Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 85 av 206 FørstFørst ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 185 ... SisteSiste
Viser resultater 2.101 til 2.125 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2101
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Jeg kjører med et sånt deksel på min motor. Opplevde på første turen med den motoren at den "pluggen" datt ut og hele motorrommet ble dekt av olje.
    Kjørt motoren ca 18 000km siden det og ikke hatt noe problemer ellers.

    Synes det er en grei sikkerhet jeg og det et vel din ide og?
    Nå spratt no den der ut på grunn av ein annan grunn da du
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  2. #2102
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Nå spratt no den der ut på grunn av ein annan grunn da du
    Det er heilt riktig, men for å sikra meg at det ikkje skulle skje ein gong til fann eg det fornuftig å lage meg ei slik plate.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  3. #2103
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Det er heilt riktig, men for å sikra meg at det ikkje skulle skje ein gong til fann eg det fornuftig å lage meg ei slik plate.
    Hvorfor spratt den ut på din bil? Regner med det var trykk som gjorde det men hva vår årsaken? Tett veivhusventilasjon, defekt toppakning eller gåene stempelringer etc?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  4. #2104
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  5. #2105
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    takker skal spørre han, men blir nok neppe. er for liten kapasitet på potta der pga original dimensjon Inn er 2,5" på det jeg skal skaffe fra Svendsen eksos + de enderøra der så lovlig grove ut hehe

    skal ikke montere den plata bak toppen, tok den med pga liten pris sånn i tilfelle anton og den for ganske tidlig ordren før jeg huska hva skulb på forumet her fortalte ang den plata

    sitter bare å koser meg foran tvn i ei stue som etter 4 år endelig har fått en ommøblering steike så mye bedre det ble. 50"ern rett foran trynet istede for 3 meter unna seg. da kan man være så nærsynt man vil gitt hehe

    sitter å venter på at et par "paller" med deler skal ankomme svenskegrensa nå så jeg får henta litt felger som skal selges og litt bensin\cooler+++ ting fra Kilroy nå. bussgods sliter med feste på svenske snø veier hehe

  6. #2106
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hvorfor spratt den ut på din bil? Regner med det var trykk som gjorde det men hva vår årsaken? Tett veivhusventilasjon, defekt toppakning eller gåene stempelringer etc?
    Eg hadde plugga veivhusventilasjonen enkelt og greit.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  7. #2107
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    årest julegave fra Volvo-Power. ferdig dysemotstand...
    er det et ferdig stikk denne kan kobles mot på 240ns LH2.4 eller må jeg lage meg en tilkobling med dette stikket på kablene til dysene?


    var å hentet den gjengetappen som er fra F blokka til å skru i FK blokka mi så jeg får på oljesandwichen og kjølern og det.
    skal innom torshov å kjøpe motorlakk der i og med at ingen andre har noe tilgjengelig nå. har et mål om å få pussa over den og malt opp før året her er ferdig. så får prøve å være litt effektiv med å sette over aksling til fordeler og slikt også vell... og etter det er gjort får jeg vell bare prøve å få tatt å satt på ny regreim og brakett for dynamo og slikt så alt er klart for å trø nedi bil når jeg har fått siste rest. skal kanskje innom kverneland å se om det er noe V60 å prøve kjøre seg en tur med også, så jeg får henta noe felger på storlien hehe

  8. #2108
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Du må skjøte deg inn på ledningene til dysene. Så du skulle nok ha fått med deg kontakten som skal inn på "sigarettpakken".
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  9. #2109
    Registrerte brukere abarth racing sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    halden
    Innlegg
    153
    Antall takk

    Standard

    er nok ingen ferdig kontakt desverre så må nok splitte opp å skjøte deg inn

  10. #2110
    Registrerte brukere abarth racing sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    halden
    Innlegg
    153
    Antall takk

    Standard

    30 sek for sent

  11. #2111
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    oki. får se om det er å få tak i bare kontaktstykket og kabelskoa på volvo i morgen da han hadde bare fått disse selv og jeg har sikkla litt på de hver gang jeg har vært over fjorden men da vet jeg at jeg må få tak i kontakt og kabelsko til den i alle fall. takk for den

  12. #2112
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    oki. får se om det er å få tak i bare kontaktstykket og kabelskoa på volvo i morgen da han hadde bare fått disse selv og jeg har sikkla litt på de hver gang jeg har vært over fjorden men da vet jeg at jeg må få tak i kontakt og kabelsko til den i alle fall. takk for den
    Det hadde vore mykje enklare å fått tak i dyser som er høgohm og leverar det dei skal.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #2113
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    joda. men nå er vell de gode 558 dysen ute av produkjon og enda har jeg ikke sett noe i tråden som angir andre alternative dyser som er lik de og er bare å sette på uten videre dill og dall men er åpen for forslag ja om det er noen. for ikke noe er bedre enn å slippe å klippe i ledningsnettet sånn sett!!

  14. #2114
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    finnes andre dyser enn 968 og 558 da........
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #2115
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ja bare kom med forslag som er direkte match på hva jeg skal kunne bruke da

  16. #2116
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Bare å forhøre seg med f.eks Fuelinjectorman, el.lign, du skal ha Bosch EV1-stikke, og rundt 450-500cc, høyohm.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #2117
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Bare å forhøre seg med f.eks Fuelinjectorman, el.lign, du skal ha Bosch EV1-stikke, og rundt 450-500cc, høyohm.
    mail sendt

    edit: fikk svar nå de selger ikke nye dyser, de renoverer bare dyser de...

  18. #2118
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jaha? Kjøpte da nye dyser av de jeg tidligere i sommer..? Hm.

    Men FiveO er jo et bankers valg da.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #2119
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #2120
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    og er da bolt on og uten behov for motstander? tilsvarende de -558 dysene de eller?

  21. #2121
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Om det er riktig det det står, så skal det være:
    3 bars bensintrykk : 440CC
    EV1 kontakter (som orginalt)
    EV6 kropp, samme som S60R såvidt jeg vet.

    Så slipper du justerbar bensintrykksregulator og det der også.

    Bør være bolt-on det der, med mindre jeg burde vært i senga.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #2122
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe flere som burde vært i senga... kjøretur til sverige for å hente galaxyfelger osm skal selges om 9 timer... får se om noen bekrefter da, if so så får jeg hive meg rundt å handle når lønna kommer igjen

  23. #2123
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Selge Galaxy? Interessant... Pris?

    Hadde du solgt det intervallreleet og?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #2124

  25. #2125
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    R-dysene det der.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 85 av 206 FørstFørst ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 185 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •