Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 10 av 35 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #226
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    har mailet på 2 kkk27 turboer nå, så nå er det bare og sitte og vente i spenning. men viss jeg handler en uten wastegate, er det vanskelig og montere en wastegate på et kl racing grenrør.

    sorry eventuelle skrive leif.

  2. #227
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av visløff Vis post
    hat mailet på 2 kkk27 turboer nå, så nå er det bare og sitte og vente i spenning. men viss jeg handler en uten wastegate, er det vanskelig og montere en wastegate på et kl racing grenrør.
    Vanskelig kommer an på om du har sveiseapparat tilgjengelig som du kan sveise rustfritt med og hvor flink du er til å bruke det og sveise rør .

    Til wastegate så henter du ut et rør fra kollektoren. Må skjære ut et hull og sveise et rør som du må få lagt på undersiden til en wastegate som sitter med enten V- band eller 2/4- bolts flenser og så må det lages et 1.5- 2" rør derfra igjen og inn på eksosanlegget (eller til friluft hvis du syns "screamer" er tøft ).

  3. #228
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    http://turbobanditen.se/shop/?artnr=002 nåke å satse på?? har ikke tenkt meg mer en 300 hk på hjula..

  4. #229
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arrnty90 Vis post
    http://turbobanditen.se/shop/?artnr=002 nåke å satse på?? har ikke tenkt meg mer en 300 hk på hjula..
    Funker sikkert den, eneste er at det blir litt bakvendt på rødblokk at kompressoren er større enn turbinen. Bør igrunn være omvendt, og når du først skal ha så stor turbo så blir en brukt KKK27 en del billigere, evt en kinaturbo eller en Holset HX35 .

  5. #230
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Funker sikkert den, eneste er at det blir litt bakvendt på rødblokk at kompressoren er større enn turbinen. Bør igrunn være omvendt, og når du først skal ha så stor turbo så blir en brukt KKK27 en del billigere, evt en kinaturbo eller en Holset HX35 .
    blir vell ikke så mye biligere. er ein del anna som du må ha viss du frk kjøper kkk27. grenrør og slikt og denne passer vell rett på org grenrøret..må barre plane det... men vil eg få sein spool upp med denne? og ulempa med støre kompressor del?

  6. #231
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arrnty90 Vis post
    blir vell ikke så mye biligere. er ein del anna som du må ha viss du frk kjøper kkk27. grenrør og slikt og denne passer vell rett på org grenrøret..må barre plane det... men vil eg få sein spool upp med denne? og ulempa med støre kompressor del?
    KKK27 passer også på originalt grenrør hvis du planer det. Trenger bare eksosflens, og så må du jo modifisere downpipe da og ha oljerør, men det må du uansett.

    Aner ikke åssen den der vil spoole . Det må noen andre som evt har prøvd den svare på.

  7. #232
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Kan stille et fint lite spørsmål her eg også da

    Hvilken turbo vil dere annbefale, når eg skal sikte meg inn til rundt 230-250hk?
    Motoren er en B230FT med LH-2.2..
    Liker rask spoolup.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  8. #233
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Blir vel halshugd om jeg nevner 16T med 7'er eksoshus her.... Virker som det er svenske bølge i norge for tiden.

  9. #234
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    T3 sak på ebay og et nyere grenrør
    One Ring to rule them all

  10. #235
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Blir vel halshugd om jeg nevner 16T med 7'er eksoshus her.... Virker som det er svenske bølge i norge for tiden.
    260hk på en rødblokk med eksoshuset som en td04 16T har?
    nei... bør nok hvertfall velge noe som er stort nok til den effekten i mere en 2 sekunder.. Er faktisk bedre å kjøre med t3 turbon som 740 har :P
    One Ring to rule them all

  11. #236
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    T3 sak på ebay og et nyere grenrør
    Nyere grenrør, holder det med et sprekkfritt 940 grenrør da?
    T3 fra ebay, mye som må gjøres for at den passer da?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  12. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Kan stille et fint lite spørsmål her eg også da

    Hvilken turbo vil dere annbefale, når eg skal sikte meg inn til rundt 230-250hk?
    Motoren er en B230FT med LH-2.2..
    Liker rask spoolup.


    Mvh
    blir omtrent dette oppsette jeg vil sikte meg på, bare at det blir b230et motor med sansyneligvis m-råder i.

    har vert i kontakt med turbokongen, dette er det han anbefalte med "husmortrimmen" jeg kunne ha tenkt og hatt på 230et motoren.

    Du trenger ikke noe større enn Garrett T3 60 trim turbo her med et stort .63ar eksoshus og stort high flow wastegate baklokk med 2.5" v-band utløp . Disse klarer 340hk+ , men ikke regn med mer enn 270-280 på din motor . Kan også bruke en litt større Garrett Super 60 T3 som klarer 20-30hk mer , men den koster ca. 1000,- mer .
    Dette er ORIGINALE USA/Japan produserte Garrett turboer . Ikke Dårlige Kina kopier .
    Du bør finne ut om chippet ditt er passende for oppsettet ditt . Er det ikke bra får du heller aldri effekten du er ute etter .
    Sist endret av visløff; 06/02/10 kl 19:32

  13. #238
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Kan stille et fint lite spørsmål her eg også da

    Hvilken turbo vil dere annbefale, når eg skal sikte meg inn til rundt 230-250hk?
    Motoren er en B230FT med LH-2.2..
    Liker rask spoolup.


    Mvh
    Har ikke du Garrett t3 turbo på din 89mod da? Isåfall så er det jo bare å bruke den turboen. Den klarer såpass
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  14. #239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av visløff Vis post
    blir omtrent dette oppsette jeg vil sikte meg på, bare at det blir b230et motor med sansyneligvis m-råder i.

    har vert i kontakt med turbokongen, dette er det han anbefalte med "husmortrimmen" jeg kunne ha tenkt og hatt på 230et motoren.

