litt på at jeg solgte min også, men høy drivstofforbruk var ikke helt bra når jeg skulle kjøre mye i jobbsammenheng.
    rusler på litern på småkjøring, 0,8 på langkjøring ca når man kjører jevnt
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Her e motorromet på ene bilen min, skal bli bedre da. Men for tiden er det under innkjøring.




  3. #153
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. nov. 2010
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av walseth Vis post

  4. #154
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Har ikke så mye å skryte av, men her er i alle fall alt helt orginalt og det ser greit ut

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #155
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Mitt motorrom, 65 Amazon

    Sist endret av Geirpedal; 12/12/10 kl 12:36 Begrunnelse: for store bilder

  6. Takk mrstfu, mister-klæbu takket for denne posten
  7. #156
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Faen så strøkent! Detta var et praktfullt eksemplar
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  8. #157
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av geirpedal Vis post
    mitt motorrom, 65 amazon

    pent !
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  9. #158
    Registrerte brukere OnkelTom sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2010
    Sted
    Sørumsand
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    mye pent her

  10. #159
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  11. #160
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Mitt motorrom etter en "liten" overhaling:


  12. #161
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  13. #162
    Registrerte brukere maximuz667 sin avatar
    Medlem siden
    21. sep. 2010
    Sted
    Finnsnes
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    korsn er d å kjøre m lmm etter turboen???

  14. #163
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av maximuz667 Vis post
    korsn er d å kjøre m lmm etter turboen???
    Fungerer helt perfekt. Er nødt til å kjøre med lmm der, ellers vil jeg ikke ha mulighet å kjøre med åpen dump. Før er ingen orginal resirk på holseten. Og begynne å koble opp resirk i motorrommet blir bare tull, ser litt jalla ut Pluss er ingen mulighet å bruke 3"lmm på et 4" innløp som turboen har.
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  15. #164
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Motor rommet i en gamel 240 eg hadde, bilen ble knust, og turbo (Holset hx 45), grenrør og intercooler ble stjålet, hørte rykter om at det ble solgt til bergen eller voss distriktet.
    [IMG][/IMG]

  16. Takk bjornarw takket for denne posten
  17. #165
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbotore Vis post
    Motor rommet i en gamel 240 eg hadde, bilen ble knust, og turbo (Holset hx 45), grenrør og intercooler ble stjålet, hørte rykter om at det ble solgt til bergen eller voss distriktet.
    [/IMG]
    har ikke flere motorbilder? hvordan spoolte egentli 45'n? oppsett?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  18. #166
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Dessvere ingen flere bilder, opsettet var: 230f blokk med omslipt b23 veiv, H profil råder, mahle stempel, små porta 531 topp med 38,5 eksoss ventil, K kam, 2x delorto 45 gassere, stor alu cooler, bosch 044 bensin pumpe, 4 puck sinter clutsh, getragg 265 kasse, 4,5" eksoss kjørte 1.4 i ladetrykk, turbo bjynte å lade på 2000 omdr, å kom for fult på 3500 å var med til over 7000, gjekk meget bra til å vere noe som bare var smelt sammen av deler eg hadde ligende, ble aldri bremset å fin justert desvere, men kan tenke meg mellom 350-400 hk, mulig det var en HX 55 turbo, husker ikkje helt lengre, da dette er rundt 6 år siden, gikk bra vertfal, spant bakenden ut på 4, gir i 170 vis en nappa litt i rattet.

    likte Holset turboen bedre en diverse mitsu og garret turboer eg har prøvd, 16T, 19!, t3/t4, t04b osv,

    så frister å bygge noe me holset igjen
    Sist endret av turbotore; 07/01/11 kl 18:37

  19. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  20. #167
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbotore Vis post
    mulig det var en HX 55 turbo
    Er ihvertfall ikke en HX55, ser mer ut som en HX35 størrelsesmessig.

  21. #168
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Fungerer helt perfekt. Er nødt til å kjøre med lmm der, ellers vil jeg ikke ha mulighet å kjøre med åpen dump. Før er ingen orginal resirk på holseten. Og begynne å koble opp resirk i motorrommet blir bare tull, ser litt jalla ut Pluss er ingen mulighet å bruke 3"lmm på et 4" innløp som turboen har.
    ja slik har altid eg jort det også, er det såm fungerer best, utenom datasprut som man kjører uten lmm,
    men eg bygger altid om orginale lmm, den har eg montert i både 2,5", 3" og 4" rør, funker fett det.

  22. #169
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Er ihvertfall ikke en HX55, ser mer ut som en HX35 størrelsesmessig.
    da var de nåk 45, var det eg mente å huske også. var 4" inn på turbo og 3" ut husker eg vertfal.


    35 var det ikkje.

  23. #170
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Hvordan funka lmm med et 4" rør? fire tommer er jo sykt svært. Hvordan var tomgang osv ?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  24. #171
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Hvordan funka lmm med et 4" rør? fire tommer er jo sykt svært. Hvordan var tomgang osv ?
    Har fungert fint det, 4" har eg bare brukt til custom innsug og store dyser, har ikkje hatt problem med tomgang eller no.
    Bruker Innovate lc 1, til kontrol av lamda, på dei motorene eg har bygget uten datasprut, å med 4" lmm og store dyser har det sett bra ut med luft/bensin blandinga på tomgang og ellers på turtals registeret.

    husker ikkje igjen eksakt størelse på dyser, men levert vel runt 600ml/min, ved 3.8 bars trykk mener eg å huske.

    Brukte også spesial chip fra en eller annen levrandør, som eg heller ikkje husker navn på nå, er vel 6-7 årsiden nå

    dro vel ut nesten 300hk på bakhjula med den motorn, bra det me lh2.4

  25. #172
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbotore Vis post
    Har fungert fint det, 4" har eg bare brukt til custom innsug og store dyser, har ikkje hatt problem med tomgang eller no.
    Bruker Innovate lc 1, til kontrol av lamda, på dei motorene eg har bygget uten datasprut, å med 4" lmm og store dyser har det sett bra ut med luft/bensin blandinga på tomgang og ellers på turtals registeret.

    husker ikkje igjen eksakt størelse på dyser, men levert vel runt 600ml/min, ved 3.8 bars trykk mener eg å huske.

    Brukte også spesial chip fra en eller annen levrandør, som eg heller ikkje husker navn på nå, er vel 6-7 årsiden nå

    dro vel ut nesten 300hk på bakhjula med den motorn, bra det me lh2.4
    jepp sjønner, men før f.... 4" rør.. hvordan gjorde du der med trykkrøra? kjørte du med 4" eller med "3" trykkrør?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  26. #173
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikkje bare bruke silikonslanger med overganger fra 3" til 4" da? Finnes sikkert på ebay

  27. #174
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Hadde 4" trykkrør ja, nedkappa lastebil cooler me 4" stusser og 100mm spjeldhus
    da syns eg lmm kunne få 4" rør også

    får såvid helt unødvendigt, men man tar va man har ligende av deler
    downpipe og eksos anleg ble i 4.5" rustfritt

  28. #175
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbotore Vis post
    Hadde 4" trykkrør ja, nedkappa lastebil cooler me 4" stusser og 100mm spjeldhus
    da syns eg lmm kunne få 4" rør også

    får såvid helt unødvendigt, men man tar va man har ligende av deler
    downpipe og eksos anleg ble i 4.5" rustfritt
    Har en følelse av at du jobber med noe som har med lastebil å gjøre
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

Side 7 av 24 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •