har mailet på 2 kkk27 turboer nå, så nå er det bare og sitte og vente i spenning. men viss jeg handler en uten wastegate, er det vanskelig og montere en wastegate på et kl racing grenrør.
sorry eventuelle skrive leif.
har mailet på 2 kkk27 turboer nå, så nå er det bare og sitte og vente i spenning. men viss jeg handler en uten wastegate, er det vanskelig og montere en wastegate på et kl racing grenrør.
sorry eventuelle skrive leif.
Vanskelig kommer an på om du har sveiseapparat tilgjengelig som du kan sveise rustfritt med og hvor flink du er til å bruke det og sveise rør.
Til wastegate så henter du ut et rør fra kollektoren. Må skjære ut et hull og sveise et rør som du må få lagt på undersiden til en wastegate som sitter med enten V- band eller 2/4- bolts flenser og så må det lages et 1.5- 2" rør derfra igjen og inn på eksosanlegget (eller til friluft hvis du syns "screamer" er tøft).
http://turbobanditen.se/shop/?artnr=002 nåke å satse på?? har ikke tenkt meg mer en 300 hk på hjula..
Kan stille et fint lite spørsmål her eg også da
Hvilken turbo vil dere annbefale, når eg skal sikte meg inn til rundt 230-250hk?
Motoren er en B230FT med LH-2.2..
Liker rask spoolup.
Mvh
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Blir vel halshugd om jeg nevner 16T med 7'er eksoshus her.... Virker som det er svenske bølge i norge for tiden.
T3 sak på ebay og et nyere grenrør
One Ring to rule them all
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
blir omtrent dette oppsette jeg vil sikte meg på, bare at det blir b230et motor med sansyneligvis m-råder i.
har vert i kontakt med turbokongen, dette er det han anbefalte med "husmortrimmen" jeg kunne ha tenkt og hatt på 230et motoren.
Du trenger ikke noe større enn Garrett T3 60 trim turbo her med et stort .63ar eksoshus og stort high flow wastegate baklokk med 2.5" v-band utløp . Disse klarer 340hk+ , men ikke regn med mer enn 270-280 på din motor . Kan også bruke en litt større Garrett Super 60 T3 som klarer 20-30hk mer , men den koster ca. 1000,- mer .
Dette er ORIGINALE USA/Japan produserte Garrett turboer . Ikke Dårlige Kina kopier .
Du bør finne ut om chippet ditt er passende for oppsettet ditt . Er det ikke bra får du heller aldri effekten du er ute etter .
Sist endret av visløff; 06/02/10 kl 19:32
er vel m-råder som er i ft/fk motorene, de er lik de som er i b230et motoren, men bare de er litt tykkere/soildere. så det går vel fint.
nei. m-rådene sitter i b21/b23. disse har større diameter i storeenden og passer ikke på 230 veivaksel.
men du kan bruke rådene fra 230 motorer etter 89 eller når det var.
de er grøvre enn de spinkle(13mm vs 9mm) som sitter i b230 motorer før 89.
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
260-270hk med en orginal T3 fra en B230ET? synes den ser litt liten ut til det
TBO har vel en sterk mening om dette :P
det går samme som med 19T for T3en som sitter i 740 er bedre en 19T og folk har jo "300" hester med 19T så trur da T3 turboen i 740 klarer det samme![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
ville gjerne sett bremsepapirer på 270hk med orginale t3 som sitter på 230et.
Bare se her du:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=425 Se på post nr2
Hvis jeg husker rett så skrev TBO at det var noen i sverige som hadde fått 270hk med en slik turbo på et annet grenrør.
Sist endret av Testdriver; 07/02/10 kl 11:15
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Har sett folk plukke ut 270hk med de turboene ja.
Men som andre sa her. kjøp en med litt større kompressorhus fra usa så klarer de litt mer også. men eksoshuset er jo fortsatt lite...
Men det var jo snakk om 230-250hk her. og det klarer de turboene bedre en 19T. fordi t3 turboen har mye større eksoshus.
Joakim: Slutt å mas så mye om bremsepapirer. da kunne alle kjørt rundt med 19T og skryti på seg å ha 300hk :P At man har det i 1. gir hjelper så fryktelig lite når man liker å tømme de resterene girene også...
Alle VET en 19T ikke klarer å levere 300hk i mange sekundene på en rødblokk....
turboen er ikke laget for mere en 250-260hk.. og når produsenten sier dette så er det også max.. De liker heller å skryte på seg litt ekstra
Men sjekk ebay. masse "t3" turboer der som er fin oppgradering til en orginal maskin som bare skal ha litt ekstra.. men skal man trimme litt å ha det gøy så børr man velge noe som har større eksoshus.. har man de tynne rådene så MÅ man dette..
One Ring to rule them all