    Du trenger ikke noe større enn Garrett T3 60 trim turbo her med et stort .63ar eksoshus og stort high flow wastegate baklokk med 2.5" v-band utløp . Disse klarer 340hk+ , men ikke regn med mer enn 270-280 på din motor . Kan også bruke en litt større Garrett Super 60 T3 som klarer 20-30hk mer , men den koster ca. 1000,- mer .
    Dette er ORIGINALE USA/Japan produserte Garrett turboer . Ikke Dårlige Kina kopier .
    Du bør finne ut om chippet ditt er passende for oppsettet ditt . Er det ikke bra får du heller aldri effekten du er ute etter .
    230et med m-råder? hvordan får du til det?
    bremsa 295hk med t3 super 60 ar 63 steg1 på min orginale ft.

  15. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    er vel m-råder som er i ft/fk motorene, de er lik de som er i b230et motoren, men bare de er litt tykkere/soildere. så det går vel fint.

  16. #241
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    nei. m-rådene sitter i b21/b23. disse har større diameter i storeenden og passer ikke på 230 veivaksel.
    men du kan bruke rådene fra 230 motorer etter 89 eller når det var.
    de er grøvre enn de spinkle(13mm vs 9mm) som sitter i b230 motorer før 89.

  17. #242
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Har ikke du Garrett t3 turbo på din 89mod da? Isåfall så er det jo bare å bruke den turboen. Den klarer såpass
    Så det du sier er at org. turboen holder i massevis til dette?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  18. #243
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Så det du sier er at org. turboen holder i massevis til dette?


    Mvh
    Ja, på maks lading så klarer den å gi ca 260-270hk hvis du har Garrett t3 noe du mest sannsynlig har

    Men bilen din har jo rullet over 300 tusen så man setter kanskje ned levetiden på turboen endel, vet du om det har blitt byttet turbo noen gang på bilen?
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  19. #244
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    260-270hk med en orginal T3 fra en B230ET? synes den ser litt liten ut til det
    TBO har vel en sterk mening om dette :P

  20. #245
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det går samme som med 19T for T3en som sitter i 740 er bedre en 19T og folk har jo "300" hester med 19T så trur da T3 turboen i 740 klarer det samme
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  21. #246
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    ville gjerne sett bremsepapirer på 270hk med orginale t3 som sitter på 230et.

  22. #247
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    260-270hk med en orginal T3 fra en B230ET? synes den ser litt liten ut til det
    TBO har vel en sterk mening om dette :P
    Hjelper ikke hva han MENER om det, bremsepapirer takk.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #248
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    260-270hk med en orginal T3 fra en B230ET? synes den ser litt liten ut til det
    TBO har vel en sterk mening om dette :P
    Bare se her du :
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=425 Se på post nr2

    Hvis jeg husker rett så skrev TBO at det var noen i sverige som hadde fått 270hk med en slik turbo på et annet grenrør.
    Sist endret av Testdriver; 07/02/10 kl 11:15
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  24. #249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Har sett folk plukke ut 270hk med de turboene ja.
    Men som andre sa her. kjøp en med litt større kompressorhus fra usa så klarer de litt mer også. men eksoshuset er jo fortsatt lite...
    Men det var jo snakk om 230-250hk her. og det klarer de turboene bedre en 19T. fordi t3 turboen har mye større eksoshus.
    Joakim: Slutt å mas så mye om bremsepapirer. da kunne alle kjørt rundt med 19T og skryti på seg å ha 300hk :P At man har det i 1. gir hjelper så fryktelig lite når man liker å tømme de resterene girene også...
    Alle VET en 19T ikke klarer å levere 300hk i mange sekundene på en rødblokk....
    turboen er ikke laget for mere en 250-260hk.. og når produsenten sier dette så er det også max.. De liker heller å skryte på seg litt ekstra
    Men sjekk ebay. masse "t3" turboer der som er fin oppgradering til en orginal maskin som bare skal ha litt ekstra.. men skal man trimme litt å ha det gøy så børr man velge noe som har større eksoshus.. har man de tynne rådene så MÅ man dette..
    One Ring to rule them all

  25. #250
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Har sett folk plukke ut 270hk med de turboene ja.
    Men som andre sa her. kjøp en med litt større kompressorhus fra usa så klarer de litt mer også. men eksoshuset er jo fortsatt lite...
    Men det var jo snakk om 230-250hk her. og det klarer de turboene bedre en 19T. fordi t3 turboen har mye større eksoshus.
    Joakim: Slutt å mas så mye om bremsepapirer. da kunne alle kjørt rundt med 19T og skryti på seg å ha 300hk :P At man har det i 1. gir hjelper så fryktelig lite når man liker å tømme de resterene girene også...
    Alle VET en 19T ikke klarer å levere 300hk i mange sekundene på en rødblokk....
    turboen er ikke laget for mere en 250-260hk.. og når produsenten sier dette så er det også max.. De liker heller å skryte på seg litt ekstra
    Men sjekk ebay. masse "t3" turboer der som er fin oppgradering til en orginal maskin som bare skal ha litt ekstra.. men skal man trimme litt å ha det gøy så børr man velge noe som har større eksoshus.. har man de tynne rådene så MÅ man dette..
    Er jo derfor jeg etterspør bremsepapirer, nettopp fordi det er så mange som skryter på seg effekt.

    Ingen bremser motorer på 1. gir. Det går også å bremse motoren i benk, noe som vil gi mye mer korrekt resultat.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 10 av 35 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •