Hvor kjøpes slik varmebeskyttende spray?Ble det bra?
Hvor kjøpes slik varmebeskyttende spray?Ble det bra?
Hva het kammen egentli? ser at han har noen i sortimentet hansOg hvor mye kom den på?
husker faktisk ikke :P står agap g bak, så mener jeg den het 254 men kan sjekke i morgen for da skal jeg kontrollere ventiler og slikt
kom på 6500 hvis jeg ikke husker feil..?
den ble det vett, selve kitet: kam, justerbart kamdrev + ventilfjærer som holder til 7500rpm kom seg på 4900 mener jegsåå kom den til Norge.. :P
da har grenrøret tørka etter lakk
slik ble det:
plukka også ut shims av tre topper, så jeg har litt utvalg
ene toppen sto jo i dele bilen under en halv meter snø, så måtte måke fra motoren :P
skulle også skru turbo'n på grenrøret i dag, men hadde ikke noe locktite tilgjengelig..
håper på å få vippunderstell og stol fester i morgen![]()
Trur ikke locktite holder, om du ikke kjøper den til sinnsyke temperaturer vel a merke.. Nordlock og låsemuttere anbefales !![]()
tror ikke jeg heller, men jeg skal prøve uansett
toppen er ferdig shimsa nå, litt varierende klaring men toppen er uansett innenfor 0.30-40!
så blir motor montering i morgen tenker jeg! skal utover en tur om litt for å se på stolene..
fikk stol understell fra kollevold samt pakken fra pedersen i dag![]()
har løsnet motorfeste på h/s i dag, men siste skruen sitter som f :P
montert stoler foran, mangler å feste indre skinne på passasjer stol..
har også montert grenrøret, mangler å skru på to muttre som er vanskelig å komme til..
mangler å lage oljeretur, så kan jeg montere topp, turbo og grenrør
på tide med nytt motorfeste vil jeg si :P
nye bolter til eksosen..
pinnbolter til turbo.. mangler en pga gjengene er revet og det er montert en mutter på baksida av flensen, så bolten ble for kort..
![]()
Såg bra ut det her![]()
takk for det
ang kammen så er den merket med følgende:
AGAP G 253 13
her ser dere en grei oversikt over agap kammer, min står det ogsåhttp://www.agap.se/res/Default/agapkamaxlarvolvob23.pdf
Agap G 253
stemmer det, et helvette å montere!! :P
bytta motorfeste, skrudd fast grenrør, laga oljeretur og montert topp i kveld, plukka av oljetilførsels slange også, skal få laga en ny stålomspunnet en..
gjenstår mont av innsug, lage trykk rør, montere trykkslange til turbo, montere retur osv
skal skaffe trykkslange til turbon og eksos i løpet av uka, så skjer det ingenting med bilen før lørdag.. skal på teori kurs klasse C, så går med tid der
pics:
![]()
Bestiller et jeg.![]()
Ser bra ut!
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
hehe
takk for det, tror det blir greit å se til når alt er på plass! får også til å bruke rett rør fra turbo til cooler å nå![]()
Tror du har det styggeste motorrommet
Med tanke på lakk, riper og![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
litt rat look :P
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Ja, blir det![]()
Men noen liker kraft i stede for vell form ;;
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Rat look på denne ja, hehe
Har kjøpt v-bånds kit til eksos samt en 35 og 45 graders bend, så i kveld tenker jeg det blir skruing![]()
ble en tur i garasjen i kveld også..
starta med dp, ble 45 graders vinkel fra turbo..
kontrollert veivhus ventilasjon og den er åpen
montert passasjer stol og..
i morgen skal jeg gjøre ferdig eksos, vri lager å kompressor del på turbo, lage trykk rør, montere innsug og montere reg reim tenkte jeg![]()
får se hva jeg rekker.. var veldig trangt mellom wg og dp, men får se om jeg finner på noe lurt
3 beskjedne bilder av rævva kvalitet:
![]()
Med det pågangsmotet du har så kan du komme og skru litt på bilen min med det samme også![]()
hehe, har en stasj som skulle hatt litt pleie og jeg![]()